stdClass Object ( [id] => 1183251 [title] => Čarobni arhipelag kao magnet privlači sve nautičare: sedmodnevna tura od splitskog akvatorija do Kornata i natrag [alias] => sedmodnevna-tura-od-splitskog-akvatorija-do-kornata-i-natrag [catid] => 418 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Kornatsko otočje poput magneta privlači mnoge, pa će zacijelo neki od vas htjeti onamo otploviti čak i iz marina s trogirskog ili splitskog područja. Marina Agana, Marina Baotić u Segetu Donjem kod Trogira, te ACI marina Trogir tri su najzapadnije južnojadranske nautičke luke i stoga najpogodnije za osvajanje Kornata iz južnoga smjera. Kako se ipak radi o prilično dugoj plovidbi, za polaske iz Splita ili Milne na Braču trebat će još više rastegnuti korak.

Smisao ove plovidbe sažet je u samim Kornatima. Ideja je, dakle, što brže doći do njih, kako bi ostalo što više vremena za upijanje ljepota tog jedinstvenog nacionalnog parka, a potom se u dugim etapama vratiti ploveći gotovo istim vodama kojima smo već jednom prošli u dolasku.

Motivirana posada mogla bi taj dolazak do Kornata i povratak stisnuti u manje dana, ispunjenih još većim brojem prijeđenih milja nego što je ovdje predloženo, čime bi za Kornate ostao dan ili dva više. Sve destinacije navedene u ovom poglavlju opisane su već ranije, pa nećemo šire ponavljati već spomenuto.

PRVI DAN • Rogoznica ili Kremik

Plovidba iz Trogirskoga zaljeva (iz marina Agana i Trogir) ili čak iz nešto južnijih marina (Kaštela, Split, Milna) nije navigacijski složena. Treba jedino pripaziti na niz otočića i hridi ispred Trogirskoga zaljeva (Kluda, Galera, Balkun i drugi). Slijedi Drvenički kanal, a na njegovu W izlazu može se proći između Velog i Malog Kosmača, te Arkanđela s lijeve strane i kopna s desne strane.

Dolazeći do rta Ploča (Planka), hrid na kojoj je stup sa svjetlom ostavite po desnom boku. Niti milju i pol dalje zaljev je Rogoznice, a ako produžite tri i pol milje naći ćete se pred ulazom u zaljev imena Luka Peleš. U ta dva zaljeva dvije su dobre marine, Frapa i Kremik.

Poluotok na koji se stislo naselje Rogoznica prostrani zaljev dijeli na dva dijela. U prvome je rogoznička luka – popunjena često ribarskim ili turističkim brodovima, ali dobar dio rive opremljen je za prihvat jahta – te Marina Frapa. Sidriti se može i lijevo od marine, pod E obalom rta Gradina.

Sidrište s bovama je u dubljem dijelu zaljeva, u zaleđu naselja; tu je brzina ograničena na 5 čv, a pripazite i na oznake podmorskoga kabela koji je položen usporedno s nasipom što Rogoznicu povezuje s kopnom.

Marina Kremik, za razliku od Frape, nije uz naselje; od Primoštena je udaljena 3 km, pa će za malo maštovitiji večernji izlazak trebati sjesti u minibus marine ili pozvati taksi. Prednost Kremika je jednostavno pristajanje – tu se veže bočno u boksove, odjeljke između plivajućih gatova za po dva plovila.

DRUGI DAN • Kaprije – s varijantama

Prvi prijedlog su Kaprije, a par milja lijevo i desno od Kaprija ima i drugih mogućnosti. Žirje ostavljamo za povratak, pa preporučujemo otok Kakan (uvale Tratica i Potkućine) ili zaljev Tijašćicu na Tijatu (o svima više na istim stranicama), čak i Zlarin ili Prvić Luku. Naravno, izbor će utjecati na duljinu sutrašnje etape, Zlarin i Prvić Luka najviše će je produljiti, a Potkućina skratiti.

---

image
Shutterstock
---

Naši favoriti su ipak luka Kaprije ili dva nedaleka sidrišta s bovama u uvalama Tratica i Potkućina na otoku Kakanu. Kaprije ne nude mnogo vezova uz obalu, ali imaju prostrano sidrište s bovama (ako sami sidrite, pripazite da niste na putu putničkom brodu koji ljeti ovamo stiže dvaput dnevno). Nekoliko je tu dobrih restorana i konoba (Kod Kate, Toni i drugi), par minuta hoda preko brda je cijenjeno Bilo jaje, a još jedan posjećeni restoran je Matteo u uvali Nozdra, na E strani otoka Kaprija, prije ulaska u Kakanski kanal.

