StoryEditorOCM
Svijetneslužbeno

EU razmišlja o ‘poništenju‘ odluke o zabrani prodaje novih dizelaša i benzinaca 2035., dolazi do dramatičnog zaokreta?

Piše VIJESTI SD
26. siječnja 2024. - 15:03

Ako nas je politika išta mogla naučiti, onda je jedan od postulata da ništa nije uklesano u kamen. Ono što je danas zakon, sutra će završiti na nekom novom glasanju u parlamentu. Dakle, Europska unija donijela je odluku da će 2035. zabraniti prodaju svih novih automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem s fosilnim gorivima, piše HAK.

Odnosno, vozila koja nemaju nultu emisiju štetnih plinova. Nema više dizelaša, hibrida, plug-in hibirda, benzinaca… Ali, kao u naslovu jednog od lošijih filmova iz Bondova serijala, Nikad ne reci nikad, odluke su tu da se propituju. Europski plan za ukidanje prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem do 2035. mogao bi biti povučen, rekao je glavni financijski direktor Porschea Lutz Meschke u Singapu piše Bloomberg, a prenosi naš HAK.

– Trenutno se vodi mnogo rasprava oko kraja motora s unutarnjim izgaranjem – rekao je Meschke u četvrtak u Singapuru.

– Mislim da bi moglo biti odgođeno.

Stvarno?! Ideja je bila otvoriti put dominaciji električnih automobila, ali usporavanje prodajnih brojki u Europi govori da vozači nisu spremni za tranziciju. Potrošači su obeshrabreni nedostatkom punionica, visokim cijenama struje, visokim cijenama automobila i ukidanjem poticaja za kupnju električnih vozila. Velika Britanija već je odgodila svoju zabranu benzinskih i dizelskih automobila za pet godina, s prvotno planirane 2030. na 2035. godinu.

EU i Njemačka ranije su već postigle dogovor o dopuštanju prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, koja koriste sintetička goriva nakon 2035. godine. Sad nam gospodin Meschke kaže da se razmišlja o mnogo radikalnijem rješenju.

Budite sigurni, lobisti autoindustrije u Bruxellesu, Parizu, Londonu…, sigurno pokušavaju progurati ideju o nekoj vrsti produženja roka prodaje novih benzinaca i dizelaša. Kineska prijetnja s jeftinijim električnim automobilima mogla bi preskupo koštati europske proizvođače. Uglavnom, zanimljivo je, pa ponovimo još jedanput – nikad ne reci nikad. Jedini problem je činjenici da je industrija već uložila milijarde eura u električnu tranziciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 19:06