StoryEditor
ŽivotPREVENCIJA JE KLJUČ

Korona ‘hara‘, a dolazi i sezona gripe: donosimo veliki vodič kako prirodnim putem ‘nabildati‘ imunitet, ovih 13 namirnica prave su vitaminske bombe

22. listopada 2020. - 13:54
Shutterstock

Preventivne tehnike su svakako vrlo korisne, iako je nemoguće potpuno izbjeći patogene mikrobe koji vrebaju u ovo doba godine, uljučujući i koronavirus. Stoga je važno što bolje pripremiti svoj imunosni sustav za mogući kontakt s takvim organizmima. Kao rezultat toga naše će se tijelo moći lakše obraniti od opasnih nevidljivih uljeza. Srećom, za jači imunosni sustav ne treba vam puno. Naprotiv, jednostavnim koracima često se može postići puno.

image
Shutterstock

1. Ispunite dan dobrim navikama

San, prehrana i vježbanje temelji su dobrog zdravlja. Dakle, ako želite da vaš imunosni sustav bude jači, to su definitivno područja koja ima smisla prvo regulirati. Pokušajte spavati oko osam sati na noć i vodite računa o redovitoj tjelovježbi. Kada birate namirnice, dajte prednost cjelovitim žitaricama i nezasićenim mastima i pokušajte jesti puno voća i povrća. Naravno, ne biste trebali zaboraviti na dovoljnu količinu tekućine.

2. Odustanite od kofeina, alkohola, šećera i smanjite stres.

Tvari poput šećera, kofeina i alkohola mogu oslabiti vaš imunosni sustav, pogotovo ako pretjerate s njima. Stoga pokušajte ograničiti unos što je više moguće, ali istodobno je važno izbjegavati stresne situacije. Stres značajno slabi vaš imunosni sustav.

3. Uživajte u više probiotika

Crijeva i imunosni sustav povezani su mnogo više nego što mislite. Ravnoteža između korisnih i štetnih bakterija u crijevima je, među ostalim, vrlo važna za uspješnu zaštitu tijela od stranih stvari i bolesti. Stoga se preporučuje da hranu pokušate češće obogatiti probioticima ili probiotičkim suplementima.

4. Ispirite nosnu šupljinu i grlo

Ispiranje grla i ispiranje nosne šupljine fiziološkom otopinom obično se sjetimo samo kad smo već bolesni. Međutim, to može biti i dobra preventivna tehnika ili podrška imunosnom sustavu. Patogeni mikroorganizmi najčešće ulaze u tijelo kroz usta i nos. Pomoću slane otopine možete ih zaustaviti već na ulazu i tako uštedjeti malo energije svom imunosnom sustavu.

image
Shutterstock


5. Unesite dovoljno vitamina D

Gotovo je nemoguće zamisliti savjete za jačanje našeg obrambenog sustava bez spominjanja vitamina D. To je jedan od najvažnijih vitamina za učinkovitu imunosnu obranu. Niska razina ovog vitamina u tijelu znači povećani rizik od sezonskih respiratornih bolesti. Smatra se da je to povezano s pozitivnim učinkom vitamina D na stvaranje katelicidina - tvari koja inhibira djelovanje patogenih bakterija i virusa. Stoga je vrlo važno da svakodnevno uhvatite barem malo sunčevih zraka, a u zimskim mjesecima ima smisla uzeti ovaj vitamin kao dodatak prehrani.

6. Pomozite si ljekovitim gljivama

Jeste li čuli za tzv. ljekovite gljive? To je skupina u koju ubrajamo gljive reishi i maitake ili velike kohezivne gljive. Uz brojne druge pozitivne zdravstvene učinke koje bi trebale imati, ove gljive često su povezane s pozitivnim učinkom na imunosni sustav. Među ostalim, smatra se da je to povezano s betaglukanima kojima su bogate. Riječ je o složenim ugljikohidratima koji potiču funkcioniranje imunosnih stanica. Oni su posebno korisni za funkcioniranje makrofaga, poznatih i kao "stanice ubojice" - obrambene stanice koje "gutaju" opasne mikroorganizme.

7. Povećajte unos vitamina C

Često se dogodi da pribjegnemo skupim dodacima, zaboravljajući na neke od najosnovnijih mjera. Što se tiče jačanja imunosnog sustava, jedna od takvih osnovnih, ali izuzetno važnih mjera je primjeren unos vitamina C. U pravilu za to ne trebaju nikakvi posebni dodaci. Iznad svega, pripazite da vaša prehrana obiluje citrusnim voćem, paprikom, prokulicom, kivijem i drugom hranom koja je dobar izvor vitamina C. Preporučeni dnevni unos ovog vitamina za odrasle je oko 80 mg. Tijekom sezone gripe i prehlade ima smisla malo povećati taj unos.

image
Shutterstock


A ovu su vitaminske bombe za jačanje imuniteta:

Jesen nam pruža obilje zdravih plodova pomoću kojih možemo ojačati svoj imunosni sustav i povećati razinu energije. Važno je da u prehranu uključimo sezonsku hranu kako bismo pratili ritam prirode koji nam nudi ono što nam je najviše potrebno u određenom razdoblju. Kako se bliži hladnije razdoblje, potrebno nam je puno vitamina da bismo izgradili svoju otpornost na razne bolesti.

Kesten

Kesten je popularna jesenska namirnica koja obogaćuje jelovnik i pruža toplu poslasticu u hladnim jesenskim večerima. Sadrži mnogo minerala, vitamina i vlakana. Ima puno vitamina C i folne kiseline i malo kalorija. Sadrži i puno kalcija, željeza, magnezija, mangana, kalija, fosfora i cinka. Jača imunosni sustav, što rezultira većom otpornošću.

