stdClass Object ( [id] => 1296453 [title] => Veliki vodič za potrošače: znate li sva svoja prava i što točno napraviti ako niste zadovoljni proizvodom ili uslugom? [alias] => veliki-vodic-za-potrosace-znate-li-sva-svoja-prava-i-sto-tocno-napraviti-ako-niste-zadovoljni-proizvodom-ili-uslugom [catid] => 142 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Svi smo mi potrošači i svatko od nas ponekad ima primjedbe na kupljeni proizvod ili na dobivenu uslugu. No, potrošači često ne znaju kome se mogu obratiti kad se osjećaju zakinuti ili prevareni.

Prema riječima Ane Knežević, predsjednice Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, te na temelju njihovih spoznaja, potrošači imaju primjedbi na prehrambene proizvode, ali ne u tolikoj mjeri kao što je to s bijelom tehnikom, mobilnom telefonijom i namještajem. Ljudi naruče kuhinju po mjeri, ali onda ne bude ‘sve po mjeri‘ pa nakon reklamacije, svoju novu kuhinju čekaju i po godinu dana zato što je primjerice proizvedena izvan Hrvatske, gdje se obavljaju i popravci.

Kad je o prigovorima potrošača riječ, Tanja Popović Filipović, predsjednica osječkog CEIP-a, Centra za edukaciju i informiranje potrošača, žali što su državnom odlukom još 2019. ukinuta financiranja savjetovališta pri udrugama. Tako su službeno ukinuta, no, Popović Filipović veli da su i oni kao i sve potrošačke udruge u Hrvatskoj uvijek otvoreni za sva potrošačka pitanja i sve rade volonterski.

Međutim, da nije baš sve isključivo na dobroj volji članova udruga, govori nam Nela Kovačević, predsjednica splitske udruge "Dalmatinski potrošač". Ona skreće pažnju na važnu stvar za koju možda mnogi potrošači i ne znaju, a riječ o tome da prema Zakonu o zaštiti potrošača javna poduzeća čiji rad i komunikacija s potrošačima podliježu Zakonu, imaju obvezu osnovati Povjerenstva za zaštitu potrošača.

---

image

Nažalost, nemaju sva javna poduzeća Povjerenstva za zaštitu potrošača

Paun Paunović/Cropix
---

Prema Članku 25. Zakona o javnim uslugama u smislu ovoga Zakona, a ono što je važno za dalmatinske potrošače, smatraju se: distribucija električne energije (povjerenstva u Splitu HEP ODS i HEP Elektra); elektroničke komunikacijske usluge (svi mobilni operateri imaju sjedište u Zagrebu); javna vodoopskrba i javna odvodnja (povjerenstvo u Vodovodu); obavljanje dimnjačarskih poslova (Grad Split i HOK); opskrba električnom energijom u univerzalnoj usluzi (HEP ODS); poštanske usluge (HP u Zagrebu); prijevoz putnika u javnom prometu (HŽ u Zagrebu); sakupljanje komunalnog otpada (povjerenstvo u Čistoći) te usluge parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama (povjerenstvo u Split parkingu).

Nažalost, nemaju sva javna poduzeća Povjerenstva za zaštitu potrošača, ali Državni inspektorat im to može naložiti.

Kad je riječ robama, Ana Knežević naglašava da trgovac odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu 2 godine od dana kupnje, što znači da se potrošač u slučaju problema s proizvodom koji je kupio najprije obraća trgovcu - mailom ili poštom (preporučeno s povratnicom - savjet je da budu sigurni da je pošiljka zaprimljena), trgovac mora na prigovor odgovoriti u roku od 15 dana, ako ne odgovori ili odgovor bude negativan potrošač se može obratiti Državnom inspektoratu na adresu: Državni inspektorat, Šubićeva 29, 10000 Zagreb ili putema e-maila: pisarnica.dirh@dirh.hr.

---

image

Trgovac odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu dvije godine od dana kupnje

Davor Pongračić/Cropix
---

- Kod javnih usluga (teleoperatori, voda, elek. energija, grijanje, otpad, poštanske usluge, parkiranje) potrošači se također obraćaju najprije davatelju usluga, 15 dana je rok za rješavanje prigovora, ako davatelj usluga ne odgovori ili odgovori negativno potrošač se može obratiti Povjerenstvu za reklamacije potrošača unutar svakog društva, u kojem su pored predstavnika firme i predstavnici udruga za zaštitu potrošača.

