Modni gigant H&M prisiljen je povući reklamu za školsku uniformu sa sloganom ‘neka se glave okreću‘ zbog negativnih reakcija, uključujući tvrdnje da ‘seksualizira‘ djecu. Brend se suočio s kritikama zbog reklame ‘Back to School fashion‘, koja je prikazivala dvije mlade djevojke koje su nosile haljine s tregerima. Bijesni aktivisti - uključujući feministicu visokog profila Melindu Tankard Reist - oštro su se obrušili na trgovca, piše Daily Mail.
"@hm @hmaustralia koja je vaša namjera s ovim sponzoriranim Facebook oglasom?", napisala je. "Male školarke uglavnom ne žele ‘okretati glave‘. Velik broj ljudi s kojima radim u školama želi da ih se ostavi na miru da uče i da se zabavljaju."
Psihologinja dr. Pam Spurr izrazila je svoj bijes u objavi na X, napisavši: "Vaš podli oglas podilazi pedofilima da je u redu žudjeti za djevojkama. Bojkotirajte H&M. Sramotno iskorištavanje djevojaka."
Drugi korisnik je rekao: "Što je, dovraga, ovo. H&M seksualizira djecu". U međuvremenu drugi ga je označio kao ‘neprikladnu reklamu‘ i rekao da bi H&M trebao ‘brzo promisliti iznova‘. Jedan X korisnik je dodao:
"Cijela poanta školskih uniformi je spriječiti djecu da koriste robne marke kako bi posramili drugu siromašniju djecu, bez obzira na dosadne prizvuke koje ova reklama ima. Što H&M misli?"
Drugi je pozdravio ispriku marke, ali je rekao da se marka ‘još nije pozabavila time kako je itko unutar tvrtke pokazao tako užasnu prosudbu pri naručivanju i potpisivanju.‘
Brand je komentirao na društvenim mrežama: "Ovaj oglas je sada uklonjen. Duboko se ispričavamo zbog uvrede koju je prouzročio i razmotrit ćemo kako ćemo dalje predstavljati kampanje"
Skandal je izazvao i Rimmel sa sličnom kampanjom
U prosincu je zabranjena reklama za Rimmel London sa zvijezdom Love Islanda Lanom Jenkins. Reklama na Facebooku, viđena 9. rujna, glasila je: "Spremite se ubiti ovu sezonu povratka u školu. Dobijte 25% popusta na Multi-Tasker korektor i ostale omiljene Rimmel..." Objava je uključivala video 25-godišnje influencerice Jenkins kako se šminka, s daljnjim tekstom ispod: ‘25% popusta na Rimmel natrag u školu.‘
Dvije su se osobe požalile da je oglas neodgovoran jer sadrži tekst ‘Spremite se ubiti ovu sezonu povratka u školu‘. Tvrda da se igra na nesigurnosti mladih djevojaka implicirajući da su spremne za novu školsku godinu samo ako nose šminku, prenosi Jutarnji list.
Coty UK, pod imenom Rimmel London, rekao je da je oglas dio njegove kampanje ‘Povratak u školu‘, ali ‘ni na koji način‘ nije komunicirao potrebu za nošenjem šminke, već je umjesto toga ciljao na žene od 18 do 35 godina koje su zainteresirane za kozmetiku, ljepotu, modu i šminku. Rečeno je da je formulacija ‘Spremite se ubiti ovu sezonu povratka u školu‘ imala za cilj motivirati i izgraditi samopouzdanje, a ne iskoristiti nesigurnosti mladih djevojaka.
Agencija za standarde oglašavanja (ASA) rekla je da će riječi ‘sezona povratka u školu‘, u kombinaciji sa shemom živopisnih ružičastih boja oglasa, knjigama i zvjezdanim emotikonima te pahuljastom ružičastom olovkom koju drži Jenkins u videu, primarno razumjeti gledatelji bi ovaj video primarno shvatili kao da se odnosi na doba godine kada su se učenici vraćaju u srednju školu ili šesti razred nakon ljetne stanke, te bi im se svidio. ASA smatra da korištenje riječi ‘ubiti‘ u tvrdnji ‘Spremite se za ubijanje ove sezone povratka u školu‘ implicira da je vjerojatnije da će djevojke ili mlade žene uspjeti ili biti dobre kada se vrate u školu ako su nosile šminku, u ovom slučaju proizvod za prikrivanje i konturiranje. "Smatrali smo da oglas ima učinak igranja na nesigurnosti mladih djevojaka u vezi s njihovim izgledom i stoga smo zaključili da je neodgovoran."
ASA je presudila da se oglas više ne smije pojavljivati. "Rekli smo Coty UK, koja posluje kao Rimmel London, da ne bi trebali igrati na nesigurnosti mladih djevojaka implicirajući da je potrebno nositi šminku u školu da bi uspjele", dodali su.