Japanska startup kompanija PowerX Inc. predstavila je detaljni dizajn prvog ‘baterijskog tankera’ na međunarodnoj pomorskoj izložbi Bariship održanoj u gradu Imabari u Japanu.
Ovo jedinstveno plovilo dugo 140 metara bit će opremljeno s 96 baterija standardizirane veličine brodskih kontejnera, ukupnog kapaciteta 241 MWh, koje će se koristiti za transport električne energije morem. Uz to, brod će biti i pogonjen električnom energijom.
Prema riječima predstavnika japanske kompanije, sustav ugrađenih baterija temelji se na modularnom dizajnu kojeg je razvila tvrtka. Riječ je o litij-željezo-fosfatnim (LFP) ćelijama s trajanjem od preko 6.000 ciklusa. Ovaj skalarni baterijski sustav omogućuje ugradnju dodatnih baterija, čime se može povećati kapacitet plovila za transport električne energije kao što je Power Ark 1000, kako bi se ispunili specifični zahtjevi transporta.
U dizajn su uključeni i sustav kontrole emisije štetnih plinova te mehanizmi za suzbijanje požara za veću sigurnost, prenosi Pomorac.hr.
Sve baterije proizvodit će se unutar kompanije u prefekturi Okayama, a njihova isporuka trebala bi započeti sredinom 2024. godine. Prvi brod, imena “X”, bit će dovršen do 2025. godine, a testiranja su planirana početakom 2026. godine, kažu iz PowerX.