Povjerenstvo mora riješiti prigovor u roku od 30 dana, ako ne riješi ili riješi negativno, potrošači se mogu obratiti Državnom inspektoratu i regulatornim agencijama: HAKOM - za poštanske usluge i usluge teleoperatora; HERA - za opskrbu plinom i električnom energijom; HANFA - za bankarske usluge i osiguranja.

Potrošači imaju pravo na popravak, zamjenu za novi uređaj ili povrat novca ako prethodno nije moguće, ali trgovac odlučuje što je za njega povoljnije, pa sve najčešće ide na popravak, objašnjava Knežević te dodaje da ako je riječ o popravku, trgovac je dužan proizvod preuzeti odvesti na servis, popraviti i vratiti potrošaču, sve o svom trošku. Razumni rok za popravak nije zakonom definiran, već je to uobičajeno do 45 dana, a ako se u tom roku ne popravi, potrošač treba tražiti novi zamjenski uređaj.

Zamjenski uređaji nisu propisani zakonom, pa ih netko daje, a netko ne. Uglavnom se daju mobiteli.

Važno je znati da ako potrošač kupi proizvod koji je pokvaren ili mu je prošao rok trajanja treba ga najprije reklamirati kod trgovca od kojeg je proizvod kupljen, a može se uputiti i prijava Državnom inspektoratu na gore spomenute adrese.

Za ispravan proizvod trgovac nema zakonsku obvezu zamjene proizvoda ili povrata novca, to je dobra volja i dobra poslovna praksa svakog trgovca, a potrošači prije kupnje trebaju provjeriti može li se proizvod zamijeniti ili dobiti povrat novca i temeljem toga se odlučiti hoće li to kupiti ili ne.

Na koncu, podsjećamo potrošače da na Središnjem portalu za potrošače Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja: mogu pronaći rješenja za svoje probleme kroz interaktivni vodič.

---

Na koji način podnijeti prigovor:

1. Uvijek se najprije javimo davatelju usluge pisanim putem ili e-mailom

2. Davatelj usliuge mora odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana

3. Ako nije zadovoiljan odgovorom, kupac se obraća Povjerenstvu za zaštitu potrošača

4. Povjerenstvo je dužno odgovoriti u roku od 30 dana

5. Ako je kupac i dalje nezadovoljan, može pokrenuti upravni spor

Napomena: Državni inspektorat će odbaciti svaku prijavu kupca ako se prethodno nije pismeno žalio davatelju usluge, a nakon toga uputio prigovor i Povjerenstvu

---

---

Kome se obratiti?

Savjeti sa središnjeg portala za potrošače MInistarstva gospodarstva i održivog razvoja:

 

- Želite postaviti upit o potrošačkim pravima ili podnijeti pisani prigovor?

Podnesite upit ili predstavku putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača - http://prijava.mingo.hr/CD/prijava.jsp.

- Imate problema prilikom prekogranične trgovine?

Kontaktirajte Europski potrošački centar Hrvatska i podnesite pritužbu na eccnet-hr@ec.europa.hr.

- Ne želite primati promidžbene poruke putem telefona i sms-a?

Upišite se u registar "Ne zovi". Obrazac zahtjeva za upis potrošač može dobiti i u poslovnici operatora i na mrežnim stranicama HAKOM-a.

- Niste riješili spor s trgovcem putem pisanog prigovora?

Obratite se tijelima za alternativno rješavanje sporova,miriteljima.

- Zanimaju vas informacije vezane za ovrhu, zastaru i Zakon o obveznim odnosima?

Obratite se Ministarstvu pravosuđa i uprave srijedom na tel: 01/3714000.

- Imate problem s robom ili uslugom koju ste kupili putem interneta?

Pritužbu možete podnijeti putem platforme za on-line rješavanje sporova (ODR platforme), više informacija ovdje.

Imate upite vezane uz korištenje usluga kreditnih institucija i platnih usluga?

Posjetite mrežne stranice Hrvatske narodne banke, www.hnb.hr → Prijavite/pitajte.

- Zanimaju vas vaša prava vezana uz elektroničku komunikaciju, poštanske usluge i željeznički promet?

Posjetite mrežne stranice Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti, www.hakom.hr → Korisnici.

- Zanimaju vas informacije o financijskim proizvodima i uslugama?

