stdClass Object ( [id] => 1320683 [title] => Dalmacija hoće suvremenu željeznicu! Odmah! Zašto se ne obnavlja Lička pruga, zašto se odustalo od obnove Unske pruge? [alias] => dalmacija-hoce-suvremenu-zeljeznicu-odmah-zasto-se-ne-obnavlja-licka-pruga-zasto-se-odustalo-od-obnove-unske-pruge [catid] => 244 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Dalmacija je prije rata bila povezana s unutrašnjosti s dvije željezničke pruge, Ličkom i Unskom, a sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća ozbiljno se raspravljalo o izgradnji jadransko-jonske pruge.

Neslužbene informacije govore da se Unskom prugom prevozilo oko četiri milijuna tona tereta robe i oko dva milijuna putnika. Prevozio se rasuti teret, od pšenice i ugljena do nafte i naftnih derivata. Prema redu vožnje iz 1991. godine, kroz bihaćku i kninsku željezničku stanicu dnevno su prometovala 34 putnička i brojni teretni vlakovi. Danas je Unska pruga zatvorena, a Lička nema ni približne pokazatelje kakve je imala Unska pruga. Gospodarske institucije i udruženja čak nemaju ni podatke o prometu posljednjih godina. Mirjana Čagalj, potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore za graditeljstvo i promet, naglašava da je dionica Unske pruge u nadležnosti Hrvatskih željeznica od Martin Broda do Knina, u dužini 58 kilometara, zatvorena za promet 17. svibnja 2010. godine.

"Danas su pruga i svi prateći objekti potpuno neupotrebljivi i najbolje bi bilo sve ponovno izgraditi. Za Unsku prugu, prema neslužbenim podacima koje imamo, bilo bi potrebno uložiti minimalno 150 milijuna eura samo da bi se uspostavili minimalni tehnički uvjeti za siguran željeznički promet. Tijekom posljednjih deset godina RH i BiH pokušavale su pokrenuti postupak revitalizacije ove pruge, ali neuspješno. Jednostavno rečeno, trenutno pruga nije rentabilna, a s obzirom na velike investicijske troškove koje zahtijeva, Vlada RH odlučila je da je taj novac bolje uložiti u modernizaciju rentabilnijih pravaca, pa i same Ličke pruge", naglašava Mirjana Čagalj.

---

image

Mirjana Čagalj (HGK): Za Unsku prugu, prema neslužbenim podacima koje imamo, bilo bi potrebno uložiti minimalno 150 milijuna eura samo da bi se uspostavili minimalni uvjeti za siguran željeznički promet

Tom Dubravec/Cropix
---

U Strategiji prometnog razvitka RH za razdoblje 2014. – 2030. te u Nacionalnom programu željezničke infrastrukture 2016. – 2020. ne spominje se Unska pruga.

"Sa stajališta HŽ Infrastrukture, prema dosadašnjem iskustvu s radom na EU fondovima, projekti revitalizacije te pruge trebali bi biti započeti putem fondova prekogranične suradnje, što mora pokrenuti upravitelj infrastrukture iz BiH. HŽ Infrastruktura može biti samo partner na prijavi takvog projekta. No prvo bi se trebala prijaviti izrada studije izvodljivosti te pruge", pojašnjava Mirjana Čagalj.

HŽ Infrastruktura ima Projekt osuvremenjivanja pruge Oštarije – Knin – Split, koji se nalazi u planu investicija s oko 100 milijuna eura u razdoblju 2022. – 2026. Iz Nacionalnog programa za oporavak i otpornost osigurava se 39,8 milijuna eura, a ostatak bi se financirao iz kredita s državnim jamstvom. "Projekt obuhvaća modernizaciju pruge, rekonstrukciju i obnovu kolodvora te modernizaciju i obnovu signalno-sigurnosnih uređaja. Uvođenjem daljinskog upravljanja te uklanjanjem uskih grla na Ličkoj pruzi povećat će se brzina prometovanja, što bi skratilo putovanje između Zagreba i Splita na četiri i pol do pet sati", ističe Čagalj, koja dodaje da se u željeznicu u Hrvatskoj danas ulaže više nego ikad prije u povijesti, ali i to da financijska sredstva nisu neograničena te se zbog toga ulaže najprije u najprofitabilnije pravce. To su, pojašnjava, koridori od Rijeke do mađarske granice i onaj od granice Slovenije do granice sa Srbijom.

---

image

Naslovnica "Slobodne" i informacija o puštanju u promet Unske pruge

---

"Budući da je izgradnja željezničke infrastrukture složena te se uglavnom izvodi uz paralelan tijek prometa, smatramo da će za obnovu cjelokupne željezničke mreže u Hrvatskoj trebati minimalno 20 godina. Ovo se odnosi na cjelokupnu željezničku mrežu u Hrvatskoj. Za sada prioriteti su glavni pravci TEN-T osnovne i proširene mreže", pojašnjava Čagalj.