Uvala Potkućina na nenaseljenom Kakanu zaštićena je Malim i Velim Borovnjakom. Nedaleka uvala Tratica manja je, a u njoj je ljeti restoran. U obje uvale veže se na bove.

TREĆI DAN • Konačno – Kornati!

Sjeverozapadno od otoka Kakana proteže se područje s više otočića, hridi i pličina. Put prema južnim Kornatima vodi vas upravo ovuda. Hrid Mala Mare (nastavlja se neposredno na rt Kakan) označena je stupom s dvije kugle na vrhu (znak usamljene opasnosti, može se obići s bilo koje strane), a noću bijelim svjetlom.

Osobito pripazite na Hrid Kablinac SE od Malog Tetovišnjaka. U prilazu kornatskoj Smokvici Veloj obratite pozornost na (također označenu) hrid udaljenu 500 metara W od otočića Babina guzica.

Eto nas u Kornatima. Od Smokvice Vele do NW kraja otočja nema više od petnaestak milja, no toliko je ovdje zanimljivih stvari za vidjeti i posjetiti da ćete zacijelo imati na što utrošiti ovaj i sljedeća dva dana. Predlažemo da bacite pogled na detaljnu kartu Kornatskog otočja.

U nastavku je opisana tek jedna od mogućih ruta uzduž Kornata do Telašćice i natrag; prepustite se inspiraciji, uračunajte stanje vremena (bura, jugo, maestral...) i slobodno dopunite ili mijenjajte predloženo. Usput, računajte na to da boravak u Kornatima, nacionalnom parku, nije besplatan. Ulaznice se mogu nabaviti i prije polaska na plovidbu, a tada stoje manje.

Tri moguća odredišta za noćenje u južnom dijelu otočja, na koja smo upućivali prilikom svih ranijih spominjanja Kornata, jesu uvala Lojena na Smokvici Veloj, uvala Opat na SE kraju otoka Kornata te otok Ravni Žakan.

Sve su to sidrišta sa ili bez bova s mogućnošću privezivanja određenog broja plovila čak i na muringe (ako nađete koji slobodan), a više ili manje su zaštićeni prema nekom od prevladavajućih vjetrova.

Lojena je otvorena (i opasna!) po jugu, a dobro štiti od svih drugih vjetrova. Opat je najbolji izbor po buri, odličan je po maestralu, dok jugo u nju također zakreće čineći vez nemirnim i nesigurnim. Glavno pristanište na SW strani Ravnog Žakana slično je položeno kao uvala Opat, a od juga ga tek djelomice štite okolni otočići. (Kad je riječ o jugu, od svih njih bolje je sidrište na W-NW strani Ravnoga Žakana.) Sva tri spomenuta sidrišta nude i odlične restorane. Osobito je na cijeni onaj u Opatu.

---

image
Shutterstock
---

Nabrojali smo ova tri sidrišta za slučaj da danas ne želite nastaviti dublje u Kornate. Bilo bi ipak bolje da za noćenje odaberete neko malo sjevernije odredište, na primjer Lavsu ili Piškeru. Tako ćete bolje iskoristiti današnji dan i više ćete moći obići sutra, a Ravni Žakan, Opat ili Smokvica idealni su za sutrašnje noćenje, na povratku prema jugu.

Zaplovili ste, dakle, Kornatskim kanalom prema sjeverozapadu i sve dublje zalazite u labirint kamenih otoka. Ima ih gotovo 150 – što otoka, što sitnih otočića i hridi, na ukupnoj površini od 320 četvornih kilometara. Danas i sutra čekaju vas, dakle, brojne mogućnosti. Naravno, ne nude svi ti otoci mogućnost pristajanja ili sidrenja, no pogodnih uvalica je još uvijek na pretek!

Otprilike na polovini Kornata, u uskom kanalu između Piškere i Panitule, smještena je ACI marina Piškera.

Za plovidbe Kornatskim kanalom po desnom boku proteže se dugački otok Kornat, po lijevom brojni otočići. Uskoro stižete pred Lavsu. Zavucite se u njezin duboki zaljev; možda će vas njegova skrovitost ili pak ponuda nekoga od dva tamošnja restorana privući da prenoćite upravo ovdje; ukoliko nađete slobodno mjesto, jer tu mnogi sidre ili se vezuju za bove koje ljeti postavljaju vlasnici restorana, pa se Lavsa ljeti rano popuni.

Neposredno uz Lavsu zakreće se uskim prolazom prema ACI marini Piškera. Skromno opremljena ljetna marina (zimi je zatvorena) s agregatom za struju i ograničenom opskrbom primjerena je iskonskoj divljini Kornata. A da se ne biste slučajno osjećali zakinuto za dobar večernji provod i tu su dva restorana, jedan u samoj marini, drugi par koraka dalje.