Posjetite mrežne stranice Ministarstva financija, https://mfin.gov.hr/ → Financijska pismenost potrošača.

- Imate problem vezan uz korištenje usluga u turizmu ili ugostiteljskih usluga?

Obratite se Turističkoj inspekciji Državnog inspektorata putem mrežne stranice https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83 ili telefona na 01 2375 100.

- Imate upit vezan za korištenje toplinske energije, plina ili električne energije?

Obratite se Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji putem elektroničke pošte na na adresu hera@hera.hr.

Imate problem vezan za otkazivanje leta ili dužeg kašnjenja leta?

Obratite se Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo putem elektroničke pošte na adresu ccaa@ccaa.hr.

- Zanimaju vas informacije o investicijskim ili mirovinskim fondovima, tržištu kapitala, leasingu ili uslugama osiguranja?

Obratite se Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga putem elektroničke pošte na adresu info@hanfa.hr.

- Imate upit vezan za mjeriteljstvo, homologaciju vozila i plemenite kovine?

Obratite se Državnom zavodu za mjeriteljstvo putem elektroničke pošte na adresu pisarnica@dzm.hr.

- Imate upit vezan za zaštitu svojih osobnih podataka?

Obratite se Agenciji za zaštitu osobnih podataka putem elektroničke pošte na adresu azop@azop.hr.

- Imate upite vezane uz hranu?

Obratite se Ministarstvu poljoprivrede 01/6106 913, upiti.gradjana@mps.hr.

- Trebate informacije vezane za ovršni postupak ili stečaj potrošača?

Posjetite mrežne stranice FINA-e, www.fina.hr → Usluge za građane.

- Imate pitanja vezana za ostvarivanje prava s područja osiguranja i osiguravateljskih usluga?

Hrvatski ured za osiguranje, telefonski broj pravobraniteljstva u području osiguranja 01/4696636, www.huo.hr.

- Imate sumnju u pojavu krivotvorenog lijeka?

U slučaju bilo kakve sumnje u pojavu krivotvorenog lijeka, potrebno je obavijestiti HALMED putem adrese elektroničke pošte krivotvorine@halmed.hr.

- Sumnjate da se na tržištu ili putem interneta nude na prodaju krivotvoreni ili piratski proizvodi?

Obratite se nadležnoj inspekciji Carinske uprave na adresu e-pošte: javnost@carina.hr, pozivom na besplatni broj telefona Operativnog dežurstva Carinske uprave 0800 12 22 te posjetite stranicu http://www.stop-krivotvorinama-i-piratstvu.hr/.

---

---

Registar "Ne zovi"

Postoji način da se potrošač zaštiti od telefonskih poziva s kojima se nude robe i usluge, pogotovo ako potrošač ne razumije što trgovac nudi telefonom ili nije u mogućnosti sklapati bilo kakve ugovore telefonom, ako jednostavno ne želi primati takve pozive ili sms poruke ili ako je u obitelji starija osoba koju treba zaštiti od sklapanja ugovora putem telefona.

Rješenje je upis u registar "Ne zovi". Potrošač može upisati fiksni, mobilni i prepaid broj telefona.

Zahtjev za upis (putem obrazca) podnosi korisnik telefon­skog broja – potrošač, trgovcu s kojim je ugovorio uslugu za pojedini telefon­ski broj ili osoba koju potrošač opunomoći.

Operator je dužan u roku od najviše 7 dana upisati broj u Registar "Ne zovi", a upis je besplatan.

Obrazac potrošač može dobiti i u poslovnici operatora i na mrežnim stranicama HAKOM-a.

Trgovac ne smije nuditi svoje proizvode ili usluge potrošaču čiji je broj telefona upisan u Registar "Ne zovi".

