Brodarske tvrtke danas su primorane tražiti nova goriva i pogonske sustave zbog obveznog smanjenja emisija stakleničkih plinova, a i uštede novca.
Belgijska tvrtka CMB.TECH specijalizirana je za primjenu vodika u industriji i pomorstvu, dok je švedska Volvo Penta vodeći svjetski proizvođač motora i kompletnih energetskih sustava za brodove i industrijsku primjenu.
Nadovezujući se na dosadašnju uspješnu suradnju, Volvo Penta i CMB.TECH dogovorili su partnerstvo za ubrzani razvoj rješenja dvojnog goriva.
Tvrtke su radile zajedno na pilot projektima od 2017. uspješno prilagođavajući Volvo Penta motore za rad u dvostrukom modu, odnosno s gorivom na vodik i dizel.
- Od početnih projekata tehnologije s dvostrukim gorivom uvidjeli smo smanjenje emisija CO2 do 80 posto. Jasno je da je energetska tranzicija veliki izazov u industriji i vjerujemo da postoji veliki potencijal u ovom rješenju za kupce, kako na kopnu tako i na moru - kazao je Roy Campe, glavni tehnološki direktor u CMB.TECH-u.
Cijela Volvo Grupa pak intenzivno radi na istraživanju rješenja za smanjenje – i konačno uklanjanje – emisije stakleničkih plinova.
- Vjerujem da će se ovaj pristup dvostrukom gorivu svidjeti mnogim našim kupcima zbog svoje jednostavnosti instalacije, održavanja i korištenja. Osim toga, pomoći će ubrzati prijelaz naših kupaca na održivije poslovanje - veli Heléne Mellquist, predsjednica Volvo Pente.
Glavna prednost rješenja s dvojnim gorivom je to što će smanjiti emisije stakleničkih plinova, a u isto vrijeme pružiti pouzdano rješenje. Ukoliko vodik nije dostupan, aplikacija nastavlja raditi na tradicionalno gorivo, čuvajući produktivnost.
Dizajn i testiranje sustava za ubrizgavanje vodika odvijat će se u Centru za tehnologiju i razvoj tvrtke CMB.TECH u Brentwoodu, u Velikoj Britaniji.
- Ova rješenja su vrijedan alat na našem putu prema postizanju naše ambicije po kojoj nam je cilj doseći nultu emisiju u vrijednostima, do 2040. godine - zaključuje Mellquist.
Volvo Penta ulaže velika sredstva u istraživanje širokog spektra održivih tehnologija – kao što su hibridizacija, električni pogoni, gorivne ćelije i alternativna goriva za motore s unutarnjim izgaranjem – dajući kupcima priliku da pronađu tehnologiju koja najbolje funkcionira za njihovu primjenu.