ČETVRTI DAN • Kornatima gore-dolje

Iz marine Piškera ili Lavse zaplovite opet Kornatskim kanalom prema NW. Uskoro on kanal sužava i nekoliko otočića dijele ga na dva prolaza. U blizini Gustaca više je hridi na koje treba obratiti pozornost, osobito na mrkosmeđu hrid Kamičić (tu svakako proučite navigacijsku kartu).

Skrivena iza Koritnjaka, na obali Kornata simpatična je uvala Lopatica s nekoliko kuća. Kanal se širi, a lijevo se otvara pogled prema Velom i Malom Rašipu; iz ovoga smjera oni se čine posve nalik okolnim otocima, no s pučinske strane ruše se u more gotovo stotinu metara visokim strmcima (klifovima). Možete odmah skrenuti ka otvorenom moru kako biste ih vidjeli, ali možete i to ostaviti za popodnevni povratak. (U svakom slučaju izbjegnite prolaz između Malog i Velog Rašipa, tamo se krije nezgodna hrid.)

Još dvije milje i stižete do uvale Vrulje (Vruje) na Kornatu. Tu je najveće kornatsko naselje istoga imena, također jedna od omiljenih kornatskih destinacija, ponajviše zbog restorana Ante koji je bio jedan od prvih u otočju. I Vrulje dolaze u obzir za noćenje, sinoć ste ako je bilo vremena mogli potegnuti i do njih (od Kaprija do Vrulja je oko 25 milja). Svakako računajte na to da se Kornatima ne plovi noću, pogotovo uz spomenute hridi oko Gustaca!

Predlažemo da prvo današnje sidrenje bude milju i pol NW od Vrulja ispred Kravljačice iz koje vodi staza do Gospe od Tarca i Torete. Mogli biste sidriti i pod Gospom od Tarca, ali ovdje je more nešto dublje (20 m i više).

Sad je došlo vrijeme za odluku: nastaviti ili okrenuti pramac prema jugu? Večeras bi bilo najbolje noćiti u južnim Kornatima, na nekom od već opisanih sidrišta (Ravni Žakan, Opat ili Smokvica Vela) kako bi sutradan mirno preplovili do Stupice Vele na Žirju. Ako sada, dakle, nastavite prema Telašćici trebat će se popodne ubrzano vraćati ka jugu, pa odlučite sami.

---

image
Shutterstock
---

Stoga ćemo opisati još nekoliko koraka prema sjeveru. Nakon Torete slijede uvale Lučice i Šipnata (dobro pazite na dvije hridi lijevo i desno od otočića Tovarnjaka!). S lijeve strane je zanimljiva Levrnaka sa sidrištem i restoranom. Uskoro se otvara pogled ulijevo prema otvorenome moru i nakon dvije milje nad pučinom stražari lijep svjetionik na otoku Sestrica Vela. Nije više daleko ni ulaz u Telašćicu.

Ona je priča za sebe. Ovaj 4,5 milja dubok zaljev nije u sastavu Nacionalnog parka Kornati već je zaseban park prirode. Ako biste današnjega jutra krenuli ranije, te odustali od zastanaka ispred Vrulja, Gospe od Tarca i Torete, možda biste imali vremena za obilazak barem dijela Telašćice. Prije svega za sidrenje u uvali Mir i šetnju do čuvenih 166 metara visokih strmaca s vanjske strane otoka. No, više od toga ne biste stigli obići; zadnji je čas za povratak...

Na povratku prema jugu svakako prođite s vanjske strane otoka Mana. Spazit ćete slikovitu kamenu građevinu navrh otoka nalik urušenoj srednjovjekovnoj utvrdi. No, to je tek filmski grad, scenografija filma što se tu snimao daleke 1959. godine. Još preostaje odabrati gdje ćete noćiti. Plovite li niz Kornate vanjskom rutom, najlogičniji izbor bit će između ACI marine u Piškeri i već spomenutog Ravnog Žakana. U prvom slučaju sutra vas do Stupice Vele čeka 20 milja, u drugom svega 15.

PETI DAN • Do Stupice Vele

Nastavljate li s Ravnog Žakana i dalje vanjskom stranom Kornata proći ćete u blizini Purare, posebno zaštićenog otoka na koji je zabranjeno pristajanje. Četiri milje dalje, već unutar Samogradskih vrata (širokog prolaza između Kornata i Žirja) pripazite na pličinu Lumbardu (2,4 m) i greben Pijat. Ako ste pak odlučili ploviti N od otoka Kurbe Vele, obratite pozornost na stupom i svjetlom označenu hrid neposredno W od Babine guzice, a u nastavku na crnu hrid Bačvica.