Bundeve

Jesen donosi obilje bundeva za juhe koje su prava blagodat za zdravlje. Bundeve sadrže mnogo vitamina, minerala i fitosterola. Ukusna bundeva bogata beta-karotenom hrana je koja jača imunosni sustav i pomaže poboljšati vid. Djeluju kao diuretik, umiruju kožu i poboljšavaju raspoloženje. Zbog visokog sadržaja beta-karotena, djeluju protiv raka i jačaju srce. Sjemenke bundeve također su izuzetno zdrave.

Repa

Repa je povrće koje se često zanemaruje, iako se od davnina smatra dobrim izvorom antioksidansa. Sadrži mnogo vitamina i minerala, vlakana i omega-3 masne kiseline, mnogo vitamina B i C te minerale: željezo, bakar, kalcij, kalij i mangan. Zbog svog sadržaja ima ljekovita svojstva, među ostalim, jača imunosni sustav, pomaže poboljšati cirkulaciju krvi i podržava hormonalni sustav. Antioksidansi smanjuju štetne učinke slobodnih radikala i imaju protuupalni učinak, osobito fermentirana, odnosno kisela repa.

Cikla

Cikla ili crvena repa djeluje izrazito detoksikacijski i čisti organizam. Sok od crvene repe djeluje učinkovito protiv anemije jer sadrži mnogo vitamina i minerala i na taj način doprinosi cjelokupnom promicanju zdravlja. Cikla je povrće koje nam je uvijek pri ruci, bilo konzervirano ili svježe, ali često na nju zaboravimo.

Grožđe

Grožđe je prava energetska bomba koja sadrži puno vitamina i minerala koji imaju detoksikacijski i pročišćavajući učinak na tijelo, što također pridonosi imunitetu, a zbog sadržaja fosfora ima i smirujući učinak.

image
Shutterstock


Jabuke

Jabuke su jedno od najcjenjenijih plodova jer su prava riznica vitamina, minerala i antioksidanata. Zbog svog sadržaja imaju antioksidativna svojstva, snižavaju razinu štetnog kolesterola i pomažu u regulaciji šećera u krvi. Detoksificiraju i pomažu u regeneraciji tijela. Odaberite organske jabuke koje ne sadrže pesticide.

Smokve

Smokve, svježe ili suhe, izvrstan su izvor minerala, posebno kalija, koji regulira krvni tlak. One su također bogate hranjivim vlaknima i polifenolima. Zbog visokog sadržaja pomažu u suočavanju sa stresom jer umiruju, a dobro su gorivo za mozak. Također djeluju protiv raka i reguliraju metabolizam i razinu šećera u krvi.

Poriluk

Poriluk je povrće od kojeg se može napraviti juha ili koristiti u različitim umacima i drugim jelima. Sadrži puno željeza i mangana koji poboljšavaju metabolizam. Sličan je češnjaku i luku, ali ima blaži i nježniji okus, a ujedno je i lakše probavljiv. Prirodni je antibiotik, sadrži mnogo vitamina C i vitamina B skupine. Također sadrži minerale: kalij, kalcij i željezo. Zbog svog bogatog sadržaja ima antikancerogena svojstva i jača imunosni sustav.

Mandarine

Mandarine su popularno voće ugodna okusa. Bogate su antioksidansima, jačaju funkciju imunosnog sustava i kognitivne funkcije. Bogate su vitaminima B i C, sadrže minerale, posebno kalcij i magnezij, te mnogo vlakana. Djeluju protuupalno i odlično su 'gorivo' za mozak, a djeluju i kao sredstvo za uklanjanje stresa.

Kaki

Kaki je mala vitaminska bomba, pa nije ni čudo što su ga nekoć nazivali hranom bogova, a njegova narančasta boja ukazuje na visok sadržaj beta- karotena. Sadrži puno vitamina A i C i puno vlakana koja blagotvorno utječu na probavu. Zbog visokog sadržaja vitamina i minerala, jača imunosni sustav i djeluje protupalno.

image
Shutterstock


Kruška

Kruške su izuzetno ljekovito voće. Zbog visokog udjela antioksidanata one jačaju imunosni sustav, snižavaju krvni tlak i blagotvorno djeluju na crijeva. Sadrže mnogo minerala - obilje željeza pruža bolju krv, a fosfor jača živčani sustav. Visok sadržaj vlakana doprinosi zdravijem srcu, a bakar, glukoza i fruktoza čine kruške dobrim gorivom i za tijelo i za ukupnu razinu energije.

Prokulice

Prokulice sadrže puno željeza i vitamina C i K, koji jačaju kosti i potiču funkcioniranje imunosnog sustava. Zbog visokog udjela antioksidanata, imaju antikancerogena svojstva i također jačaju srce. Prokulice je najbolje kuhati – ali ne treba ih kuhati predugo jer gube vitamine i minerale. Sadrže i mnogo korisnih vlakana i folne kiseline. U minijaturnim glavicama prokulica krije se obilje dragocjenih sastojaka koji se zajedničkim snagama bore protiv bolesti. Prema narodnom vjerovanju, sanjate li ovu kupusnjaču, slijede vam sreća i zadovoljstvo u obitelji!

Nar

Ovo voće nije samo zanimljivo i ugodno oku, već je i vrlo ukusno i ljekovito. Sočne sjemenke sadrže puno vitamina C, kalija i antioksidanata, što ga čini korisnim za cijelo tijelo. Djeluje protiv raka, jača imunosni sustav i sprječava upalu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. studeni 2020 08:27