---

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kome se obratiti? [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [extra_fields_search] => kome se obratiti? 2 0 5113 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2023-06-05 09:14:55 [created_by] => 3194 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2023-06-07 06:49:53 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2023-06-07 06:49:53 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 1728 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 142 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Hrvatske. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, hrvatska [secure] => 0 [page_title] => Hrvatska [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= title=Veliki vodič za potrošače: znate li sva svoja prava i što točno napraviti ako niste zadovoljni proizvodom ili uslugom? [metakey] => vodič za potrošače, prava potrošača, reklamacija proizvoda [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2023\/06\/05\/21098484.jpg","\/images\/slike\/2023\/06\/05\/24368821.jpg","\/images\/slike\/2023\/06\/05\/1352002.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Ante \u010cizmi\u0107\/Cropix","Paun Paunovi\u0107\/Cropix","Davor Pongra\u010di\u0107\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

Ako potro\u0161a\u010d kupi proizvod koji je pokvaren ili mu je pro\u0161ao rok trajanja treba ga najprije reklamirati kod trgovca<\/p>","

Na\u017ealost, nemaju sva javna poduze\u0107a Povjerenstva za za\u0161titu potro\u0161a\u010da<\/p>","

Trgovac odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu dvije godine od dana kupnje<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1295","hd_21098484_1920.jpg":"1920x1080","k_21098484_1280.jpg":"1280x1280","k_21098484_1024.jpg":"1024x1024","k_21098484_640.jpg":"640x640","k_21098484_480.jpg":"480x480","k_21098484_340.jpg":"340x340","k_21098484_220.jpg":"220x220","o_21098484_1280.jpg":"1280x863","o_21098484_1024.jpg":"1024x690","o_21098484_640.jpg":"640x431","o_21098484_480.jpg":"480x323","o_21098484_340.jpg":"340x229","o_21098484_220.jpg":"220x148","h_21098484_1280.jpg":"1280x854","h_21098484_1024.jpg":"1024x683","h_21098484_640.jpg":"640x427","h_21098484_480.jpg":"480x320","h_21098484_340.jpg":"340x227","h_21098484_220.jpg":"220x147","pp_21098484_1280.jpg":"1280x1628","pp_21098484_1024.jpg":"1024x1303","pp_21098484_640.jpg":"640x814","pp_21098484_480.jpg":"480x611","pp_21098484_340.jpg":"340x432","pp_21098484_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1333","hd_24368821_1920.jpg":"1920x1080","k_24368821_1280.jpg":"1280x1280","k_24368821_1024.jpg":"1024x1024","k_24368821_640.jpg":"640x640","k_24368821_480.jpg":"480x480","k_24368821_340.jpg":"340x340","k_24368821_220.jpg":"220x220","o_24368821_1280.jpg":"1280x888","o_24368821_1024.jpg":"1024x710","o_24368821_640.jpg":"640x444","o_24368821_480.jpg":"480x333","o_24368821_340.jpg":"340x236","o_24368821_220.jpg":"220x152","h_24368821_1280.jpg":"1280x854","h_24368821_1024.jpg":"1024x683","h_24368821_640.jpg":"640x427","h_24368821_480.jpg":"480x320","h_24368821_340.jpg":"340x227","h_24368821_220.jpg":"220x147","pp_24368821_1280.jpg":"1280x1628","pp_24368821_1024.jpg":"1024x1303","pp_24368821_640.jpg":"640x814","pp_24368821_480.jpg":"480x611","pp_24368821_340.jpg":"340x432","pp_24368821_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1289","hd_1352002_1920.jpg":"1920x1080","k_1352002_1280.jpg":"1280x1280","k_1352002_1024.jpg":"1024x1024","k_1352002_640.jpg":"640x640","k_1352002_480.jpg":"480x480","k_1352002_340.jpg":"340x340","k_1352002_220.jpg":"220x220","o_1352002_1280.jpg":"1280x859","o_1352002_1024.jpg":"1024x687","o_1352002_640.jpg":"640x429","o_1352002_480.jpg":"480x322","o_1352002_340.jpg":"340x228","o_1352002_220.jpg":"220x147","h_1352002_1280.jpg":"1280x854","h_1352002_1024.jpg":"1024x683","h_1352002_640.jpg":"640x427","h_1352002_480.jpg":"480x320","h_1352002_340.jpg":"340x227","h_1352002_220.jpg":"220x147","pp_1352002_1280.jpg":"1280x1628","pp_1352002_1024.jpg":"1024x1303","pp_1352002_640.jpg":"640x814","pp_1352002_480.jpg":"480x611","pp_1352002_340.jpg":"340x432","pp_1352002_220.jpg":"220x280"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-02-21 11:58:02","customparams_modified":"2019-02-21 11:58:02","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7821205 Threads: 2 Questions: 1640041331 Slow queries: 4874981 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111500525 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [parent] => 119 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [1] => stdClass Object ( [id] => 482 [name] => Premium [alias] => premium [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vinski-podrum-stari/sponzori ) ) [link] => /vijesti/hrvatska/veliki-vodic-za-potrosace-znate-li-sva-svoja-prava-i-sto-tocno-napraviti-ako-niste-zadovoljni-proizvodom-ili-uslugom-1296453 [printLink] => /vijesti/hrvatska/veliki-vodic-za-potrosace-znate-li-sva-svoja-prava-i-sto-tocno-napraviti-ako-niste-zadovoljni-proizvodom-ili-uslugom-1296453?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 718950 [name] => vodič za potrošače [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-06-07 08:50:05 [main_article_id] => 0 [alias] => vodic-za-potrosace [link] => /tag/vodic-za-potrosace ) [1] => stdClass Object ( [id] => 254279 [name] => prava potrošača [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => prava-potrosaca [link] => /tag/prava-potrosaca ) [2] => stdClass Object ( [id] => 697231 [name] => reklamacija proizvoda [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-11-16 10:42:55 [main_article_id] => 0 [alias] => reklamacija-proizvoda [link] => /tag/reklamacija-proizvoda ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kome se obratiti? [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Veliki vodič za potrošače: znate li sva svoja prava i što točno napraviti ako niste zadovoljni proizvodom ili uslugom? [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3194 [name] => Olgica Ivić Grizelj [username] => olgica-ivi-grizelj [email] => olgica-ivi-grizelj@sd.hr [password] => $2y$10$pDLtOGBvBqvwlrYwD9du6.i.DAKfdD9vF92yI0Lu.9KBu3Hy1XUmq [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/olgica-ivic-grizelj-3194 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1712 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/3cae59d70343ed833a8bdb63be15e211?s=100&default=https%3A%2F%2Ff02.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/06/05/21098484.jpg [galleryCount] => 3 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Ante Čizmić/Cropix [mainImageDesc] =>

