StoryEditorOCM
SplitRASPAD SISTEMA

Pogledajte kako Uber dere na vožnjama do nedostupne splitske plaže, ali Puljkov vijećnik tvrdi: ‘Imamo rješenje...‘

Piše SPLIT SD
1. srpnja 2024. - 07:53

- Meni su Kašjuni postali nedostupni, ne mogu se više kupat na najlipšoj splitskoj plaži - ovim riječima je naša čitateljica lijepo opisala ono što velik broj Splićana osjeća.

Rečenica je to iz jednog od nebrojenih lanjskih tekstova na temu plaže Kašjuni, objavljenog lani u ovo doba, a sada je situacija još i gora.

Najljepša plaža Splićanima je nedostupna: ‘Od taksista ne možeš pristupit, busom lakše dođeš do Omiša, a tek cijene...‘

Otkad je ‘zatvoren‘ Žnjan, još je veći pritisak na ostale gradske plaže, a u kombinaciji s visokim temperaturama, navala na marjanske plaže, pa tako i Kašjune je ogromna.

I ono malo parkirnih mjesta na makadamskom platou kraj spomenika poviše plaže je ukinuto na način da je gradska vlast stavila kamene blokove, pa je de facto jedina opcija onima koji ne žive u blizini (a takvih je zanemariv broj) doći busom, taksijem ili biciklom.

image
Vojko Basic/Cropix

Busom? Da vidimo koliko često dvanaestica vozi. Prva od Svetog Frane do Bena krene već  u 5.50, a sljedeća je u 06.30. Zadnja je u 22.45. Prosječan razmak između polazaka je nekih 45 minuti. Dovoljno? I ne baš, pogotovo ne u ključnim satima kad većina ljudi ide na plažu i vraća se s plaže, kada bi bus trebao prometovati svakih 15 minuti...

Uberom, odnosno jeftinijom inačicom taksija? Može, ako imate novaca. Samo od Slobodne Dalmacije, iz Ulice Hrvatske mornarice 4, do Kašjuna, jutros će vam Uber naplatiti 6,79 eura vožnju! Uputite li se, recimo, s Mertojaka, iz Trondheimske do Kašjuna, ta će Vas radost koštati 9,60 eura. U dva smjera, takujin će vam biti lakši za skoro 20 eura. Sjećate se, to je cijelih 150 kuna. 

Pješice? Nije baš dobra ideja čak ni ako živite u podmarjanskim kvartovima. Već sad je 25 u hladu, ići će to i do 35 na suncu uskoro. Bicikla? Dobra ideja za one koji je imaju i mogu voziti i pritom ne moraju sa sobom voditi djecu i hrpu dodataka.

image
Vojko Basic/Cropix

A što na temu prometnog kaosa i nedostupnosti Kašjuna kaže Puljkov gradski vijećnik Srđan Marinić, koji kotira za neslužbenog šefa Marjana.

image

Srđan Marinić 

Tom Dubravec/ Cropix

Jučer se na temu prometnog nereda na Kašjunima oglasio na Facebooku.

Pa kaže:

‘Sukladno važećem GUP-u kod skretanja za Kašjune prestaje neograničeni promet, a počinju pješački pravci. Od 2006. godine, kad je stupio na snagu aktualni GUP, ovaj prostorno-planski propis usmjeren na zaštitu pješaka i Park-šume Marjan, nije realiziran.

U cilju rješavanja prometnog nereda na prilazu plaži Kašjuni izrađen je prometni elaborat koji već nekoliko mjeseci čeka suglasnost policije.

Prema prometnom elaboratu jedna rampa bi bila na Šetalištu I. Meštrovića, a druga na Prilazu Josipa Vranića iza okretišta.

Na plažu bi se propuštao samo ograničeni broj vozila.

Elaborat uključuje i 8 uspornika od MHAS-a do Kašjuna.

Vjerujemo da bi realizacijom predloženog projekta barem ublažili prometni nered na Kašjunima i Šetalištu I. Meštrovića, a krajnje rješenje bilo bi pojačanje javnog prijevoza, početak ograničenja prometa kod MHAS-a i izgradnja garaže na Zvončacu čiji će idejni projekt biti predstavljen tijekom srpnja.‘

image
Vojko Basic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2024 01:57