U plovidbi niz Žirje po lijevom boku ostat će vam uvala Tratinska, gdje se sidri na bovama. Mogli biste i ovamo, no dvije nešto južnije Stupice češći su izbor nautičara, možda ponajviše zbog restorana u Stupici Veloj.

ŠESTI DAN • Prema Drvenicima

Danas se vraćamo u južni Jadran, putanjom koja je slična onoj kojom ste prvoga dana krenuli uzbrdo. Lijevo će ostati Primošten, a ispred Rogoznice pučinom stražari izdaleka vidljiv svjetionik na hridi Mulo (B Bl 5s 15M). Nakon rta Ploča, gdje morate stup sa svjetlom na isturenoj hridi ostaviti po lijevom boku, nastavite vanjskom stranom Muljice i Arkanđela prema Malom i Velom Drveniku.

O tome gdje ćete provesti zadnju noć ove plovidbe, odlučite po vlastitom guštu, jer izbor je solidan: sidrište Krknjaši, lučica Maslinica ili uvala Šešula na Šolti. Ako sutra nastavljate do Splita ili Milne na Braču, u obzir bi mogla doći i šoltanska uvala Nečujam. Pri izboru svakako uzmite u obzir i vremenske prilike, jer svaka od navedenih uvala i lučica ima svoje prednosti i mane za različitih smjerova vjetra.

SEDMI DAN • Povratak

Do marine iz koje ste prije sedam dana krenuli nema više mnogo. Na primjer, sa sidrišta Krknjaši do trogirske marine ili Marine Agana ostalo je svega oko 7 milja, do Marine Kaštela 14,5 milja, do ACI marine Split 12 milja, a do ACI marine Milna 14 milja.

---

OPREZ

Između Drvenika i Žirja otvoreno je more, tu su i maestral i jugo jaki te podižu prilične valove! Šibenski otoci imaju i jaku buru, osobito u trokutu Primošten – Žirje – Šibenik! Kornati su zahtjevno navigacijsko područje.

---

---

JUŽNI JADRAN

Južno od rta Ploča nedaleko od Rogoznice – mornari i nautičari češće ga nazivaju Punta Planka – Jadran se primjetno mijenja. Gusto nanizane otoke srednjega Jadrana, što su se poput kakvih vlakića na ranžirnom kolodvoru s mnogo kolosijeka nadovezali jedan na drugoga, ovdje na jugu smjenjuju veći i nekako ozbiljniji otoci visokih mrkozelenih obala.

Oni najudaljeniji, Vis, Lastovo i Sušac, te poneki manji otok što se stisnuo uz njih, caruju u svojoj osami izloženi udarima otvorenoga mora. A još dalje, na više od pola puta prema talijanskoj obali Jadrana, samuju visoke hridi Palagruže.

Na jugu su nautičke rute drugačije. Udaljenosti između luka su veće, pogodnih uvala, marina i zakloništa manje je nego na sjeveru. I vjetrovi su ozbiljniji – juga i snažni maestrali podižu u širokim kanalima veće valove od onih što se mogu razviti u labirintu srednjega Jadrana, a i bure znaju biti žestoke, osobito bliže kopnu i oko ušća Neretve. Ukratko, to je more koje od svojih mornara traži znanje, ustrajnost i bogatije plovidbeno iskustvo.

---

---

MARINA AGANA

Dr. F. Tuđmana 5, 21222 Marina

tel. +385 (0)21 889 411, VHF 17

www.marina-agana.hr; info@marina-agana.hr

Ukupno 134 veza za brodove do 25 m duljine, 70 suhih vezova. Dubine su od 7 m na ulazu do 3 m. Na vezovima struja i voda. Sanitarni čvor, cafe-bar, praonica rublja. Dizalica (40 t). Servis trupa, motora, elektrike i elektronike, radovi u drvu. Punjenje LPG plina. Marina je tik pod Jadranskom magistralom, 15 km od Zračne luke Split.

Prilaz: Marina je uz naselje koje se također zove Marina, u dnu Marinskog zaljeva (W od Trogirskog zaljeva).

Vjetrovi: Bura i NW vjetrovi pušu umjereno duž uvale, ali u marini ne stvaraju valove. Jugo i E vjetar uzrokuju laganu bibavicu. S jakim jugom razina mora raste, pa ponekad preplavi pristan na južnoj obali. Ljetne nevere su opasne jer nenadano nailaze preko brda, ali ne stvaraju valove.

---

---

MARINA BAOTIĆ

Don Petra Špike 4, Seget Donji

tel. +385 (0)21 798 182, VHF 17

www.marinabaotic.com; reception@marinabaotic.com

Više od 300 vezova za brodove u moru, 70 suhih vezova. Dubine 3 do 10 m. Struja i voda, sanitarni čvorovi, restoran, lounge-bar, praonica rublja. Travel lift (32 t). Servisi trupa, motora, elektrike i elektronike, podvodni radovi na plovilima. Market i nautička prodavaonica. 1,5 km do grada Trogira, 8 km od Zračne luke Split.