Ako potrošač kupi proizvod koji je pokvaren ili mu je prošao rok trajanja treba ga najprije reklamirati kod trgovca

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/06/05/21098484.jpg [title] => Ante Čizmić/Cropix

Ako potrošač kupi proizvod koji je pokvaren ili mu je prošao rok trajanja treba ga najprije reklamirati kod trgovca

) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/06/05/24368821.jpg [title] => Paun Paunović/Cropix

Nažalost, nemaju sva javna poduzeća Povjerenstva za zaštitu potrošača

) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/06/05/1352002.jpg [title] => Davor Pongračić/Cropix

Trgovac odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu dvije godine od dana kupnje

) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Svi smo mi potrošači i svatko od nas ponekad ima primjedbe na kupljeni proizvod ili na dobivenu uslugu. No, potrošači često ne znaju kome se mogu obratiti kad se osjećaju zakinuti ili prevareni.

Prema riječima Ane Knežević, predsjednice Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, te na temelju njihovih spoznaja, potrošači imaju primjedbi na prehrambene proizvode, ali ne u tolikoj mjeri kao što je to s bijelom tehnikom, mobilnom telefonijom i namještajem. Ljudi naruče kuhinju po mjeri, ali onda ne bude ‘sve po mjeri‘ pa nakon reklamacije, svoju novu kuhinju čekaju i po godinu dana zato što je primjerice proizvedena izvan Hrvatske, gdje se obavljaju i popravci.

Kad je o prigovorima potrošača riječ, Tanja Popović Filipović, predsjednica osječkog CEIP-a, Centra za edukaciju i informiranje potrošača, žali što su državnom odlukom još 2019. ukinuta financiranja savjetovališta pri udrugama. Tako su službeno ukinuta, no, Popović Filipović veli da su i oni kao i sve potrošačke udruge u Hrvatskoj uvijek otvoreni za sva potrošačka pitanja i sve rade volonterski.

Međutim, da nije baš sve isključivo na dobroj volji članova udruga, govori nam Nela Kovačević, predsjednica splitske udruge "Dalmatinski potrošač". Ona skreće pažnju na važnu stvar za koju možda mnogi potrošači i ne znaju, a riječ o tome da prema Zakonu o zaštiti potrošača javna poduzeća čiji rad i komunikacija s potrošačima podliježu Zakonu, imaju obvezu osnovati Povjerenstva za zaštitu potrošača.