Na pitanje o izgradnji jadransko-jonske pruge, Čagalj ističe da Europska unija maksimalno podupire ideju jadransko-jonske pruge i zemlje takozvanog zapadnog Balkana želi uključiti u sustav Europske unije.

EU je, dodaje, o tome 2014. godine donio dokument, međutim, države kroz koje bi prolazio ovaj koridor još nisu reagirale.

"To je i glavni razlog zbog čega je nemoguće prognozirati ikakve vremenske rokove. BiH, Hrvatska, Crna Gora, Albanija i Grčka moraju uskladiti svoje plansko-razvojne dokumente kako bi se ostvarila prometna integracija prostora, koja je temelj da se onda krene dalje s ovim željezničkim pravcem", pojašnjava Čagalj.

Ukupna dužina Unske pruge, koja povezuje panonski i primorski dio Hrvatske, iznosi 392 kilometra. Kroz Hrvatsku prolazi 257 kilometara, a kroz BiH 135 kilometara. Radi se o najkraćoj udaljenosti između sjevera i juga Hrvatske.

Kako nam napominje Luka Vukić, profesor i znanstvenik na Pomorskom fakultetu u Splitu, Unska pruga je u ukupnoj dužini kraća od Ličke pruge, koja je brdska pruga, za 31,3 kilometra. "Unska pruga na sedam mjesta presijeca državnu granicu RH i BiH, a njome upravljaju tri tvrtke operatera. HŽ upravljaju dionicama Zagreb – Sisak – Volinja i Martin Brod – Knin, ŽBH dionicom Blatna – Bihać – Martin Brod, a ŽRS dionicom Volinja – Blatna.

---

image

Prema redu vožnje iz 1991. godine, kroz bihaćku i kninsku željezničku stanicu dnevno su prometovala 34 putnička i brojni teretni vlakovi. Danas je Unska pruga zatvorena. Ovako je bilo u siječnju 2001. kada je, privremeno, krenuo promet Unskom prugom

---

Promet na Unskoj pruzi obustavljen je 8. kolovoza 1991. godine te je do 2001. godine bila izvan funkcije. Nakon kratkog otvaranja, Unska pruga je permanentno zatvorena na relaciji Bihać – Knin od svibnja 2010. godine do danas, otkriva Luka Vukić, koji dodaje da se vrijednost željezničke infrastrukture nekadašnje Unske pruge procjenjuje na više od 1,3 milijarde eura.

Revitalizacija Unske željeznice omogućila bi povezivanje srednjodalmatinskih luka željeznicom s tržištima srednje i jugoistočne Europe. Omogućila bi povezivanje jadranskih luka s lukama unutarnje plovidbe, kao što je luka Vukovar, i dalje s mrežama riječnih puteva kroz EU te priključak na TEN-T koridor, Mediteranski koridor i koridor Rajna – Dunav.

Nadalje, omogućila bi razvoj turizma, a ne treba zanemariti činjenicu da BiH obiluje prirodnim resursima i mineralima. Celulozno drvo sa stanica Ripač i Bosanska Krupa – transportira se za Austriju i Italiju, rude mangana sa stanice Bosanska Krupa, željezo iz Bihaća, gips iz Kulen Vakufa. To bi svakako mogao biti pokretač gospodarskog razvoja za obje zemlje, a pogotovo srednjodalmatinskih luka.

---

image

Unska pruga je u ukupnoj dužini kraća od Ličke pruge, koja je brdska pruga, za 31,3 kilometra

Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix
---

Činjenica da je Unska pruga bila elektrificirana znači da bi samim time prijevoz bio jeftiniji i konkurentniji u odnosu na ostale prometne pravce", pojašnjava Luka Vukić, koji dodaje da bi obnova ove pruge omogućila i revitalizaciju Siska kao prometnog čvorišta.

---

Bilo je i sporazuma, potpisani su i pečatirani. Uzalud

Što se tiče revitalizacije Unske pruge, bio je niz pokušaja među državama. Tako je 2001. godine potpisan sporazum između RH i BiH o obnovi Unske pruge. Prije šest godina potpisana je inicijativa za osnivanje zajedničkog operativnog tijela, koju su potpisali državni ministri Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Vlada entiteta Federacija Bosne i Hercegovine investirala je u elektrifikaciju dijela pruge od Bihaća do Blatne, u blizini Novog Grada u dužini od 47 kilometara, koja je puštena u promet 2018. godine, s ciljem uspostave putničkog prometa na relaciji Sarajevo – Bihać – Sarajevo.

Na teritoriju Hrvatske pruga je u vrlo lošem stanju i nije osposobljena za promet. Osim lošega građevinskog stanja, u cijelosti je uništen sustav signalizacije i sustav električne vuče vlakova. Da bi ova pruga funkcionirala, nužna je obnova dionice od Martin Broda do Knina, dužine 64 kilometra, u nadležnosti Hrvatskih željeznica.