Prilaz: Marina je uz naselje Seget Donji, neposredno W od Trogira. Pripaziti na povremeno gust promet na moru.

Vjetrovi: Bura puše umjereno, vjetrovi iz SW do W mogu biti jaki, te u marini stvarati umjereno nemirno more. Jugo i E vjetar također mogu snažno puhati.

---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => jadranske đite [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [extra_fields_search] => jadranske đite 2 0 12705 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2022-01-31 12:26:33 [created_by] => 3261 [created_by_alias] => Iz knjige Darka Tralića "Najljepše jadranske plovidbe" [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2022-04-11 09:25:04 [modified_by] => 3261 [publish_up] => 2022-04-11 09:23:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 49 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 418 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--nautika [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [page_title] => Nautika [menu-meta_description] => Donosimo nautičke savjete, izvještaje s regata i boat showova, testiramo brodove. Čitajte sve o jedrenju, đitama po Jadranu, brodovima na struju, brodskim motorima i popravku broda. Učimo vas kako održavati brod. [menu-meta_keywords] => nautika, jedrenje, regata, brod, nautički savjeti, boat show, test broda, plovidba, tradicijski brodovi, đita, drveni brodovi, Marijan Žuvić, Damir Višić [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2022\/01\/31\/21634998.jpg","\/images\/slike\/2022\/01\/31\/21634996.jpg","\/images\/slike\/2022\/01\/31\/21634994.jpg","\/images\/slike\/2022\/01\/31\/21635000.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Shutterstock","Shutterstock","Shutterstock","Shutterstock"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1279","hd_21634998_1920.jpg":"1920x1080","k_21634998_1280.jpg":"1280x1280","k_21634998_1024.jpg":"1024x1024","k_21634998_640.jpg":"640x640","k_21634998_480.jpg":"480x480","k_21634998_340.jpg":"340x340","k_21634998_220.jpg":"220x220","o_21634998_1280.jpg":"1280x852","o_21634998_1024.jpg":"1024x682","o_21634998_640.jpg":"640x426","o_21634998_480.jpg":"480x319","o_21634998_340.jpg":"340x226","o_21634998_220.jpg":"220x146","h_21634998_1280.jpg":"1280x854","h_21634998_1024.jpg":"1024x683","h_21634998_640.jpg":"640x427","h_21634998_480.jpg":"480x320","h_21634998_340.jpg":"340x227","h_21634998_220.jpg":"220x147","pp_21634998_1280.jpg":"1006x1280","pp_21634998_1024.jpg":"805x1024","pp_21634998_640.jpg":"503x640","pp_21634998_480.jpg":"377x480","pp_21634998_340.jpg":"267x340","pp_21634998_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1439","hd_21634996_1920.jpg":"1920x1080","k_21634996_1280.jpg":"1280x1280","k_21634996_1024.jpg":"1024x1024","k_21634996_640.jpg":"640x640","k_21634996_480.jpg":"480x480","k_21634996_340.jpg":"340x340","k_21634996_220.jpg":"220x220","o_21634996_1280.jpg":"1280x959","o_21634996_1024.jpg":"1024x767","o_21634996_640.jpg":"640x479","o_21634996_480.jpg":"480x359","o_21634996_340.jpg":"340x254","o_21634996_220.jpg":"220x164","h_21634996_1280.jpg":"1280x854","h_21634996_1024.jpg":"1024x683","h_21634996_640.jpg":"640x427","h_21634996_480.jpg":"480x320","h_21634996_340.jpg":"340x227","h_21634996_220.jpg":"220x147","pp_21634996_1280.jpg":"1006x1280","pp_21634996_1024.jpg":"805x1024","pp_21634996_640.jpg":"503x640","pp_21634996_480.jpg":"377x480","pp_21634996_340.jpg":"267x340","pp_21634996_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1280","hd_21634994_1920.jpg":"1920x1080","k_21634994_1280.jpg":"1280x1280","k_21634994_1024.jpg":"1024x1024","k_21634994_640.jpg":"640x640","k_21634994_480.jpg":"480x480","k_21634994_340.jpg":"340x340","k_21634994_220.jpg":"220x220","o_21634994_1280.jpg":"1280x853","o_21634994_1024.jpg":"1024x682","o_21634994_640.jpg":"640x426","o_21634994_480.jpg":"480x320","o_21634994_340.jpg":"340x226","o_21634994_220.jpg":"220x146","h_21634994_1280.jpg":"1280x854","h_21634994_1024.jpg":"1024x683","h_21634994_640.jpg":"640x427","h_21634994_480.jpg":"480x320","h_21634994_340.jpg":"340x227","h_21634994_220.jpg":"220x147","pp_21634994_1280.jpg":"1006x1280","pp_21634994_1024.jpg":"805x1024","pp_21634994_640.jpg":"503x640","pp_21634994_480.jpg":"377x480","pp_21634994_340.jpg":"267x340","pp_21634994_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1279","hd_21635000_1920.jpg":"1920x1080","k_21635000_1280.jpg":"1280x1280","k_21635000_1024.jpg":"1024x1024","k_21635000_640.jpg":"640x640","k_21635000_480.jpg":"480x480","k_21635000_340.jpg":"340x340","k_21635000_220.jpg":"220x220","o_21635000_1280.jpg":"1280x852","o_21635000_1024.jpg":"1024x682","o_21635000_640.jpg":"640x426","o_21635000_480.jpg":"480x319","o_21635000_340.jpg":"340x226","o_21635000_220.jpg":"220x146","h_21635000_1280.jpg":"1280x854","h_21635000_1024.jpg":"1024x683","h_21635000_640.jpg":"640x427","h_21635000_480.jpg":"480x320","h_21635000_340.jpg":"340x227","h_21635000_220.jpg":"220x147","pp_21635000_1280.jpg":"1006x1280","pp_21635000_1024.jpg":"805x1024","pp_21635000_640.jpg":"503x640","pp_21635000_480.jpg":"377x480","pp_21635000_340.jpg":"267x340","pp_21635000_220.jpg":"173x220"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 