StoryEditor
SplitDI JE PRIŠA?

Oporba žestoko kritizira dnevni red sutrašnje sjednice Gradskog vijeća: Što će nam nepotrebni izvještaji, držite se isključivo hitnih točaka!

Piše Tihana Marović
22. travnja 2020. - 14:07
Andro Krstulović Opara, Igor Stanišić i Petar ŠkorićTom Dubravec/Cropix

Iduća, 34. sjednica gradskog vijeća, održat će se još jednom elektroničkim putem, i to u četvrtak (sutra) s početkom u 11 sati.

Oporbeni vijećnici od objave dnevnog reda ne miruju, dapače, sve glasnije negoduju jer smatraju da najavljene točke nisu u skladu s uputama Ministarstva uprave koje nalaže da se održavaju sjednice samo s točkama koje su hitne i neodgodive.
Smatraju da se gotovo ni jedna stavka ne odnosi na najavljene mjere za pomoć gospodarstvu, a za dvije mjere koje su donesene prošli put traži se izmjena. Upozoravaju da gospodarstvo ne može čekati, a predložene točke nisu, tvrdi oporba, ni približno hitne i važne s obzirom na situaciju u kojoj su se poduzetnici našli.

Uranile točke

Zanimljivo je da još uvijek nije službeno objavljen ni najavljeni moratorij na nova zapošljavanja, no u dnevni red uvršten je izvještaj o izvršenju proračuna za prošlu godinu i izvještaji komunalnih tvrtki, što su teme koje se dugo diskutiraju i analiziraju te na sjednici uglavnom budu tek za koji mjesec.

Ipak, zanimljive informacije iznesene su u izvješću o radu “Čistoće” za 2019. godinu. U ovoj godini se planira nabava još 20 novih specijalnih vozila, još po 100 dodatnih kontejnera za odvojeno prikupljanje otpada, te još 2000 kanti. Dobar dio spremnika nabavlja se preko Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

Dio izvješća odnosi se na funkcioniranje reciklažnog dvorišta Karepovac, pa je tako navedeno da je prošle godine tamo odloženo 12 tisuća tona glomaznog otpada, skoro 24 tisuća tona staklene ambalaže, više od četiri tisuće tone plastike, kao i tisuću tona odbačene električne i elektroničke opreme.

Dani su i podaci za dva mobilna reciklažna dvorišta - na Poljudu i na Žnjanu, a najavljeno je i da će ih do početka ljeta biti još pet. Dobivene su suglasnosti Grada za postavljanje mobilnih dvorišta na nogostupu u kotaru Bol u Vukovarskoj ulici (nasuprot fast fooda “Lozo”), na Bačvicama poviše ljetnog kina, te na Lovretu u Starčevićevoj ulici.

Što se tiče centra za sakupljanje i ponovnu distribuciju stvari, od njega u gradu pod Marjanom neće biti ništa, jer izgradnja takvog centra nije planirana ni ostvarena. Navodi se da glomazni otpad koji “Čistoća” prikuplja nije podoban za ponovnu uporabu radi strukture i načina prikupljanja, pa će se ta usluga i dalje provoditi isključivo u “Reto centru”.

Interes za kompostiranje

Zanimljiva je i činjenica da je broj zainteresiranih korisnika za postavljanje i primjenu kompostera u porastu, pa će se njihova nabava i podjela nastaviti. Na području Grada broj kućanstava s okućnicom kod kojih je moguća primjena kompostera je 9500, a prošle je godine podijeljeno 340 kućnih i 415 vrtnih kompostera.

Važno je znati i da se u ovoj godini planira provesti sustav javne nabave automatske elektronske evidencije odvoza mješovitog komunalnog otpada koji će biti smješten na kamionima, budući da je pilot-projekt iz 2019. pokazao dobre rezultate. Što se tiče nepropisno odloženog otpada, a uglavnom je riječ o građevinskom i glomaznom otpadu, tijekom 2019. prikupljeno je 13 tisuća tona takvog otpada. Što se ukupnog otpada na Karepovcu tiče, tamo je 2019. odloženo 142.273.250 tona komunalnog otpada!