---

---

Zašto tunel Kozjak ne vidi prugu?

Luka Vukić napominje kako je nelogično da poslovne zone u Dalmaciji, koje su novijeg datuma izgradnje, nemaju infrastrukturu koja omogućava pristup željeznici, što ih u startu čini nekonkurentnima i zbog te činjenice nisu privlačne ulagačima, a pogotovo logističkim kompanijama. Smatra da je nelogično i to da prilikom projektiranja tunela Kozjak i mosta Split – Kaštela nije predviđeno povezivanje električnom prugom koja je u golemoj cjenovnoj i ekološkoj prednosti u odnosu na cestovni promet.

"Netko očito ne misli o tome", uvjeren je profesor Vukić.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => FERATA JE OPET ‘IN‘ [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [extra_fields_search] => FERATA JE OPET ‘IN‘ 2 0 6401 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2023-09-06 10:23:17 [created_by] => 3249 [created_by_alias] => Jozo Vrdoljak [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2023-09-06 16:30:56 [modified_by] => 3249 [publish_up] => 2023-09-06 16:30:56 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 244 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz poslovnog sektora [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, poslovni sektor, biznis, business [secure] => 0 [page_title] => Biznis [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= title=Dalmacija hoće suvremenu željeznicu! Odmah! Zašto se ne obnavlja Lička pruga, zašto se odustalo od obnove Unske pruge? [metakey] => Unska pruga, Mirjana Čagalj, Lička pruga, Jonski koridor, Obnova željeznice, Hrvatske željeznice [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2023\/09\/06\/25427355.jpg","\/images\/slike\/2023\/09\/06\/25576957.jpg","\/images\/slike\/2023\/09\/06\/839380.jpg","\/images\/slike\/2023\/09\/06\/14318772.jpg","\/images\/slike\/2023\/09\/06\/24485612.jpg","\/images\/slike\/2023\/09\/06\/24485607.jpg","\/images\/slike\/2023\/09\/06\/24127444.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Jo\u0161ko \u0160upi\u0107\/Cropix","","","Denis Jerkovi\u0107\/Cropix","Nikolina Vukovi\u0107 Stipani\u010dev\/Cropix","Nikolina Vukovi\u0107 Stipani\u010dev\/Cropix","Tom Dubravec\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","

Naslovnica \u201dSlobodne\u201d i informacija o pu\u0161tanju u promet Unske pruge<\/p>","

Prema redu vo\u017enje iz 1991. godine, kroz biha\u0107ku i kninsku \u017eeljezni\u010dku stanicu dnevno su prometovala 34 putni\u010dka i brojni teretni vlakovi. Danas je Unska pruga zatvorena. Ovako je bilo u sije\u010dnju 2001. kada je, privremeno, krenuo promet Unskom prugom<\/p>","

Prof. Luka Vuki\u0107 napominje kako je nelogi\u010dno da poslovne zone u Dalmaciji, koje su novijeg datuma izgradnje, nemaju infrastrukturu koja omogu\u0107ava pristup \u017eeljeznici<\/p>","

Unska pruga je u ukupnoj du\u017eini kra\u0107a od Li\u010dke pruge, koja je brdska pruga, za 31,3 kilometra<\/p>","","

