stdClass Object ( [id] => 639432 [title] => Startala je špica šopingmanije u Hrvatskoj: u inozemstvu je hit za Božić pokloniti svoje rukotvorine, a mi pustošimo trgovine; Evo koliko ćemo 'ispeglati' za  darove, nismo ni znali da smo toliko bogati [alias] => startala-je-spica-sopingmanije-u-hrvatskoj-u-inozemstvu-je-hit-za-bozic-pokloniti-svoje-rukotvorine-a-mi-pustosimo-trgovine-evo-koliko-cemo-39-ispeglati-39-za-nbsp-darove-nismo-ni-znali-da-smo-toliko-bogati [catid] => 142 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Udarni dani prosinačke kupovine tradicionalno su vikend prije samog Božića, odnosno vremensko razdoblje od 19. prosinca do 24. prosinca.

Prema podacima Hrvatske gospodarske komore za blagdane najviše poklanjamo igračke, kozmetiku, obuću i odjeću, tehniku, knjige i delikatesne prehrambene proizvode.

Što se blagdanskog stola tiče, njega će, u skladu s mogućnostima potrošača, krasiti bogatije namirnice kao što su purica, mlinci, svinjetina, janjetina, naresci, kolači i druge slastice.

Unatoč ovogodišnjim predblagdanskim porukama usmjerenima protiv konzumerizma, čini se kako Hrvati još nisu evoluirali dotle da ispod bora stavljaju svoje "handmade" rukotvorine (što je trend u zapadnim zemljama) i simbolične stvarčice.

Potvrdilo je to istraživanje portala JaTrgovac provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku građana starijih od 16 godina. Odreći se kupovine darova za naše potrošače jednostavno nije opcija.

- Uoči božićnih i novogodišnjih blagdana, kad je potrošnja tradicionalno na vrhuncu, odlučili smo provesti istraživanje među hrvatskim građanima o njihovim planovima kupnje poklona u ovom periodu.

Rezultati su pokazali da velika većina ispitanika planira kupnju božićnih poklona (80,9 posto), iako je riječ o blagom padu u odnosu na prošlu godinu kad je to činilo njih 84,8 posto.

Pritom će približno podjednak broj anketiranih na poklone potrošiti do 200 kuna (30 posto) i do 500 kn (31,9 posto). Do 1.000 kuna planira potrošiti 13,7 posto građana, a više od 1.000 kuna izdvojit će njih 5,2 posto.

Većina građana ističe kako na poklone planira potrošiti jednak iznos kao i prošle godine (61,2 posto), dok je 22,9 posto onih koji planiraju smanjenje potrošnje u odnosu na 2018. godinu, a 15,9 posto je onih koji namjeravaju potrošiti više. U usporedbi s prošlom godinom, rezultati ne bilježe neke osobite oscilacije.

Više od polovine ispitanika (54,8 posto) namjerava barem dio kupnje obaviti na internetu, što predstavlja značajan porast u odnosu na 2018. godinu kada je to planiralo 41,8 posto građana i 2017. godine kada je takvih kupaca bilo 37,6 posto - objašnjava Goran Pavlović, glavni urednik portala JaTrgovac koji je spomenuto istraživanje proveo u suradnji s agencijom Hendal, kao što to, inače, rade.

 

 

Da ni mahnito šopingiranje u vrijeme najvećih gužvi po šoping centrima hrvatskim kupcima uglavnom ne smeta, govori podatak prema kojem iskustvo kupnje poklona za najveći broj ispitanika predstavlja zadovoljstvo (48,2 posto), dok samo manji broj navodi da im ta kupnja predstavlja stres (15,8 posto).

Kod nešto više od trećine kupaca, preciznije njih 36 posto, kupnja poklona izaziva podijeljene osjećaje te im predstavlja istodobno i zadovoljstvo i stres.

Premda je, dakle, kupovanje božićnih i novogodišnjih darova većini ispitanika ugodno iskustvo, u odnosu na prošlu godinu (kad je portal JaTrgovac, također, radio ovakvo istraživanje) uočava se, ipak, povećanje udjela ispitanika kojima kupnja božićnih poklona predstavlja stres jer je takvih lani bilo tek 10,7 posto.

Zaključak je, dakle, da Hrvate ni tanji novčanici, a ni pomisao na "crni", dugi siječanj teško mogu odvratiti od bjesomučne blagdanske potrošnje.

Osim toga, oni će se radije istrošiti na poklone, hranu i piće, negoli na putovanja što, također, potvrđuju rezultati ovog istraživanja. Naime, nakon što prođu blagdani, većina građana će ostati kod kuće, to jest neće ići na skijanje, odnosno zimovanje (89,9 posto).

Drugim riječima, samo ih 10,1 posto planira putovanje. To je skromno povećanje u odnosu na prethodnu godinu kad je zimovanje planiralo njih 6,1 posto, napominju s portala JaTrgovac.