---

image

Nažalost, nemaju sva javna poduzeća Povjerenstva za zaštitu potrošača

Paun Paunović/Cropix
---

Prema Članku 25. Zakona o javnim uslugama u smislu ovoga Zakona, a ono što je važno za dalmatinske potrošače, smatraju se: distribucija električne energije (povjerenstva u Splitu HEP ODS i HEP Elektra); elektroničke komunikacijske usluge (svi mobilni operateri imaju sjedište u Zagrebu); javna vodoopskrba i javna odvodnja (povjerenstvo u Vodovodu); obavljanje dimnjačarskih poslova (Grad Split i HOK); opskrba električnom energijom u univerzalnoj usluzi (HEP ODS); poštanske usluge (HP u Zagrebu); prijevoz putnika u javnom prometu (HŽ u Zagrebu); sakupljanje komunalnog otpada (povjerenstvo u Čistoći) te usluge parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama (povjerenstvo u Split parkingu).

Nažalost, nemaju sva javna poduzeća Povjerenstva za zaštitu potrošača, ali Državni inspektorat im to može naložiti.

Kad je riječ robama, Ana Knežević naglašava da trgovac odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu 2 godine od dana kupnje, što znači da se potrošač u slučaju problema s proizvodom koji je kupio najprije obraća trgovcu - mailom ili poštom (preporučeno s povratnicom - savjet je da budu sigurni da je pošiljka zaprimljena), trgovac mora na prigovor odgovoriti u roku od 15 dana, ako ne odgovori ili odgovor bude negativan potrošač se može obratiti Državnom inspektoratu na adresu: Državni inspektorat, Šubićeva 29, 10000 Zagreb ili putema e-maila: pisarnica.dirh@dirh.hr.

---

image

Trgovac odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu dvije godine od dana kupnje

Davor Pongračić/Cropix
---

- Kod javnih usluga (teleoperatori, voda, elek. energija, grijanje, otpad, poštanske usluge, parkiranje) potrošači se također obraćaju najprije davatelju usluga, 15 dana je rok za rješavanje prigovora, ako davatelj usluga ne odgovori ili odgovori negativno potrošač se može obratiti Povjerenstvu za reklamacije potrošača unutar svakog društva, u kojem su pored predstavnika firme i predstavnici udruga za zaštitu potrošača.

Povjerenstvo mora riješiti prigovor u roku od 30 dana, ako ne riješi ili riješi negativno, potrošači se mogu obratiti Državnom inspektoratu i regulatornim agencijama: HAKOM - za poštanske usluge i usluge teleoperatora; HERA - za opskrbu plinom i električnom energijom; HANFA - za bankarske usluge i osiguranja.

Potrošači imaju pravo na popravak, zamjenu za novi uređaj ili povrat novca ako prethodno nije moguće, ali trgovac odlučuje što je za njega povoljnije, pa sve najčešće ide na popravak, objašnjava Knežević te dodaje da ako je riječ o popravku, trgovac je dužan proizvod preuzeti odvesti na servis, popraviti i vratiti potrošaču, sve o svom trošku. Razumni rok za popravak nije zakonom definiran, već je to uobičajeno do 45 dana, a ako se u tom roku ne popravi, potrošač treba tražiti novi zamjenski uređaj.

Zamjenski uređaji nisu propisani zakonom, pa ih netko daje, a netko ne. Uglavnom se daju mobiteli.

Važno je znati da ako potrošač kupi proizvod koji je pokvaren ili mu je prošao rok trajanja treba ga najprije reklamirati kod trgovca od kojeg je proizvod kupljen, a može se uputiti i prijava Državnom inspektoratu na gore spomenute adrese.

Za ispravan proizvod trgovac nema zakonsku obvezu zamjene proizvoda ili povrata novca, to je dobra volja i dobra poslovna praksa svakog trgovca, a potrošači prije kupnje trebaju provjeriti može li se proizvod zamijeniti ili dobiti povrat novca i temeljem toga se odlučiti hoće li to kupiti ili ne.

Na koncu, podsjećamo potrošače da na Središnjem portalu za potrošače Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja: mogu pronaći rješenja za svoje probleme kroz interaktivni vodič.

