stdClass Object
(
[id] => 1204215
[title] => Sjećate li se kako je Neno izgledao 1989., kad je s Đavolima ‘razvalio‘ na Prokurativama? Evo videa, prisjećamo se svega, kako se živjelo kod Belanovih, otkriva koju je pjesmu ‘rađao‘ 19 godina
[alias] => sjecate-li-se-kako-je-neno-izgledao-1989-kad-je-s-davolima-razvalio-na-prokurativama-evo-videa-prisjecamo-se-svega-kako-se-zivjelo-kod-belanovih-otkriva-koju-je-pjesmu-radao-19-godina
[catid] => 262
[published] => 1
[introtext] =>
[fulltext] =>
Bilo je to jedno dugo toplo ljeto, jedno od onih vrućih, ludih u kojima je atmosferu dizao burni podmarjanski glazbeni mladi val, Splitski festival iz godine 1989., Prokurative i nezaboravni Đavoli.
I "Dugo toplo ljeto", koje je te divne splitske večeri osvojilo pet nagrada. No najveća leži u činjenici da je dobila status legendarne skladbe koja živi i danas, 33 godine od lansiranja s festivalske pozornice.
Kada pjevača s puno hitova, puno osvojenih nagrada upitate koliko mu one znače, odgovor je uvijek isti. Glasi: najveća nagrada je pjesma koja svoj kraj nema, što se na ulici, fešti, na radiju, u sentišu, u novoj ljubavi, u tužnom kraju stalno i uvijek iznova rađa.
Neno Belan već dugo ima drugi bend, Fiumense, s kojima će u petak 1. srpnja na Prokurativama u okviru ovogodišnjeg festivalskog programa proslaviti 25. godišnjicu zajedničkog im rada.
Donijet će njihovo glazbeno vrijeme od 1997., od trenutka u kojem se ova četvorka prvi put zajednički popela na pozornicu, do danas, vremena kada u istom sastavu i nadalje na njoj stoluju. Čeka ih, rekli bismo mi, mali jubilarac.
Nešto što zvuči i miriše na spektakl, nešto posebno što moramo vidjeti. Dva dana poslije Belan se opet diže na pozornicu Prokurativa, ovoga puta u večeri novih skladbi s pjesmom "Jube moja, znaj". Pa da vidimo podrobnije što nam to sve za koji dan predstoji.
Posebna gošća
- Obol Fiumensima i našem zajedničkom radu obilježit ćemo zanimljivo koncipiranim koncertom sastavljenim od dva dijela, pojačanim dragim nam gostima.
Prvi dio smo nazvali Mediteranski orkestar, bit će to akustički spektakl u kojem će nam se pridružiti i naši prijatelji Željko Romac, Ante Prgin-Surka i Davor Krnjak. Pojačanje je to standardnoj Fiumens postavi u sastavu Leo Rumora, Olja Dešić, ja, te Vedran Križan koji će dirigirati festivalskim orkestrom u prvom dijelu, a onda će na njegovo mjesto kao zamjena uskočiti moj Bračanin Josip Radić.
Nastavak je u vidu življeg dijela s plesnim, živahnim skladbama.
---
---
Odsvirat ćemo oko 30 skladbi, da, da, bit će to koncert koji će trajati dugo i mislim, nadam se, da će svi biti zadovoljni, raspjevani i rasplesani.
Imamo i posebnu gošću Zoricu Kondžu, kojoj sam bio gost na nedavnom koncertu na Peristilu. Uz nju tu će biti i šibenska klapa More s kojom sam snimio nekoliko pjesama, "Djevojku s juga", "Galeba"...I evo poziva za ljude da nam se pridruže, bit će to posebna večer – veli Belan.
Večer poslije na Prokurativama pjeva Tereza, da bi u nedjelju stiglo grand finale Splitskog festivala i Neno Belan opet na pozornici. On kao autor glazbe i aranžmana, te Nikša Sviličić kao autor teksta donose nam pjesmu o rastanku.