Podsjetimo, potrošnja u prosincu 2018. u Hrvatskoj je dosegla rekordnih 14,85 milijardi kuna, a uskoro ćemo saznati jesmo li nadmašili sami sebe. 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZNAMO I GOTOVO [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2019-12-20 14:37:53 [created_by] => 3158 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2019-12-20 23:35:34 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2019-12-20 15:15:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 8133 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 142 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Hrvatske. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, hrvatska [secure] => 0 [page_title] => Hrvatska [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Portals/0/Images/2019/12/31/Novosti/12429608.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1920x1080" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-02-21 11:58:02","customparams_modified":"2019-02-21 11:58:02","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7797339 Threads: 2 Questions: 1637019920 Slow queries: 4864650 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111424023 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 53 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/hrvatska/startala-je-spica-sopingmanije-u-hrvatskoj-u-inozemstvu-je-hit-za-bozic-pokloniti-svoje-rukotvorine-a-mi-pustosimo-trgovine-evo-koliko-cemo-39-ispeglati-39-za-nbsp-darove-nismo-ni-znali-da-smo-toliko-bogati-639432 [printLink] => /vijesti/hrvatska/startala-je-spica-sopingmanije-u-hrvatskoj-u-inozemstvu-je-hit-za-bozic-pokloniti-svoje-rukotvorine-a-mi-pustosimo-trgovine-evo-koliko-cemo-39-ispeglati-39-za-nbsp-darove-nismo-ni-znali-da-smo-toliko-bogati-639432?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 527010 [name] => Ja Trgovac [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ja-trgovac [link] => /tag/ja-trgovac ) [1] => stdClass Object ( [id] => 527011 [name] => blagdanska kupovina [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => blagdanska-kupovina [link] => /tag/blagdanska-kupovina ) [2] => stdClass Object ( [id] => 527012 [name] => potrošnja za Božić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => potrosnja-za-bozic [link] => /tag/potrosnja-za-bozic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZNAMO I GOTOVO [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Startala je špica šopingmanije u Hrvatskoj: u inozemstvu je hit za Božić pokloniti svoje rukotvorine, a mi pustošimo trgovine; Evo koliko ćemo 'ispeglati' za  darove, nismo ni znali da smo toliko bogati [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3158 [name] => Linda Perić [username] => linda-peri [email] => linda-peri@sd.hr [password] => $2y$10$dfe/kY4/NdMfdQOT8GEIAOguTjRcqUyjBLhIUmecsqkuVdg41UeZW [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/linda-peric-3158 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1676 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/94a01749a438937acfb52c5341bb229b?s=100&default=https%3A%2F%2Ff02.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Portals/0/Images/2019/12/31/Novosti/12429608.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Portals/0/Images/2019/12/31/Novosti/12429608.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Udarni dani prosinačke kupovine tradicionalno su vikend prije samog Božića, odnosno vremensko razdoblje od 19. prosinca do 24. prosinca.

Prema podacima Hrvatske gospodarske komore za blagdane najviše poklanjamo igračke, kozmetiku, obuću i odjeću, tehniku, knjige i delikatesne prehrambene proizvode.

Što se blagdanskog stola tiče, njega će, u skladu s mogućnostima potrošača, krasiti bogatije namirnice kao što su purica, mlinci, svinjetina, janjetina, naresci, kolači i druge slastice.

Unatoč ovogodišnjim predblagdanskim porukama usmjerenima protiv konzumerizma, čini se kako Hrvati još nisu evoluirali dotle da ispod bora stavljaju svoje "handmade" rukotvorine (što je trend u zapadnim zemljama) i simbolične stvarčice.

Potvrdilo je to istraživanje portala JaTrgovac provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku građana starijih od 16 godina. Odreći se kupovine darova za naše potrošače jednostavno nije opcija.

- Uoči božićnih i novogodišnjih blagdana, kad je potrošnja tradicionalno na vrhuncu, odlučili smo provesti istraživanje među hrvatskim građanima o njihovim planovima kupnje poklona u ovom periodu.

Rezultati su pokazali da velika većina ispitanika planira kupnju božićnih poklona (80,9 posto), iako je riječ o blagom padu u odnosu na prošlu godinu kad je to činilo njih 84,8 posto.

Pritom će približno podjednak broj anketiranih na poklone potrošiti do 200 kuna (30 posto) i do 500 kn (31,9 posto). Do 1.000 kuna planira potrošiti 13,7 posto građana, a više od 1.000 kuna izdvojit će njih 5,2 posto.

Većina građana ističe kako na poklone planira potrošiti jednak iznos kao i prošle godine (61,2 posto), dok je 22,9 posto onih koji planiraju smanjenje potrošnje u odnosu na 2018. godinu, a 15,9 posto je onih koji namjeravaju potrošiti više. U usporedbi s prošlom godinom, rezultati ne bilježe neke osobite oscilacije.

Više od polovine ispitanika (54,8 posto) namjerava barem dio kupnje obaviti na internetu, što predstavlja značajan porast u odnosu na 2018. godinu kada je to planiralo 41,8 posto građana i 2017. godine kada je takvih kupaca bilo 37,6 posto - objašnjava Goran Pavlović, glavni urednik portala JaTrgovac koji je spomenuto istraživanje proveo u suradnji s agencijom Hendal, kao što to, inače, rade.

