Na današnji dan, 24. srpnja 2009. godine na na željezničkoj pruzi iznad kaštelanskog naselja Rudine dogodila se teška željeznička nesreća u kojoj je nagibni vlak izletio s tračnica.
To je dovelo do pogibije šestero putnika, Domagoja Alvira, Emila Gaja Andrica, Lorraine Bodet, Petre Radić, Mire Mirne Rogan i Krešimira Trajbara, dok ih je 55 bilo lakše i teže ozlijeđeno. Prizori s mjesta nesreće bili su šokantni za one koji su tu došli.
Sve dežurne službe, hitna pomoć i zaposlenici bolnice, HŽ, vatrogasci, policija i Gorska služba spašavanja, hitro su reagirale na zbrinjavanju ozlijeđenih i saniranju štete. U bolnici je u pogonu bilo svih 12 kirurških sala i svi kirurzi koji su bili u Splitu javili su se na svoja radna mjesta.
Da stvar bude gora, kako je izvijestila Slobodna Dalmacija, na pruzi se pojavio protupožarni vlak robel koji se velikom brzinom zabio u vlak. Srećom, to je prošlo bez žrtava. I taj slučaj bio je dokaz za teoriju da je nesreću prouzročilo nanošenje retardanta, tekućine protiv zapaljenja pragova.
Preživjelima iz nesreće ostale su teške traume, kako je godinu poslije za Slobodnu Dalmaciju svjedočio Franjo Martinović (63). Traume nekih putnika, kako se moglo pročitati u medijima, traju do danas. Trauma nisu bili pošteđeni ni članovi spasilačkih ekipa.
Nešto manje od deset godina nakon najveće željezničke nesreće u hrvatskoj povijesti pravomoćno je okončan sudski proces, i to odlukom Vrhovnog suda koji je u potpunosti potvrdio presudu splitskog Županijskog suda.
Ivica Medak, bivši šef ekologije HŽ infrastrukture, dobio je četiri godine zatvora, a Jozo Bazina, savjetnik u tvrtki "Intrade", tri godine. Ostala trojica koja su s njima bila na optuženičkoj klupi, a to su Ivan Tomašković, direktor tvrtke "Intrade", Drago Rogulj, voditelj Protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu i Branko Tišljar, vatrogasac DVD-a Stružac, pravomoćno su oslobođeni krivnje, pisala je Slobodna Dalmacija.
Obiteljima poginulih putnika u toj željezničkoj nesreći Hrvatske željeznice isplatile su 3,9 milijuna kuna, a ozlijeđenima 1,2 milijuna kuna. Šteta na vlaku, utvrđeno je tijekom sudskog postupka, bila je 28 milijuna kuna.
Unatoč tome, do danas traju spekulacije i teorije o uzroku nesreće. U svakom slučaju riječ je o tragičnoj nesreći koja se nikad više ne bi smjela dogoditi.