418 [name] => Nautika [alias] => nautika [description] => [parent] => 417 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"417","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2018-11-16 09:18:21","customparams_modified":"2018-11-16 09:18:21","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 0 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7560572 Threads: 2 Questions: 1611868246 Slow queries: 4784244 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110807262 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 35 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '0' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /om/nautika ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 418 [name] => Nautika [alias] => nautika [parent] => 417 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /om/nautika ) ) [link] => /om/nautika/sedmodnevna-tura-od-splitskog-akvatorija-do-kornata-i-natrag-1183251 [printLink] => /om/nautika/sedmodnevna-tura-od-splitskog-akvatorija-do-kornata-i-natrag-1183251?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 629605 [name] => jadranske đite [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-01-30 07:59:20 [main_article_id] => 0 [alias] => jadranske-dite [link] => /tag/jadranske-dite ) [1] => stdClass Object ( [id] => 638746 [name] => Darko Tralić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-05-14 20:59:21 [main_article_id] => 0 [alias] => darko-tralic [link] => /tag/darko-tralic ) [2] => stdClass Object ( [id] => 658855 [name] => darko tralić otvoreno more [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-12-05 08:05:18 [main_article_id] => 0 [alias] => darko-tralic-otvoreno-more [link] => /tag/darko-tralic-otvoreno-more ) [3] => stdClass Object ( [id] => 655267 [name] => đita kornati [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-11-05 12:01:01 [main_article_id] => 0 [alias] => dita-kornati [link] => /tag/dita-kornati ) [4] => stdClass Object ( [id] => 673692 [name] => kornati krstarenje [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-04-11 11:23:33 [main_article_id] => 0 [alias] => kornati-krstarenje [link] => /tag/kornati-krstarenje ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => jadranske đite [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Čarobni arhipelag kao magnet privlači sve nautičare: sedmodnevna tura od splitskog akvatorija do Kornata i natrag [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3261 [name] => Miomir Štrbac [username] => miomir.strbac [email] => miomir.strbac@slobodnadalmacija.hr [password] => $2y$10$oBa2AAEGUKq/Ymg095Mrh.7uW.yCfYXSNnHxeF4nyWHs8x3qBlQvy [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [3] => 3 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/miomir-strbac-3261 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1775 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/96410507fb7745ab8b7da88e9937be54?s=100&default=https%3A%2F%2Fmore.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/01/31/21634998.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Shutterstock [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/01/31/21634998.jpg [title] => Shutterstock ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/01/31/21634996.jpg [title] => Shutterstock ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/01/31/21634994.jpg [title] => Shutterstock ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2022/01/31/21635000.jpg [title] => Shutterstock ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Kornatsko otočje poput magneta privlači mnoge, pa će zacijelo neki od vas htjeti onamo otploviti čak i iz marina s trogirskog ili splitskog područja. Marina Agana, Marina Baotić u Segetu Donjem kod Trogira, te ACI marina Trogir tri su najzapadnije južnojadranske nautičke luke i stoga najpogodnije za osvajanje Kornata iz južnoga smjera. Kako se ipak radi o prilično dugoj plovidbi, za polaske iz Splita ili Milne na Braču trebat će još više rastegnuti korak.