---

Na koji način podnijeti prigovor:

1. Uvijek se najprije javimo davatelju usluge pisanim putem ili e-mailom

2. Davatelj usliuge mora odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana

3. Ako nije zadovoiljan odgovorom, kupac se obraća Povjerenstvu za zaštitu potrošača

4. Povjerenstvo je dužno odgovoriti u roku od 30 dana

5. Ako je kupac i dalje nezadovoljan, može pokrenuti upravni spor

Napomena: Državni inspektorat će odbaciti svaku prijavu kupca ako se prethodno nije pismeno žalio davatelju usluge, a nakon toga uputio prigovor i Povjerenstvu

---

---

Kome se obratiti?

Savjeti sa središnjeg portala za potrošače MInistarstva gospodarstva i održivog razvoja:

 

- Želite postaviti upit o potrošačkim pravima ili podnijeti pisani prigovor?

Podnesite upit ili predstavku putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača - http://prijava.mingo.hr/CD/prijava.jsp.

- Imate problema prilikom prekogranične trgovine?

Kontaktirajte Europski potrošački centar Hrvatska i podnesite pritužbu na eccnet-hr@ec.europa.hr.

- Ne želite primati promidžbene poruke putem telefona i sms-a?

Upišite se u registar "Ne zovi". Obrazac zahtjeva za upis potrošač može dobiti i u poslovnici operatora i na mrežnim stranicama HAKOM-a.

- Niste riješili spor s trgovcem putem pisanog prigovora?

Obratite se tijelima za alternativno rješavanje sporova,miriteljima.

- Zanimaju vas informacije vezane za ovrhu, zastaru i Zakon o obveznim odnosima?

Obratite se Ministarstvu pravosuđa i uprave srijedom na tel: 01/3714000.

- Imate problem s robom ili uslugom koju ste kupili putem interneta?

Pritužbu možete podnijeti putem platforme za on-line rješavanje sporova (ODR platforme), više informacija ovdje.

Imate upite vezane uz korištenje usluga kreditnih institucija i platnih usluga?

Posjetite mrežne stranice Hrvatske narodne banke, www.hnb.hr → Prijavite/pitajte.

- Zanimaju vas vaša prava vezana uz elektroničku komunikaciju, poštanske usluge i željeznički promet?

Posjetite mrežne stranice Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti, www.hakom.hr → Korisnici.

- Zanimaju vas informacije o financijskim proizvodima i uslugama?

Posjetite mrežne stranice Ministarstva financija, https://mfin.gov.hr/ → Financijska pismenost potrošača.

- Imate problem vezan uz korištenje usluga u turizmu ili ugostiteljskih usluga?

Obratite se Turističkoj inspekciji Državnog inspektorata putem mrežne stranice https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83 ili telefona na 01 2375 100.

- Imate upit vezan za korištenje toplinske energije, plina ili električne energije?

Obratite se Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji putem elektroničke pošte na na adresu hera@hera.hr.

Imate problem vezan za otkazivanje leta ili dužeg kašnjenja leta?

Obratite se Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo putem elektroničke pošte na adresu ccaa@ccaa.hr.

- Zanimaju vas informacije o investicijskim ili mirovinskim fondovima, tržištu kapitala, leasingu ili uslugama osiguranja?

Obratite se Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga putem elektroničke pošte na adresu info@hanfa.hr.

- Imate upit vezan za mjeriteljstvo, homologaciju vozila i plemenite kovine?

Obratite se Državnom zavodu za mjeriteljstvo putem elektroničke pošte na adresu pisarnica@dzm.hr.

- Imate upit vezan za zaštitu svojih osobnih podataka?

Obratite se Agenciji za zaštitu osobnih podataka putem elektroničke pošte na adresu azop@azop.hr.

- Imate upite vezane uz hranu?

Obratite se Ministarstvu poljoprivrede 01/6106 913, upiti.gradjana@mps.hr.

- Trebate informacije vezane za ovršni postupak ili stečaj potrošača?

Posjetite mrežne stranice FINA-e, www.fina.hr → Usluge za građane.

- Imate pitanja vezana za ostvarivanje prava s područja osiguranja i osiguravateljskih usluga?

Hrvatski ured za osiguranje, telefonski broj pravobraniteljstva u području osiguranja 01/4696636, www.huo.hr.

- Imate sumnju u pojavu krivotvorenog lijeka?

U slučaju bilo kakve sumnje u pojavu krivotvorenog lijeka, potrebno je obavijestiti HALMED putem adrese elektroničke pošte krivotvorine@halmed.hr.