Mirjana \u010cagalj (HGK): Za Unsku prugu, prema neslu\u017ebenim podacima koje imamo, bilo bi potrebno ulo\u017eiti minimalno 150 milijuna eura samo da bi se uspostavili minimalni uvjeti za siguran \u017eeljezni\u010dki promet<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1279","hd_25427355_1920.jpg":"1920x1080","k_25427355_1280.jpg":"1280x1280","k_25427355_1024.jpg":"1024x1024","k_25427355_640.jpg":"640x640","k_25427355_480.jpg":"480x480","k_25427355_340.jpg":"340x340","k_25427355_220.jpg":"220x220","o_25427355_1280.jpg":"1280x852","o_25427355_1024.jpg":"1024x682","o_25427355_640.jpg":"640x426","o_25427355_480.jpg":"480x319","o_25427355_340.jpg":"340x226","o_25427355_220.jpg":"220x146","h_25427355_1280.jpg":"1280x854","h_25427355_1024.jpg":"1024x683","h_25427355_640.jpg":"640x427","h_25427355_480.jpg":"480x320","h_25427355_340.jpg":"340x227","h_25427355_220.jpg":"220x147","pp_25427355_1280.jpg":"1280x1628","pp_25427355_1024.jpg":"1024x1303","pp_25427355_640.jpg":"640x814","pp_25427355_480.jpg":"480x611","pp_25427355_340.jpg":"340x432","pp_25427355_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x2894","hd_25576957_1920.jpg":"1920x1080","k_25576957_1280.jpg":"1280x1280","k_25576957_1024.jpg":"1024x1024","k_25576957_640.jpg":"640x640","k_25576957_480.jpg":"480x480","k_25576957_340.jpg":"340x340","k_25576957_220.jpg":"220x220","o_25576957_1280.jpg":"1280x1929","o_25576957_1024.jpg":"1024x1543","o_25576957_640.jpg":"640x964","o_25576957_480.jpg":"480x723","o_25576957_340.jpg":"340x512","o_25576957_220.jpg":"220x331","h_25576957_1280.jpg":"1280x854","h_25576957_1024.jpg":"1024x683","h_25576957_640.jpg":"640x427","h_25576957_480.jpg":"480x320","h_25576957_340.jpg":"340x227","h_25576957_220.jpg":"220x147","pp_25576957_1280.jpg":"1280x1628","pp_25576957_1024.jpg":"1024x1303","pp_25576957_640.jpg":"640x814","pp_25576957_480.jpg":"480x611","pp_25576957_340.jpg":"340x432","pp_25576957_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1379x945","hd_839380_1920.jpg":"1920x1080","k_839380_1280.jpg":"1280x1280","k_839380_1024.jpg":"1024x1024","k_839380_640.jpg":"640x640","k_839380_480.jpg":"480x480","k_839380_340.jpg":"340x340","k_839380_220.jpg":"220x220","o_839380_1280.jpg":"1280x877","o_839380_1024.jpg":"1024x701","o_839380_640.jpg":"640x438","o_839380_480.jpg":"480x328","o_839380_340.jpg":"340x232","o_839380_220.jpg":"220x150","h_839380_1280.jpg":"1280x854","h_839380_1024.jpg":"1024x683","h_839380_640.jpg":"640x427","h_839380_480.jpg":"480x320","h_839380_340.jpg":"340x227","h_839380_220.jpg":"220x147","pp_839380_1280.jpg":"1280x1628","pp_839380_1024.jpg":"1024x1303","pp_839380_640.jpg":"640x814","pp_839380_480.jpg":"480x611","pp_839380_340.jpg":"340x432","pp_839380_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1171","hd_14318772_1920.jpg":"1920x1080","k_14318772_1280.jpg":"1280x1280","k_14318772_1024.jpg":"1024x1024","k_14318772_640.jpg":"640x640","k_14318772_480.jpg":"480x480","k_14318772_340.jpg":"340x340","k_14318772_220.jpg":"220x220","o_14318772_1280.jpg":"1280x780","o_14318772_1024.jpg":"1024x624","o_14318772_640.jpg":"640x390","o_14318772_480.jpg":"480x292","o_14318772_340.jpg":"340x207","o_14318772_220.jpg":"220x134","h_14318772_1280.jpg":"1280x854","h_14318772_1024.jpg":"1024x683","h_14318772_640.jpg":"640x427","h_14318772_480.jpg":"480x320","h_14318772_340.jpg":"340x227","h_14318772_220.jpg":"220x147","pp_14318772_1280.jpg":"1280x1628","pp_14318772_1024.jpg":"1024x1303","pp_14318772_640.jpg":"640x814","pp_14318772_480.jpg":"480x611","pp_14318772_340.jpg":"340x432","pp_14318772_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_24485612_1920.jpg":"1920x1080","k_24485612_1280.jpg":"1280x1280","k_24485612_1024.jpg":"1024x1024","k_24485612_640.jpg":"640x640","k_24485612_480.jpg":"480x480","k_24485612_340.jpg":"340x340","k_24485612_220.jpg":"220x220","o_24485612_1280.jpg":"1280x853","o_24485612_1024.jpg":"1024x682","o_24485612_640.jpg":"640x426","o_24485612_480.jpg":"480x320","o_24485612_340.jpg":"340x226","o_24485612_220.jpg":"220x146","h_24485612_1280.jpg":"1280x854","h_24485612_1024.jpg":"1024x683","h_24485612_640.jpg":"640x427","h_24485612_480.jpg":"480x320","h_24485612_340.jpg":"340x227","h_24485612_220.jpg":"220x147","pp_24485612_1280.jpg":"1280x1628","pp_24485612_1024.jpg":"1024x1303","pp_24485612_640.jpg":"640x814","pp_24485612_480.jpg":"480x611","pp_24485612_340.jpg":"340x432","pp_24485612_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_24485607_1920.jpg":"1920x1080","k_24485607_1280.jpg":"1280x1280","k_24485607_1024.jpg":"1024x1024","k_24485607_640.jpg":"640x640","k_24485607_480.jpg":"480x480","k_24485607_340.jpg":"340x340","k_24485607_220.jpg":"220x220","o_24485607_1280.jpg":"1280x853","o_24485607