Smisao ove plovidbe sažet je u samim Kornatima. Ideja je, dakle, što brže doći do njih, kako bi ostalo što više vremena za upijanje ljepota tog jedinstvenog nacionalnog parka, a potom se u dugim etapama vratiti ploveći gotovo istim vodama kojima smo već jednom prošli u dolasku.

Motivirana posada mogla bi taj dolazak do Kornata i povratak stisnuti u manje dana, ispunjenih još većim brojem prijeđenih milja nego što je ovdje predloženo, čime bi za Kornate ostao dan ili dva više. Sve destinacije navedene u ovom poglavlju opisane su već ranije, pa nećemo šire ponavljati već spomenuto.

PRVI DAN • Rogoznica ili Kremik

Plovidba iz Trogirskoga zaljeva (iz marina Agana i Trogir) ili čak iz nešto južnijih marina (Kaštela, Split, Milna) nije navigacijski složena. Treba jedino pripaziti na niz otočića i hridi ispred Trogirskoga zaljeva (Kluda, Galera, Balkun i drugi). Slijedi Drvenički kanal, a na njegovu W izlazu može se proći između Velog i Malog Kosmača, te Arkanđela s lijeve strane i kopna s desne strane.

Dolazeći do rta Ploča (Planka), hrid na kojoj je stup sa svjetlom ostavite po desnom boku. Niti milju i pol dalje zaljev je Rogoznice, a ako produžite tri i pol milje naći ćete se pred ulazom u zaljev imena Luka Peleš. U ta dva zaljeva dvije su dobre marine, Frapa i Kremik.

Poluotok na koji se stislo naselje Rogoznica prostrani zaljev dijeli na dva dijela. U prvome je rogoznička luka – popunjena često ribarskim ili turističkim brodovima, ali dobar dio rive opremljen je za prihvat jahta – te Marina Frapa. Sidriti se može i lijevo od marine, pod E obalom rta Gradina.

Sidrište s bovama je u dubljem dijelu zaljeva, u zaleđu naselja; tu je brzina ograničena na 5 čv, a pripazite i na oznake podmorskoga kabela koji je položen usporedno s nasipom što Rogoznicu povezuje s kopnom.

Marina Kremik, za razliku od Frape, nije uz naselje; od Primoštena je udaljena 3 km, pa će za malo maštovitiji večernji izlazak trebati sjesti u minibus marine ili pozvati taksi. Prednost Kremika je jednostavno pristajanje – tu se veže bočno u boksove, odjeljke između plivajućih gatova za po dva plovila.

DRUGI DAN • Kaprije – s varijantama

Prvi prijedlog su Kaprije, a par milja lijevo i desno od Kaprija ima i drugih mogućnosti. Žirje ostavljamo za povratak, pa preporučujemo otok Kakan (uvale Tratica i Potkućine) ili zaljev Tijašćicu na Tijatu (o svima više na istim stranicama), čak i Zlarin ili Prvić Luku. Naravno, izbor će utjecati na duljinu sutrašnje etape, Zlarin i Prvić Luka najviše će je produljiti, a Potkućina skratiti.

---

image
Shutterstock
---

Naši favoriti su ipak luka Kaprije ili dva nedaleka sidrišta s bovama u uvalama Tratica i Potkućina na otoku Kakanu. Kaprije ne nude mnogo vezova uz obalu, ali imaju prostrano sidrište s bovama (ako sami sidrite, pripazite da niste na putu putničkom brodu koji ljeti ovamo stiže dvaput dnevno). Nekoliko je tu dobrih restorana i konoba (Kod Kate, Toni i drugi), par minuta hoda preko brda je cijenjeno Bilo jaje, a još jedan posjećeni restoran je Matteo u uvali Nozdra, na E strani otoka Kaprija, prije ulaska u Kakanski kanal.

Uvala Potkućina na nenaseljenom Kakanu zaštićena je Malim i Velim Borovnjakom. Nedaleka uvala Tratica manja je, a u njoj je ljeti restoran. U obje uvale veže se na bove.

TREĆI DAN • Konačno – Kornati!

Sjeverozapadno od otoka Kakana proteže se područje s više otočića, hridi i pličina. Put prema južnim Kornatima vodi vas upravo ovuda. Hrid Mala Mare (nastavlja se neposredno na rt Kakan) označena je stupom s dvije kugle na vrhu (znak usamljene opasnosti, može se obići s bilo koje strane), a noću bijelim svjetlom.

Osobito pripazite na Hrid Kablinac SE od Malog Tetovišnjaka. U prilazu kornatskoj Smokvici Veloj obratite pozornost na (također označenu) hrid udaljenu 500 metara W od otočića Babina guzica.

