StoryEditor
SplitSPLITSKIH TOP 5

Listu najgorih prometnica predvodi velika vijugava ulica, ali ima i dobrih primjera: jeste li primijetili da radi zeleni val u gradskoj žili kucavici?

11. veljače 2020. - 11:19
Srednja traka Ulice Domovnskog rata 'dušu je dala' za uništiti auto Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Kako bismo vam ponudili novu perspektivu, ali i potaknuli naše čitatelje na aktivnije promišljanje grada, odlučili smo pokrenuti rubriku splitskih top 5.

Svakog tjedna, da ne bi sve ostalo samo na grintanju, donijet ćemo dva popisa na određenu temu; onaj loših i negativnih, ali i pozitivnih i dobrih primjera.

Bez obzira na to jeste li vozač ili ne, splitske prometnice neiscrpan su izvor inspiracije, stoga su ceste naša prva tema. Poprilično je teško svesti duge liste na samo pet točaka, stoga ne zamjerite ako se neka vama važna točka ne nađe na popisu...

TOP 5 minus

1. Ulica slobode - taoci 50 godina

image
Srednja traka Ulice Domovnskog rata 'dušu je dala' za uništiti auto 
Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Gradska je žila kucavica, spaja sjeverni i sjeverozapadni dio grada s Bačvicama i trajektnom lukom, a unatoč tome nikada nije proširena između raskrižja s Vukovarskom i Mažuranićeva šetališta, gdje se s četiri trake sužavaju na dvije.

Izgradnja ceste, čiji je izgled do danas nepromijenjen, počela je 70-ih, trebala je smanjiti prometovanje samim gradskim centrom, ali zapelo je u imovinskopravnim odnosima.

Privatno zemljište i kuća nikada nisu otkupljeni, te su građani ostali zakinuti za dvije trake pokraj raskrižja s Vukovarskom, a samim time i za značajno rasterećenje. Ono što je prije 50 godina bilo privremeno, postalo je stalno, pa prvo mjesto počasno pripada jedinoj velikoj splitskoj ulici kojom se ne odvija javni gradski prijevoz. I tako će biti - do daljnjega.

2. Bračka - sramota grada

image
Bračka ulica - nesigurna, njom se prometuje nelegalno jer nikad nije dovršena, a kad će - ne zna se
 
Ante Čizmić/HANZA MEDIA

Dakle, Bračka, ali i Zajčeva, Lovrinačka, Put Žnjana... Uređenjem navedenih prometnica, cijela južna strana grada mogla bi značajno rasteretiti gradski promet. No, zahvaljujući osebujnom rotoru na Bračkoj ulici, postali smo predmet ruganja cijele države, a sama cesta već 22 godine čeka neka bolja vremena.

Vozi se i parkira u svim smjerovima, caruje prometni nered, a na mjestu gdje bi trebao biti nogostup, prije mjesec dana zasadila su se stabla. Pametnome dosta.

I o rješenju Zajčeve ulice, točnije sto metara koji nedostaju za spoj ove ceste, možemo samo sanjati.

3. Kila - Ukrali ste nam cestu

image
Stanari Kile i dalje do svojih domova dolaze - puteljkom, a ne cestom u pravom smislu te riječi
Božidar Vukićević/HANZA MEDIA

Stanari Kile sredinom prosinca razvili su na POS-ovim zgradama transparent s porukom “Ukrali ste nam cestu”, kao podsjetnik na činjenicu da samo ludo društvo može planirati gradnju čitavog malog naselja, a nema riješenu pristupnu cestu. Iz Grada kažu kako su u proračunu za 2020., te u projekciji proračuna za 2021. godinu osigurana sva predviđena sredstva za izgradnju sve četiri ceste na Kili. Živi bili pa vidjeli!

Do konačne realizacije građani Kile i dalje će prometovati uskom cestom punom zakrpa. Kad smo već u kvartu, grijeh bi bio ne spomenuti koliko dugo se čeka na nepunih stotinjak metara Ulice hrvatske neovisnosti, koja bi City Center one spojila sa Sirobujom.