Odmah imamo aluziju na suze, bol, depresiju ljutu, rezanje žila, ali griješimo. Griješimo jer "Jube moja, znaj" jest pjesma o rastanku, ali s krajem koji nosi pozitivu. U ovom slučaju vrlo i pjevnu i plesnu, vrlo optimističnu, a refren lako ulazi u uho.
- Rekao bih da je to kraj jedne ljubavi gledan iz posve drukčije perspektive, zaraznog, lako pamtljivog refrena. Što očekujem? Ako misliš očekujem li nagradu ne, ne nadam se tome. S nagradama sam uvijek takav, ako se dogode, dogode se. Meni je ipak najdraža ona da mi pjesmu pjeva publika, da živi. To je najveća nagrada na svitu – veli Neno.
Zaljubljenici u San Remo
Ali stigle su mu tijekom svih ovih godina i brojne druge, tko će ih sve nabrojiti. Evo, ipak ćemo pokušati, 17 Porina, iz Šibenika njih još više od 30, pa još mnoštvo s brojnih drugih festivala, zadarskih, zagrebačkih, pulskih, neumskih...
---
---
Slaže ih u studiju, kod mame u Splitu, u obiteljskoj kući u Pučišćima na Braču. Nakupilo ih se puno tijekom svih ovih godina, i znače, puno toga govore. Među njima su i one splitske s omiljenog mu festivala iz rodnoga grada, za koji je, kao i svi mi pod Marjanom, suštinski vezan.
Prisjeća se rane mladosti, roditelja zaljubljenika u glazbu, San Rema, talijanske kancone i naravno, Splitskog festivala.
- Slušali smo sve s Prokurativa, kupovale su se doma ploče, sve mi je to još uvijek u glavi. Dobro se sjećam i internacionalnih zvijezda koje su nam dolazile, skladbi na drugim jezicima i velikih panel ploča kojima je nekada davno bilo ograđeno gledalište i pozornica.
Pa bismo mi došli dolje u grad i slušali, cijeli je Split bio u festivalskom šušuru. Taj je festival meni ka čoviku, ditetu, pubertetliji ostavio duboki trag. A kada sam došao u glazbeno aktivnu fazu, poželio sam i sam nastupiti.
I dogodilo se to krajem 80-ih godina sa Đavolima i nastupom '88. godine, koji nije baš prošao pretjerano zapaženo. Ali već iduće godine stigli smo s pjesmom "Dugo toplo ljeto". I razvalili.
---
---
Pjesme dođu u šetnji
Od tog trenutka do danas bio sam na raznim festivalima, četiri sam godine obnašao dužnost i umjetničkog ravnatelja Zagrebačkog festivala. Moj suživot s festivalima je jako bitan, dobar dio najvećih hitova ispromovirao sam preko njih – veli Belan.
U svom opusu ima obilje svevremenskih hitova. Zanima nas kako ih stvara, je li u hodu, u radu, dok spava, je li lagano, teško? Zna li da će postati hit?
Veli kako za neke misli da će biti sigurni hit, a ispostavi se da baš i ne prođu tako. A za neke kojima nije proricao visine, polete ludo u nebo, razvale.
Pjesme mu nastaju u šetnji, dođu onako kako dođu kod ljudi s talentom. Požuri se tada zaustaviti ih u notama, zadrži brzo u snimci na diktafonu, na gitari. Neke kao "Stojim na kantunu" nastale su u hipu, samo su se rodile u trenu. Isto tako i "Oceani ljubavi". "Ponoćna zvona" su se dugo rađala.
Elena i Emilija
- Ponoćna zvona. Znaš li da sam prvu verziju napisao sa 16 godina? A snimio je konačno s 35. To je jedna od onih pjesama koja se dugo, dugo stvarala. Ništa ni u ovom poslu ne pada s neba. Treba puno raditi, samo od sebe se ništa dogoditi neće.
Treba provocirati sreću da bi se dogodio hit. Ponekad to znači ostajati u studiju i do pet, šest sati izjutra. I uvijek ima posla. Nadam se da će hit mjuzikl "Bambina", koji je korona zaustavila, opet početi s izvedbama u rujnu.