U tijeku je i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na zemljištu u obuhvatu sanacije Karepovca. Inače, više od pola milijuna kuna ova tvrtka potrošila je na edukativne aktivnosti. Nešto više od četiri milijuna kuna potrošeno je na nova vozila, dok je 231 tisuća kuna uložena u kontejnere.

No, vratimo se točkama dnevnog reda sjednice. Trebala bi se dati suglasnost za izmjene Statuta osnovnih škola, a posljednjih nekoliko točaka ipak se odnose na trenutnu krizu uzrokovanu koronavirusom.
Trebala bi se promijeniti Odluka o oslobađanju plaćanja naknade za koncesiju za obavljanje komunalnih djelatnosti, kao i Odluka o oslobađanju plaćanja komunalne naknade.

Naime, mijenja se vremenski okvir, pa zadano razdoblje više nije do 30. lipnja, već do “do prestanka važenja Odluke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske”, što znači da mjere mogu prestati i ranije, ali i kasnije, ovisno o situaciji.
Kao što je rečeno početkom mjeseca, na dnevnom redu bit će i prijedlog zaključka o neisplati dijela naknade članovima upravnih vijeća ustanova u kulturi, kazališnih vijeća i vijeća u kulturi Grada Splita te članovima nadzornih odbora i skupština trgovačkih društava u vlasništvu i većinskom vlasništvu Grada.

Posljednja točka bit će prijedlog zaključka o neisplati naknade predsjedniku, zamjeniku predsjednika i članovima radnih tijela Gradskoga vijeća.

JAKOV PRKIĆ: ‘Vladajući iskorištavaju izvanrednu situaciju‘


Jakov Prkić iz Pametnog traži da se s dnevnog reda povuku sve točke koje nisu hitne.
- Dovoljno je pogledati kako u ovoj situaciji izgledaju sjednice Gradskih vijeća Pule ili Rijeke. Na dnevnom redu su samo odluke koje se odnose na trenutnu situaciju i imaju maksimalno pet do šest točaka. Na ovoj sjednici nam je predstavljeno 19 točaka, ali se u točki 16. krije čak 26 promjena statuta osnovnih škola, a o svakoj promjeni se glasa pojedinačno.

Zar su to hitne točke? Jesu li hitna izvješća o raznim programima, izvješće "Čistoće" i izvještaj o izvršenju proračuna za prošlu godinu? Mjere za ublažavanje krize izazvane koronavirusom pompozno su predstavljene, a mi već idemo u izmjene dviju mjera donesenih na prošloj sjednici. Očito je da vladajuća koalicija koristi izvanrednu situaciju kako bi lakše prošle "nezgodne" točke. Ovakav dnevni red nije primjeren za sjednicu u elektroničkom obliku - stoji, između ostalog, u Prkićevu priopćenju.

Grad stopira sve natječaje i zapošljavanja osim...


Gradonačelnik Andro Krstulović Opara jučer je privremeno obustavio izvršenja ovogodišnjeg proračuna, što, kako su priopćili iz Banovine, znači da se obustavljaju svi javni pozivi, postupci javne i jednostavne nabave, te da se neće otvarati nova nadmetanja osim onih koja "zadovoljavaju određene uvjete".

- Također se zabranjuje zapošljavanje i prijem službenika i namještenika na neodređeno i određeno vrijeme, bez obzira na izvore financiranja osiguranih rashoda za zaposlene.

Iznimno će se moći provoditi postupci (jednostavne) nabave i pokretati novi u slučajevima kupnje materijala, opreme i drugih stvari potrebnih za borbu protiv pandemije. Iznimno, zapošljavanje i prijem službenika i namještenika te sklapanje ugovora o djelu je dopušteno samo ako za to postoji opravdani i obrazloženi razlog, odnosno ako bi se dovelo u pitanje obavljanje propisanih poslova u kojem je slučaju za to potrebno dobiti prethodnu suglasnost gradonačelnika - naveli su iz Grada.

#GRADSKO VIJEĆE SPLIT#ELEKTRONIČKA SJEDNICA GRADSKOG VIJEĆA#ANDRO KRSTULOVIĆ OPARA#SPLIT

Izdvojeno

3. svibnja 2020. - 10:04