- Sumnjate da se na tržištu ili putem interneta nude na prodaju krivotvoreni ili piratski proizvodi?

Obratite se nadležnoj inspekciji Carinske uprave na adresu e-pošte: javnost@carina.hr, pozivom na besplatni broj telefona Operativnog dežurstva Carinske uprave 0800 12 22 te posjetite stranicu http://www.stop-krivotvorinama-i-piratstvu.hr/.

---

---

Registar "Ne zovi"

Postoji način da se potrošač zaštiti od telefonskih poziva s kojima se nude robe i usluge, pogotovo ako potrošač ne razumije što trgovac nudi telefonom ili nije u mogućnosti sklapati bilo kakve ugovore telefonom, ako jednostavno ne želi primati takve pozive ili sms poruke ili ako je u obitelji starija osoba koju treba zaštiti od sklapanja ugovora putem telefona.

Rješenje je upis u registar "Ne zovi". Potrošač može upisati fiksni, mobilni i prepaid broj telefona.

Zahtjev za upis (putem obrazca) podnosi korisnik telefon­skog broja – potrošač, trgovcu s kojim je ugovorio uslugu za pojedini telefon­ski broj ili osoba koju potrošač opunomoći.

Operator je dužan u roku od najviše 7 dana upisati broj u Registar "Ne zovi", a upis je besplatan.

Obrazac potrošač može dobiti i u poslovnici operatora i na mrežnim stranicama HAKOM-a.

Trgovac ne smije nuditi svoje proizvode ili usluge potrošaču čiji je broj telefona upisan u Registar "Ne zovi".

---

 

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Ante Čizmić/Cropix Paun Paunović/Cropix Davor Pongračić/Cropix
Ante Čizmić/Cropix

Ako potrošač kupi proizvod koji je pokvaren ili mu je prošao rok trajanja treba ga najprije reklamirati kod trgovca

Paun Paunović/Cropix

Nažalost, nemaju sva javna poduzeća Povjerenstva za zaštitu potrošača

Davor Pongračić/Cropix

Trgovac odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu dvije godine od dana kupnje

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/veliki-vodic-za-potrosace-znate-li-sva-svoja-prava-i-sto-tocno-napraviti-ako-niste-zadovoljni-proizvodom-ili-uslugom-1296453 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=5566a656cd92244a37dd4eb96b9252e2cb7bd03b [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Veliki+vodi%C4%8D+za+potro%C5%A1a%C4%8De%3A+znate+li+sva+svoja+prava+i+%C5%A1to+to%C4%8Dno+napraviti+ako+niste+zadovoljni+proizvodom+ili+uslugom%3F&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fveliki-vodic-za-potrosace-znate-li-sva-svoja-prava-i-sto-tocno-napraviti-ako-niste-zadovoljni-proizvodom-ili-uslugom-1296453 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fveliki-vodic-za-potrosace-znate-li-sva-svoja-prava-i-sto-tocno-napraviti-ako-niste-zadovoljni-proizvodom-ili-uslugom-1296453 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => kome se obratiti? [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) )
StoryEditorOCM
Hrvatskakome se obratiti?

Veliki vodič za potrošače: znate li sva svoja prava i što točno napraviti ako niste zadovoljni proizvodom ili uslugom?

7. lipnja 2023. - 08:49
Ako potrošač kupi proizvod koji je pokvaren ili mu je prošao rok trajanja treba ga najprije reklamirati kod trgovcaAnte Čizmić/Cropix

Svi smo mi potrošači i svatko od nas ponekad ima primjedbe na kupljeni proizvod ili na dobivenu uslugu. No, potrošači često ne znaju kome se mogu obratiti kad se osjećaju zakinuti ili prevareni.

Prema riječima Ane Knežević, predsjednice Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, te na temelju njihovih spoznaja, potrošači imaju primjedbi na prehrambene proizvode, ali ne u tolikoj mjeri kao što je to s bijelom tehnikom, mobilnom telefonijom i namještajem. Ljudi naruče kuhinju po mjeri, ali onda ne bude ‘sve po mjeri‘ pa nakon reklamacije, svoju novu kuhinju čekaju i po godinu dana zato što je primjerice proizvedena izvan Hrvatske, gdje se obavljaju i popravci.

Kad je o prigovorima potrošača riječ, Tanja Popović Filipović, predsjednica osječkog CEIP-a, Centra za...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2024 22:24