---
---
U međuvremenu snimam i neke moje stare pjesme s novim aranžmanima na stranim jezicima. Ne pjevam ih ja nego drage kolegice, Zadranka Elena Stella na engleskom, talijanskom i hrvatskom jeziku kao covery.
I Poljakinja Emilija Debska na poljskom i slovenskom. Znači imamo pet jezika, deset pjesma i projekt koji se upravo završava. Za hrvatsko tržište uskoro izlazi skladba "Samba i ti" u Eleninom izvođenju što me jako, jako veseli. Pune ruke glazbe – veli Neno Belan.
---
Mijenjaju se festivali, i ljudi
- Splitski festival prolazi neki svoj uobičajeni put. Možda je drukčiji u odnosu na onaj od prije 40 godina. Ali moramo to shvatiti, vremena se mijenjaju, ljudi, događanja, svijet, sve. Pa i glazba.
Nekada je to bio centralni događaj, jer ničega drugoga nije bilo. Danas imamo internet, glazbena događanja, sve... Splitski festival je jako, jako bitan - kaže Neno Belan.
'Prvi dio koncerta na Prokurativama 1. srpnja smo nazvali Mediteranski orkestar, bit \u0107e to akusti\u010dki spektakl pun gostiju. Nastavak je u vidu \u017eivljeg dijela s plesnim stvarima...'<\/p>","
Neno Belan i \u0110avoli\u00a0na po\u010detku karijere sviraju u Charlijevom \nklubu, na bazenima Jadrana (1984.)<\/p>","
'Prvi dio koncerta na Prokurativama 1. srpnja smo nazvali Mediteranski orkestar, bit će to akustički spektakl pun gostiju. Nastavak je u vidu življeg dijela s plesnim stvarima...'
Prisjeća se rane mladosti, roditelja zaljubljenika u glazbu, San Rema, Splitskog festivala: Slušali smo sve s Prokurativa, kupovale su se doma ploče, sve mi je to još uvijek u glavi...
Bilo je to jedno dugo toplo ljeto, jedno od onih vrućih, ludih u kojima je atmosferu dizao burni podmarjanski glazbeni mladi val, Splitski festival iz godine 1989., Prokurative i nezaboravni Đavoli.
I "Dugo toplo ljeto", koje je te divne splitske večeri osvojilo pet nagrada. No najveća leži u činjenici da je dobila status legendarne skladbe koja živi i danas, 33 godine od lansiranja s festivalske pozornice.
Kada pjevača s puno hitova, puno osvojenih nagrada upitate koliko mu one znače, odgovor je uvijek isti. Glasi: najveća nagrada je pjesma koja svoj kraj nema, što se na ulici, fešti, na radiju, u sentišu, u novoj ljubavi, u tužnom kraju stalno i uvijek iznova rađa.
Neno Belan već dugo ima drugi bend, Fiumense, s kojima će u petak 1. srpnja na Prokurativama u okviru ovogodišnjeg festivalskog programa proslaviti 25. godišnjicu zajedničkog im rada.
Donijet će njihovo glazbeno vrijeme od 1997., od trenutka u kojem se ova četvorka prvi put zajednički popela na pozornicu, do danas, vremena kada u istom sastavu i nadalje na njoj stoluju. Čeka ih, rekli bismo mi, mali jubilarac.
Nešto što zvuči i miriše na spektakl, nešto posebno što moramo vidjeti. Dva dana poslije Belan se opet diže na pozornicu Prokurativa, ovoga puta u večeri novih skladbi s pjesmom "Jube moja, znaj". Pa da vidimo podrobnije što nam to sve za koji dan predstoji.
Posebna gošća
- Obol Fiumensima i našem zajedničkom radu obilježit ćemo zanimljivo koncipiranim koncertom sastavljenim od dva dijela, pojačanim dragim nam gostima.