 

 

Da ni mahnito šopingiranje u vrijeme najvećih gužvi po šoping centrima hrvatskim kupcima uglavnom ne smeta, govori podatak prema kojem iskustvo kupnje poklona za najveći broj ispitanika predstavlja zadovoljstvo (48,2 posto), dok samo manji broj navodi da im ta kupnja predstavlja stres (15,8 posto).

Kod nešto više od trećine kupaca, preciznije njih 36 posto, kupnja poklona izaziva podijeljene osjećaje te im predstavlja istodobno i zadovoljstvo i stres.

Premda je, dakle, kupovanje božićnih i novogodišnjih darova većini ispitanika ugodno iskustvo, u odnosu na prošlu godinu (kad je portal JaTrgovac, također, radio ovakvo istraživanje) uočava se, ipak, povećanje udjela ispitanika kojima kupnja božićnih poklona predstavlja stres jer je takvih lani bilo tek 10,7 posto.

Zaključak je, dakle, da Hrvate ni tanji novčanici, a ni pomisao na "crni", dugi siječanj teško mogu odvratiti od bjesomučne blagdanske potrošnje.

Osim toga, oni će se radije istrošiti na poklone, hranu i piće, negoli na putovanja što, također, potvrđuju rezultati ovog istraživanja. Naime, nakon što prođu blagdani, većina građana će ostati kod kuće, to jest neće ići na skijanje, odnosno zimovanje (89,9 posto).

Drugim riječima, samo ih 10,1 posto planira putovanje. To je skromno povećanje u odnosu na prethodnu godinu kad je zimovanje planiralo njih 6,1 posto, napominju s portala JaTrgovac.

Podsjetimo, potrošnja u prosincu 2018. u Hrvatskoj je dosegla rekordnih 14,85 milijardi kuna, a uskoro ćemo saznati jesmo li nadmašili sami sebe. 

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/startala-je-spica-sopingmanije-u-hrvatskoj-u-inozemstvu-je-hit-za-bozic-pokloniti-svoje-rukotvorine-a-mi-pustosimo-trgovine-evo-koliko-cemo-39-ispeglati-39-za-nbsp-darove-nismo-ni-znali-da-smo-toliko-bogati-639432 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=7a0881b987e1c4dfa318210bf070c6d0245c701b [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Startala+je+%C5%A1pica+%C5%A1opingmanije+u+Hrvatskoj%3A+u+inozemstvu+je+hit+za+Bo%C5%BEi%C4%87+pokloniti+svoje+rukotvorine%2C+a+mi+pusto%C5%A1imo+trgovine%3B+Evo+koliko+%C4%87emo+%26%23039%3Bispeglati%26%23039%3B+za%C2%A0+darove%2C+nismo+ni+znali+da+smo+toliko+bogati&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fstartala-je-spica-sopingmanije-u-hrvatskoj-u-inozemstvu-je-hit-za-bozic-pokloniti-svoje-rukotvorine-a-mi-pustosimo-trgovine-evo-koliko-cemo-39-ispeglati-39-za-nbsp-darove-nismo-ni-znali-da-smo-toliko-bogati-639432 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fstartala-je-spica-sopingmanije-u-hrvatskoj-u-inozemstvu-je-hit-za-bozic-pokloniti-svoje-rukotvorine-a-mi-pustosimo-trgovine-evo-koliko-cemo-39-ispeglati-39-za-nbsp-darove-nismo-ni-znali-da-smo-toliko-bogati-639432 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZNAMO I GOTOVO [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
HrvatskaZNAMO I GOTOVO

Startala je špica šopingmanije u Hrvatskoj: u inozemstvu je hit za Božić pokloniti svoje rukotvorine, a mi pustošimo trgovine; Evo koliko ćemo 'ispeglati' za  darove, nismo ni znali da smo toliko bogati

20. prosinca 2019. - 16:15

Udarni dani prosinačke kupovine tradicionalno su vikend prije samog Božića, odnosno vremensko razdoblje od 19. prosinca do 24. prosinca.

Prema podacima Hrvatske gospodarske komore za blagdane najviše poklanjamo igračke, kozmetiku, obuću i odjeću, tehniku, knjige i delikatesne prehrambene proizvode.

Što se blagdanskog stola tiče, njega će, u skladu s mogućnostima potrošača, krasiti bogatije namirnice kao što su purica, mlinci, svinjetina, janjetina, naresci, kolači i druge slastice.

Unatoč ovogodišnjim predblagdanskim porukama usmjerenima protiv konzumerizma, čini se kako Hrvati još nisu evoluirali dotle da ispod bora stavljaju svoje "handmade" rukotvorine (što je trend u zapadnim zemljama) i simbolične stvarčice.

Potvrdilo je to istraživanje portala JaTrgovac...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2024 15:46