_1024.jpg":"1024x682","o_24485607_640.jpg":"640x426","o_24485607_480.jpg":"480x320","o_24485607_340.jpg":"340x226","o_24485607_220.jpg":"220x146","h_24485607_1280.jpg":"1280x854","h_24485607_1024.jpg":"1024x683","h_24485607_640.jpg":"640x427","h_24485607_480.jpg":"480x320","h_24485607_340.jpg":"340x227","h_24485607_220.jpg":"220x147","pp_24485607_1280.jpg":"1280x1628","pp_24485607_1024.jpg":"1024x1303","pp_24485607_640.jpg":"640x814","pp_24485607_480.jpg":"480x611","pp_24485607_340.jpg":"340x432","pp_24485607_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1300","hd_24127444_1920.jpg":"1920x1080","k_24127444_1280.jpg":"1280x1280","k_24127444_1024.jpg":"1024x1024","k_24127444_640.jpg":"640x640","k_24127444_480.jpg":"480x480","k_24127444_340.jpg":"340x340","k_24127444_220.jpg":"220x220","o_24127444_1280.jpg":"1280x866","o_24127444_1024.jpg":"1024x693","o_24127444_640.jpg":"640x433","o_24127444_480.jpg":"480x325","o_24127444_340.jpg":"340x230","o_24127444_220.jpg":"220x148","h_24127444_1280.jpg":"1280x854","h_24127444_1024.jpg":"1024x683","h_24127444_640.jpg":"640x427","h_24127444_480.jpg":"480x320","h_24127444_340.jpg":"340x227","h_24127444_220.jpg":"220x147","pp_24127444_1280.jpg":"1280x1628","pp_24127444_1024.jpg":"1024x1303","pp_24127444_640.jpg":"640x814","pp_24127444_480.jpg":"480x611","pp_24127444_340.jpg":"340x432","pp_24127444_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1","1","1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 244 [name] => Biznis [alias] => biznis [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 5 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7732232 Threads: 1 Questions: 1630359363 Slow queries: 4844196 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111251757 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 56 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/biznis ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 482 [name] => Premium [alias] => premium [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vinski-podrum-stari/sponzori ) ) [link] => /vijesti/biznis/dalmacija-hoce-suvremenu-zeljeznicu-odmah-zasto-se-ne-obnavlja-licka-pruga-zasto-se-odustalo-od-obnove-unske-pruge-1320683 [printLink] => /vijesti/biznis/dalmacija-hoce-suvremenu-zeljeznicu-odmah-zasto-se-ne-obnavlja-licka-pruga-zasto-se-odustalo-od-obnove-unske-pruge-1320683?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 728937 [name] => Unska pruga [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-09-06 12:54:07 [main_article_id] => 0 [alias] => unska-pruga-0 [link] => /tag/unska-pruga-0 ) [1] => stdClass Object ( [id] => 238680 [name] => Mirjana Čagalj [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => mirjana-cagalj [link] => /tag/mirjana-cagalj ) [2] => stdClass Object ( [id] => 708426 [name] => Lička pruga [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-03-07 18:15:22 [main_article_id] => 0 [alias] => licka-pruga [link] => /tag/licka-pruga ) [3] => stdClass Object ( [id] => 728938 [name] => Jonski koridor [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-09-06 12:54:07 [main_article_id] => 0 [alias] => jonski-koridor [link] => /tag/jonski-koridor ) [4] => stdClass Object ( [id] => 728939 [name] => Obnova željeznice [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-09-06 12:54:07 [main_article_id] => 0 [alias] => obnova-zeljeznice [link] => /tag/obnova-zeljeznice ) [5] => stdClass Object ( [id] => 400594 [name] => Hrvatske željeznice [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hrvatske-zeljeznice [link] => /tag/hrvatske-zeljeznice ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => FERATA JE OPET ‘IN‘ [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Dalmacija hoće suvremenu željeznicu! Odmah! Zašto se ne obnavlja Lička pruga, zašto se odustalo od obnove Unske pruge? [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3249 [name] => Ivo Bonković [username] => ivo.bonkovic [email] => ivo.bonkovic@slobodnadalmacija.hr [password] => $2y$10$PTu5te97NwgpryJHXuBWce/nT6ExpQWeu1WkcKLxi.huGN5VB7S.q [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [3] => 3 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/ivo-bonkovic-3249 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1763 [gender] => m [description] => [image] => 1763.png [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1763.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/09/06/25427355.jpg [galleryCount] => 7 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Joško Šupić/Cropix [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/09/06/25427355.jpg [title] => Joško Šupić/Cropix ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/09/06/25576957.jpg [title] =>