Prvi dio smo nazvali Mediteranski orkestar, bit će to akustički spektakl u kojem će nam se pridružiti i naši prijatelji Željko Romac, Ante Prgin-Surka i Davor Krnjak. Pojačanje je to standardnoj Fiumens postavi u sastavu Leo Rumora, Olja Dešić, ja, te Vedran Križan koji će dirigirati festivalskim orkestrom u prvom dijelu, a onda će na njegovo mjesto kao zamjena uskočiti moj Bračanin Josip Radić.
Nastavak je u vidu življeg dijela s plesnim, živahnim skladbama.
---
---
Odsvirat ćemo oko 30 skladbi, da, da, bit će to koncert koji će trajati dugo i mislim, nadam se, da će svi biti zadovoljni, raspjevani i rasplesani.
Imamo i posebnu gošću Zoricu Kondžu, kojoj sam bio gost na nedavnom koncertu na Peristilu. Uz nju tu će biti i šibenska klapa More s kojom sam snimio nekoliko pjesama, "Djevojku s juga", "Galeba"...I evo poziva za ljude da nam se pridruže, bit će to posebna večer – veli Belan.
Večer poslije na Prokurativama pjeva Tereza, da bi u nedjelju stiglo grand finale Splitskog festivala i Neno Belan opet na pozornici. On kao autor glazbe i aranžmana, te Nikša Sviličić kao autor teksta donose nam pjesmu o rastanku.
Odmah imamo aluziju na suze, bol, depresiju ljutu, rezanje žila, ali griješimo. Griješimo jer "Jube moja, znaj" jest pjesma o rastanku, ali s krajem koji nosi pozitivu. U ovom slučaju vrlo i pjevnu i plesnu, vrlo optimističnu, a refren lako ulazi u uho.
- Rekao bih da je to kraj jedne ljubavi gledan iz posve drukčije perspektive, zaraznog, lako pamtljivog refrena. Što očekujem? Ako misliš očekujem li nagradu ne, ne nadam se tome. S nagradama sam uvijek takav, ako se dogode, dogode se. Meni je ipak najdraža ona da mi pjesmu pjeva publika, da živi. To je najveća nagrada na svitu – veli Neno.
Zaljubljenici u San Remo
Ali stigle su mu tijekom svih ovih godina i brojne druge, tko će ih sve nabrojiti. Evo, ipak ćemo pokušati, 17 Porina, iz Šibenika njih još više od 30, pa još mnoštvo s brojnih drugih festivala, zadarskih, zagrebačkih, pulskih, neumskih...
---
---
Slaže ih u studiju, kod mame u Splitu, u obiteljskoj kući u Pučišćima na Braču. Nakupilo ih se puno tijekom svih ovih godina, i znače, puno toga govore. Među njima su i one splitske s omiljenog mu festivala iz rodnoga grada, za koji je, kao i svi mi pod Marjanom, suštinski vezan.
Prisjeća se rane mladosti, roditelja zaljubljenika u glazbu, San Rema, talijanske kancone i naravno, Splitskog festivala.
- Slušali smo sve s Prokurativa, kupovale su se doma ploče, sve mi je to još uvijek u glavi. Dobro se sjećam i internacionalnih zvijezda koje su nam dolazile, skladbi na drugim jezicima i velikih panel ploča kojima je nekada davno bilo ograđeno gledalište i pozornica.
Pa bismo mi došli dolje u grad i slušali, cijeli je Split bio u festivalskom šušuru. Taj je festival meni ka čoviku, ditetu, pubertetliji ostavio duboki trag. A kada sam došao u glazbeno aktivnu fazu, poželio sam i sam nastupiti.
I dogodilo se to krajem 80-ih godina sa Đavolima i nastupom '88. godine, koji nije baš prošao pretjerano zapaženo. Ali već iduće godine stigli smo s pjesmom "Dugo toplo ljeto". I razvalili.
---
---
Pjesme dođu u šetnji
Od tog trenutka do danas bio sam na raznim festivalima, četiri sam godine obnašao dužnost i umjetničkog ravnatelja Zagrebačkog festivala. Moj suživot s festivalima je jako bitan, dobar dio najvećih hitova ispromovirao sam preko njih – veli Belan.
