StoryEditorOCM
Hrvatskapa se vi vozite...

Gorivo opet poskupljuje, a s njime i usluge autoprijevoza. ‘Dignut ćemo cijene karata 20 posto, nemamo izbora‘

Piše vijesti sd
12. veljače 2024. - 22:05

Vladina je odluka o novim cijenama goriva konačno potvrđena, što znači dodatno poskupljenje, kako dizela tako i benzina. Stare cijene ostaju na snazi samo do ponoći, što je potaknulo mnoge vozače da što prije napune svoje rezervoare.

Ovo je već drugo poskupljenje goriva u samo 15 dana. U odnosu na period prije toga, prosječan spremnik benzina od 50 litara platit ćemo tri i pol eura više, a dizela čak pet eura. A da Vlada i ovaj put nije intervenirala, cijena spremnika benzina bila bi devet i pol eura skuplja, a dizela dvanaest i pol.

A dodatno pitanje je hoće li zbog nemira na Bliskom istoku cijene nastaviti rasti.

"Naše, domaće tržište još relativno dobro izdržava te oscilacije koje su svakako cjenovni udari, ali opet, komparativno gledajući, ne preveliki", govori za RTL naftni stručnjak Igor Dekanić.

Pod ovim rastućim pritiskom nalaze se i autobusni prijevoznici. Nedostaje im vozača, broj putnika se smanjuje, PDV ih dodatno opterećuje, a cijene goriva neumorno rastu.

"Poskupljenje po jednom tanku goriva kod nas je od 50 eura na gore, mi te novce jednostavno moramo negdje nadoknadit. Po jednom tanku goriva, po jednom autobusu – dnevno", poručuje Ivan Leskovar, član upravnog odbora udruge Autobusi.hr.

Cijene goriva diktiraju cijene karata, koje ovise i o prijevozniku, ali i o isplativosti linije. Poskupljenje je, zbog toga, neizbježno.

"S ovim novim poskupljenjem goriva cijene će morati ići barem 20-ak posto gore na uslugu prijevoza. Na žalost nemamo drugu opciju, mi nemamo nikakve druge instrumente kojima bi mogli nadoknaditi sve naše gubitke koje trenutno imamo, to je na žalost jedino podizanje cijene karata", dodaje Leskovar.

image
Niksa Stipanicev/Cropix

Nastavi li gorivo rasti, poskupljenje i svega drugog je neizbježno, kaže potpredsjednik Nadzornog odbora Orbica, najveće tvrtke za distribuciju prehrambenih proizvoda u zemlji.

"U slučaju nastavka trenda povećavanja cijena, morat će se mijenjati kratkoročni ugovori koji će se u nekoj sljedećoj fazi reflektirati i na cijenu proizvoda u dućanima", poručuje Stjepan Roglić.

No, u slučaju i da cijene goriva i krenu padati, niže cijene u trgovinama - možemo zaboraviti.

"Smanjenje inflacije ne znači smanjenje cijena, nego smanjenje porasta cijena. To znači da će se nova ravnoteža koja će se postići i uspostaviti, ona ne bi trebala utjecati na sniženje cijene već na umjereni porast u sljedećem razdoblju, znači idemo prema dva posto ciljanom godišnjem rastu cijena", zaključuje Roglić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. svibanj 2024 05:47