Naslovnica ”Slobodne” i informacija o puštanju u promet Unske pruge

) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/09/06/839380.jpg [title] =>

Prema redu vožnje iz 1991. godine, kroz bihaćku i kninsku željezničku stanicu dnevno su prometovala 34 putnička i brojni teretni vlakovi. Danas je Unska pruga zatvorena. Ovako je bilo u siječnju 2001. kada je, privremeno, krenuo promet Unskom prugom

) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/09/06/14318772.jpg [title] => Denis Jerković/Cropix

Prof. Luka Vukić napominje kako je nelogično da poslovne zone u Dalmaciji, koje su novijeg datuma izgradnje, nemaju infrastrukturu koja omogućava pristup željeznici

) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/09/06/24485612.jpg [title] => Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix

Unska pruga je u ukupnoj dužini kraća od Ličke pruge, koja je brdska pruga, za 31,3 kilometra

) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/09/06/24485607.jpg [title] => Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2023/09/06/24127444.jpg [title] => Tom Dubravec/Cropix

Mirjana Čagalj (HGK): Za Unsku prugu, prema neslužbenim podacima koje imamo, bilo bi potrebno uložiti minimalno 150 milijuna eura samo da bi se uspostavili minimalni uvjeti za siguran željeznički promet

) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Dalmacija je prije rata bila povezana s unutrašnjosti s dvije željezničke pruge, Ličkom i Unskom, a sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća ozbiljno se raspravljalo o izgradnji jadransko-jonske pruge.

Neslužbene informacije govore da se Unskom prugom prevozilo oko četiri milijuna tona tereta robe i oko dva milijuna putnika. Prevozio se rasuti teret, od pšenice i ugljena do nafte i naftnih derivata. Prema redu vožnje iz 1991. godine, kroz bihaćku i kninsku željezničku stanicu dnevno su prometovala 34 putnička i brojni teretni vlakovi. Danas je Unska pruga zatvorena, a Lička nema ni približne pokazatelje kakve je imala Unska pruga. Gospodarske institucije i udruženja čak nemaju ni podatke o prometu posljednjih godina. Mirjana Čagalj, potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore za graditeljstvo i promet, naglašava da je dionica Unske pruge u nadležnosti Hrvatskih željeznica od Martin Broda do Knina, u dužini 58 kilometara, zatvorena za promet 17. svibnja 2010. godine.

"Danas su pruga i svi prateći objekti potpuno neupotrebljivi i najbolje bi bilo sve ponovno izgraditi. Za Unsku prugu, prema neslužbenim podacima koje imamo, bilo bi potrebno uložiti minimalno 150 milijuna eura samo da bi se uspostavili minimalni tehnički uvjeti za siguran željeznički promet. Tijekom posljednjih deset godina RH i BiH pokušavale su pokrenuti postupak revitalizacije ove pruge, ali neuspješno. Jednostavno rečeno, trenutno pruga nije rentabilna, a s obzirom na velike investicijske troškove koje zahtijeva, Vlada RH odlučila je da je taj novac bolje uložiti u modernizaciju rentabilnijih pravaca, pa i same Ličke pruge", naglašava Mirjana Čagalj.

---

image

Mirjana Čagalj (HGK): Za Unsku prugu, prema neslužbenim podacima koje imamo, bilo bi potrebno uložiti minimalno 150 milijuna eura samo da bi se uspostavili minimalni uvjeti za siguran željeznički promet

Tom Dubravec/Cropix
---

U Strategiji prometnog razvitka RH za razdoblje 2014. – 2030. te u Nacionalnom programu željezničke infrastrukture 2016. – 2020. ne spominje se Unska pruga.

"Sa stajališta HŽ Infrastrukture, prema dosadašnjem iskustvu s radom na EU fondovima, projekti revitalizacije te pruge trebali bi biti započeti putem fondova prekogranične suradnje, što mora pokrenuti upravitelj infrastrukture iz BiH. HŽ Infrastruktura može biti samo partner na prijavi takvog projekta. No prvo bi se trebala prijaviti izrada studije izvodljivosti te pruge", pojašnjava Mirjana Čagalj.

HŽ Infrastruktura ima Projekt osuvremenjivanja pruge Oštarije – Knin – Split, koji se nalazi u planu investicija s oko 100 milijuna eura u razdoblju 2022. – 2026. Iz Nacionalnog programa za oporavak i otpornost osigurava se 39,8 milijuna eura, a ostatak bi se financirao iz kredita s državnim jamstvom. "Projekt obuhvaća modernizaciju pruge, rekonstrukciju i obnovu kolodvora te modernizaciju i obnovu signalno-sigurnosnih uređaja. Uvođenjem daljinskog upravljanja te uklanjanjem uskih grla na Ličkoj pruzi povećat će se brzina prometovanja, što bi skratilo putovanje između Zagreba i Splita na četiri i pol do pet sati", ističe Čagalj, koja dodaje da se u željeznicu u Hrvatskoj danas ulaže više nego ikad prije u povijesti, ali i to da financijska sredstva nisu neograničena te se zbog toga ulaže najprije u najprofitabilnije pravce. To su, pojašnjava, koridori od Rijeke do mađarske granice i onaj od granice Slovenije do granice sa Srbijom.