U svom opusu ima obilje svevremenskih hitova. Zanima nas kako ih stvara, je li u hodu, u radu, dok spava, je li lagano, teško? Zna li da će postati hit?
Veli kako za neke misli da će biti sigurni hit, a ispostavi se da baš i ne prođu tako. A za neke kojima nije proricao visine, polete ludo u nebo, razvale.
Pjesme mu nastaju u šetnji, dođu onako kako dođu kod ljudi s talentom. Požuri se tada zaustaviti ih u notama, zadrži brzo u snimci na diktafonu, na gitari. Neke kao "Stojim na kantunu" nastale su u hipu, samo su se rodile u trenu. Isto tako i "Oceani ljubavi". "Ponoćna zvona" su se dugo rađala.
Elena i Emilija
- Ponoćna zvona. Znaš li da sam prvu verziju napisao sa 16 godina? A snimio je konačno s 35. To je jedna od onih pjesama koja se dugo, dugo stvarala. Ništa ni u ovom poslu ne pada s neba. Treba puno raditi, samo od sebe se ništa dogoditi neće.
Treba provocirati sreću da bi se dogodio hit. Ponekad to znači ostajati u studiju i do pet, šest sati izjutra. I uvijek ima posla. Nadam se da će hit mjuzikl "Bambina", koji je korona zaustavila, opet početi s izvedbama u rujnu.
---
---
U međuvremenu snimam i neke moje stare pjesme s novim aranžmanima na stranim jezicima. Ne pjevam ih ja nego drage kolegice, Zadranka Elena Stella na engleskom, talijanskom i hrvatskom jeziku kao covery.
I Poljakinja Emilija Debska na poljskom i slovenskom. Znači imamo pet jezika, deset pjesma i projekt koji se upravo završava. Za hrvatsko tržište uskoro izlazi skladba "Samba i ti" u Eleninom izvođenju što me jako, jako veseli. Pune ruke glazbe – veli Neno Belan.
---
Mijenjaju se festivali, i ljudi
- Splitski festival prolazi neki svoj uobičajeni put. Možda je drukčiji u odnosu na onaj od prije 40 godina. Ali moramo to shvatiti, vremena se mijenjaju, ljudi, događanja, svijet, sve. Pa i glazba.
Nekada je to bio centralni događaj, jer ničega drugoga nije bilo. Danas imamo internet, glazbena događanja, sve... Splitski festival je jako, jako bitan - kaže Neno Belan.
'Prvi dio koncerta na Prokurativama 1. srpnja smo nazvali Mediteranski orkestar, bit će to akustički spektakl pun gostiju. Nastavak je u vidu življeg dijela s plesnim stvarima...'
Prisjeća se rane mladosti, roditelja zaljubljenika u glazbu, San Rema, Splitskog festivala: Slušali smo sve s Prokurativa, kupovale su se doma ploče, sve mi je to još uvijek u glavi...
Sjećate li se kako je Neno izgledao 1989., kad je s Đavolima ‘razvalio‘ na Prokurativama? Evo videa, prisjećamo se svega, kako se živjelo kod Belanovih, otkriva koju je pjesmu ‘rađao‘ 19 godina
Bilo je to jedno dugo toplo ljeto, jedno od onih vrućih, ludih u kojima je atmosferu dizao burni podmarjanski glazbeni mladi val, Splitski festival iz godine 1989., Prokurative i nezaboravni Đavoli.
I "Dugo toplo ljeto", koje je te divne splitske večeri osvojilo pet nagrada. No najveća leži u činjenici da je dobila status legendarne skladbe koja živi i danas, 33 godine od lansiranja s festivalske pozornice.
Kada pjevača s puno hitova, puno osvojenih nagrada upitate koliko mu one znače, odgovor je uvijek isti. Glasi: najveća nagrada je pjesma koja svoj kraj nema, što se na ulici, fešti, na radiju, u sentišu, u novoj ljubavi, u tužnom kraju stalno i uvijek iznova rađa.
Neno Belan već dugo ima drugi bend, Fiumense, s kojima će u petak 1. srpnja na Prokurativama u okviru...