4. Manđerova - čeka se, čeka

image
Ah, ta nesretna Manđerova - kad će od nje postati poštena prometnica? 
Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Na proširenje Manđerove, kako bi se povezala s Bihaćkom i Kavanjinovom, čeka se već godinama. Kako je stao projekt Ora-monta, koji je na mjestu parkirališta planirao graditi poslovno-stambeni objekt s javnim garažama, stala je i priča o spajanju Starog placa i Vukovarske. Srušilo se par kuća i na tome je ostalo.

5. Ulaz sa Zbora narodne garde - neprestane gužve

 

Nije neka novost da se gotovo svako jutro stvara čep na ulazu u Split iz smjera Solina, pogotovo kad sezona pokuca na vrata. Gužva u pravilu nastaje zbog uskog dijela ceste kod trgovačkog centra Mall of Split. Da je kojim slučajem bilo moguće proširiti za jednu traku dio gdje se iz Ulice Zbora narodne garde skreće udesno, u Ulicu Domovinskog rata, gužve bi bilo znatno manje.

I kad smo već kod Domovinskog rata u smjeru Splita, dio između križanja sa Solinskom i križanja s Dubrovačkom, srednja traka je dušu dala za uništiti auto. Šahte su, svakih nekoliko metara, takva prepreka da je pravo čudo što nema više oštećenih automobila.

TOP 5 plus

1. Rampa na brzu cestu s Mertojaka put Solina

image
Nova pristupna rampa u pravcu Solina u Ulici Zbora narodne garde uvelike je rasteretila gužve na izlazu iz grada 
Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Jedno od boljih prometnih rješenja u posljednje vrijeme jest izgradnja prilazne “rampe” s istočnog kolnika Ulice Zbora narodne garde na obilaznicu u smjeru Solina. Zahvat je bio vrijedan 17 milijuna kuna, rokovi su ispoštovani. Prometno opterećenje je smanjeno, misija uspjela, građani zadovoljni.

2. Poljička ulica - plus za zeleni val

image
Kreneš u zeleni val Poljičkom i - eto te u čas u trajektnoj luci 
Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Poljička ulica jedna je od rijetkih koja zaista dobro funkcionira. Ne stvaraju se nepodnošljive gužve, a nema većega gušta od onog kad te uhvati zeleni val.

3. Ulica Hrvatske mornarice - najbolji asfalt u gradu

image
Otkad je prije deset godina obnovljena Ulica Hrvatske mornarice, njezin asfalt i dandanas je u odličnom stanju
Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Ako je kojom splitskom ulicom gušt voziti, onda je to svakako Ulica Hrvatske mornarice. Asfalt je u izvrsnom stanju, nakon što je cesta 2010. obnovljena za vrijeme gradonačelnika Željka Keruma. Istina, uređenje mu je vrlo vjerojatno bilo od osobnog interesa, ali i građani su profitirali.

4. Ulaz u Gradsku luku - nešto ipak štima

Koliko god je izlaz iz trajektne luke noćna mora svih noćnih mora, toliko je prilaz luci, što obuhvaća dno Zvonimirove i Poljanu kneza Trpimira, konačno u pristojnom izdanju. Nema više parkiranja u opasnoj i vozačima teško preglednoj okuci, još kada pješaci ne bi pretrčavali cestu gdje ne smiju...

5. Ulaz u Stobreč i Žrnovnicu

image
Ulaz u Stobreč, ali i u Žrnovnicu konačno pristojno izgleda nakon rekonstrukcije
Božidar Vukičević/HANZA MEDIA

Godinama je bio u lošem stanju, no otkada je 325 metara ceste ulaza u Stobreč uređeno, te prometnica ima četiri kolnička traka i pločnike, ulaz u Stobreč uistinu pristojnije izgleda. Isto je s ulazom u Žrnovnicu, osim sređene prometnice, tu su i novi kolnik, rasvjeta....•

Izdvojeno

13. srpanj 2020 17:53