---

image

Naslovnica "Slobodne" i informacija o puštanju u promet Unske pruge

---

"Budući da je izgradnja željezničke infrastrukture složena te se uglavnom izvodi uz paralelan tijek prometa, smatramo da će za obnovu cjelokupne željezničke mreže u Hrvatskoj trebati minimalno 20 godina. Ovo se odnosi na cjelokupnu željezničku mrežu u Hrvatskoj. Za sada prioriteti su glavni pravci TEN-T osnovne i proširene mreže", pojašnjava Čagalj.

Na pitanje o izgradnji jadransko-jonske pruge, Čagalj ističe da Europska unija maksimalno podupire ideju jadransko-jonske pruge i zemlje takozvanog zapadnog Balkana želi uključiti u sustav Europske unije.

EU je, dodaje, o tome 2014. godine donio dokument, međutim, države kroz koje bi prolazio ovaj koridor još nisu reagirale.

"To je i glavni razlog zbog čega je nemoguće prognozirati ikakve vremenske rokove. BiH, Hrvatska, Crna Gora, Albanija i Grčka moraju uskladiti svoje plansko-razvojne dokumente kako bi se ostvarila prometna integracija prostora, koja je temelj da se onda krene dalje s ovim željezničkim pravcem", pojašnjava Čagalj.

Ukupna dužina Unske pruge, koja povezuje panonski i primorski dio Hrvatske, iznosi 392 kilometra. Kroz Hrvatsku prolazi 257 kilometara, a kroz BiH 135 kilometara. Radi se o najkraćoj udaljenosti između sjevera i juga Hrvatske.

Kako nam napominje Luka Vukić, profesor i znanstvenik na Pomorskom fakultetu u Splitu, Unska pruga je u ukupnoj dužini kraća od Ličke pruge, koja je brdska pruga, za 31,3 kilometra. "Unska pruga na sedam mjesta presijeca državnu granicu RH i BiH, a njome upravljaju tri tvrtke operatera. HŽ upravljaju dionicama Zagreb – Sisak – Volinja i Martin Brod – Knin, ŽBH dionicom Blatna – Bihać – Martin Brod, a ŽRS dionicom Volinja – Blatna.

---

image

Prema redu vožnje iz 1991. godine, kroz bihaćku i kninsku željezničku stanicu dnevno su prometovala 34 putnička i brojni teretni vlakovi. Danas je Unska pruga zatvorena. Ovako je bilo u siječnju 2001. kada je, privremeno, krenuo promet Unskom prugom

---

Promet na Unskoj pruzi obustavljen je 8. kolovoza 1991. godine te je do 2001. godine bila izvan funkcije. Nakon kratkog otvaranja, Unska pruga je permanentno zatvorena na relaciji Bihać – Knin od svibnja 2010. godine do danas, otkriva Luka Vukić, koji dodaje da se vrijednost željezničke infrastrukture nekadašnje Unske pruge procjenjuje na više od 1,3 milijarde eura.

Revitalizacija Unske željeznice omogućila bi povezivanje srednjodalmatinskih luka željeznicom s tržištima srednje i jugoistočne Europe. Omogućila bi povezivanje jadranskih luka s lukama unutarnje plovidbe, kao što je luka Vukovar, i dalje s mrežama riječnih puteva kroz EU te priključak na TEN-T koridor, Mediteranski koridor i koridor Rajna – Dunav.

Nadalje, omogućila bi razvoj turizma, a ne treba zanemariti činjenicu da BiH obiluje prirodnim resursima i mineralima. Celulozno drvo sa stanica Ripač i Bosanska Krupa – transportira se za Austriju i Italiju, rude mangana sa stanice Bosanska Krupa, željezo iz Bihaća, gips iz Kulen Vakufa. To bi svakako mogao biti pokretač gospodarskog razvoja za obje zemlje, a pogotovo srednjodalmatinskih luka.

---

image

Unska pruga je u ukupnoj dužini kraća od Ličke pruge, koja je brdska pruga, za 31,3 kilometra

Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix
---

Činjenica da je Unska pruga bila elektrificirana znači da bi samim time prijevoz bio jeftiniji i konkurentniji u odnosu na ostale prometne pravce", pojašnjava Luka Vukić, koji dodaje da bi obnova ove pruge omogućila i revitalizaciju Siska kao prometnog čvorišta.

---

Bilo je i sporazuma, potpisani su i pečatirani. Uzalud

Što se tiče revitalizacije Unske pruge, bio je niz pokušaja među državama. Tako je 2001. godine potpisan sporazum između RH i BiH o obnovi Unske pruge. Prije šest godina potpisana je inicijativa za osnivanje zajedničkog operativnog tijela, koju su potpisali državni ministri Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Vlada entiteta Federacija Bosne i Hercegovine investirala je u elektrifikaciju dijela pruge od Bihaća do Blatne, u blizini Novog Grada u dužini od 47 kilometara, koja je puštena u promet 2018. godine, s ciljem uspostave putničkog prometa na relaciji Sarajevo – Bihać – Sarajevo.

Na teritoriju Hrvatske pruga je u vrlo lošem stanju i nije osposobljena za promet. Osim lošega građevinskog stanja, u cijelosti je uništen sustav signalizacije i sustav električne vuče vlakova. Da bi ova pruga funkcionirala, nužna je obnova dionice od Martin Broda do Knina, dužine 64 kilometra, u nadležnosti Hrvatskih željeznica.

---

---

Zašto tunel Kozjak ne vidi prugu?

Luka Vukić napominje kako je nelogično da poslovne zone u Dalmaciji, koje su novijeg datuma izgradnje, nemaju infrastrukturu koja omogućava pristup željeznici, što ih u startu čini nekonkurentnima i zbog te činjenice nisu privlačne ulagačima, a pogotovo logističkim kompanijama. Smatra da je nelogično i to da prilikom projektiranja tunela Kozjak i mosta Split – Kaštela nije predviđeno povezivanje električnom prugom koja je u golemoj cjenovnoj i ekološkoj prednosti u odnosu na cestovni promet.

"Netko očito ne misli o tome", uvjeren je profesor Vukić.

---

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Joško Šupić/Cropix Denis Jerković/Cropix Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix Tom Dubravec/Cropix

Naslovnica ”Slobodne” i informacija o puštanju u promet Unske pruge


Prema redu vožnje iz 1991. godine, kroz bihaćku i kninsku željezničku stanicu dnevno su prometovala 34 putnička i brojni teretni vlakovi. Danas je Unska pruga zatvorena. Ovako je bilo u siječnju 2001. kada je, privremeno, krenuo promet Unskom prugom

Denis Jerković/Cropix

Prof. Luka Vukić napominje kako je nelogično da poslovne zone u Dalmaciji, koje su novijeg datuma izgradnje, nemaju infrastrukturu koja omogućava pristup željeznici

Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix

Unska pruga je u ukupnoj dužini kraća od Ličke pruge, koja je brdska pruga, za 31,3 kilometra

Tom Dubravec/Cropix

Mirjana Čagalj (HGK): Za Unsku prugu, prema neslužbenim podacima koje imamo, bilo bi potrebno uložiti minimalno 150 milijuna eura samo da bi se uspostavili minimalni uvjeti za siguran željeznički promet

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/biznis/dalmacija-hoce-suvremenu-zeljeznicu-odmah-zasto-se-ne-obnavlja-licka-pruga-zasto-se-odustalo-od-obnove-unske-pruge-1320683 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=9f5611585650bcf88acbc9ab30c230588ddcacbb [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Dalmacija+ho%C4%87e+suvremenu+%C5%BEeljeznicu%21+Odmah%21+Za%C5%A1to+se+ne+obnavlja+Li%C4%8Dka+pruga%2C+za%C5%A1to+se+odustalo+od+obnove+Unske+pruge%3F&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fdalmacija-hoce-suvremenu-zeljeznicu-odmah-zasto-se-ne-obnavlja-licka-pruga-zasto-se-odustalo-od-obnove-unske-pruge-1320683 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fdalmacija-hoce-suvremenu-zeljeznicu-odmah-zasto-se-ne-obnavlja-licka-pruga-zasto-se-odustalo-od-obnove-unske-pruge-1320683 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => FERATA JE OPET ‘IN‘ [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) )
StoryEditorOCM
BiznisFERATA JE OPET ‘IN‘

Dalmacija hoće suvremenu željeznicu! Odmah! Zašto se ne obnavlja Lička pruga, zašto se odustalo od obnove Unske pruge?

Piše Jozo Vrdoljak
6. rujna 2023. - 18:30

Dalmacija je prije rata bila povezana s unutrašnjosti s dvije željezničke pruge, Ličkom i Unskom, a sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća ozbiljno se raspravljalo o izgradnji jadransko-jonske pruge.

Neslužbene informacije govore da se Unskom prugom prevozilo oko četiri milijuna tona tereta robe i oko dva milijuna putnika. Prevozio se rasuti teret, od pšenice i ugljena do nafte i naftnih derivata. Prema redu vožnje iz 1991. godine, kroz bihaćku i kninsku željezničku stanicu dnevno su prometovala 34 putnička i brojni teretni vlakovi. Danas je Unska pruga zatvorena, a Lička nema ni približne pokazatelje kakve je imala Unska pruga. Gospodarske institucije i udruženja čak nemaju ni podatke o prometu posljednjih godina. Mirjana Čagalj, potpredsjednica Hrvatske...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 21:41