Eto nas u Kornatima. Od Smokvice Vele do NW kraja otočja nema više od petnaestak milja, no toliko je ovdje zanimljivih stvari za vidjeti i posjetiti da ćete zacijelo imati na što utrošiti ovaj i sljedeća dva dana. Predlažemo da bacite pogled na detaljnu kartu Kornatskog otočja.

U nastavku je opisana tek jedna od mogućih ruta uzduž Kornata do Telašćice i natrag; prepustite se inspiraciji, uračunajte stanje vremena (bura, jugo, maestral...) i slobodno dopunite ili mijenjajte predloženo. Usput, računajte na to da boravak u Kornatima, nacionalnom parku, nije besplatan. Ulaznice se mogu nabaviti i prije polaska na plovidbu, a tada stoje manje.

Tri moguća odredišta za noćenje u južnom dijelu otočja, na koja smo upućivali prilikom svih ranijih spominjanja Kornata, jesu uvala Lojena na Smokvici Veloj, uvala Opat na SE kraju otoka Kornata te otok Ravni Žakan.

Sve su to sidrišta sa ili bez bova s mogućnošću privezivanja određenog broja plovila čak i na muringe (ako nađete koji slobodan), a više ili manje su zaštićeni prema nekom od prevladavajućih vjetrova.

Lojena je otvorena (i opasna!) po jugu, a dobro štiti od svih drugih vjetrova. Opat je najbolji izbor po buri, odličan je po maestralu, dok jugo u nju također zakreće čineći vez nemirnim i nesigurnim. Glavno pristanište na SW strani Ravnog Žakana slično je položeno kao uvala Opat, a od juga ga tek djelomice štite okolni otočići. (Kad je riječ o jugu, od svih njih bolje je sidrište na W-NW strani Ravnoga Žakana.) Sva tri spomenuta sidrišta nude i odlične restorane. Osobito je na cijeni onaj u Opatu.

---

image
Shutterstock
---

Nabrojali smo ova tri sidrišta za slučaj da danas ne želite nastaviti dublje u Kornate. Bilo bi ipak bolje da za noćenje odaberete neko malo sjevernije odredište, na primjer Lavsu ili Piškeru. Tako ćete bolje iskoristiti današnji dan i više ćete moći obići sutra, a Ravni Žakan, Opat ili Smokvica idealni su za sutrašnje noćenje, na povratku prema jugu.

Zaplovili ste, dakle, Kornatskim kanalom prema sjeverozapadu i sve dublje zalazite u labirint kamenih otoka. Ima ih gotovo 150 – što otoka, što sitnih otočića i hridi, na ukupnoj površini od 320 četvornih kilometara. Danas i sutra čekaju vas, dakle, brojne mogućnosti. Naravno, ne nude svi ti otoci mogućnost pristajanja ili sidrenja, no pogodnih uvalica je još uvijek na pretek!

Otprilike na polovini Kornata, u uskom kanalu između Piškere i Panitule, smještena je ACI marina Piškera.

Za plovidbe Kornatskim kanalom po desnom boku proteže se dugački otok Kornat, po lijevom brojni otočići. Uskoro stižete pred Lavsu. Zavucite se u njezin duboki zaljev; možda će vas njegova skrovitost ili pak ponuda nekoga od dva tamošnja restorana privući da prenoćite upravo ovdje; ukoliko nađete slobodno mjesto, jer tu mnogi sidre ili se vezuju za bove koje ljeti postavljaju vlasnici restorana, pa se Lavsa ljeti rano popuni.

Neposredno uz Lavsu zakreće se uskim prolazom prema ACI marini Piškera. Skromno opremljena ljetna marina (zimi je zatvorena) s agregatom za struju i ograničenom opskrbom primjerena je iskonskoj divljini Kornata. A da se ne biste slučajno osjećali zakinuto za dobar večernji provod i tu su dva restorana, jedan u samoj marini, drugi par koraka dalje.

ČETVRTI DAN • Kornatima gore-dolje

Iz marine Piškera ili Lavse zaplovite opet Kornatskim kanalom prema NW. Uskoro on kanal sužava i nekoliko otočića dijele ga na dva prolaza. U blizini Gustaca više je hridi na koje treba obratiti pozornost, osobito na mrkosmeđu hrid Kamičić (tu svakako proučite navigacijsku kartu).

Skrivena iza Koritnjaka, na obali Kornata simpatična je uvala Lopatica s nekoliko kuća. Kanal se širi, a lijevo se otvara pogled prema Velom i Malom Rašipu; iz ovoga smjera oni se čine posve nalik okolnim otocima, no s pučinske strane ruše se u more gotovo stotinu metara visokim strmcima (klifovima). Možete odmah skrenuti ka otvorenom moru kako biste ih vidjeli, ali možete i to ostaviti za popodnevni povratak. (U svakom slučaju izbjegnite prolaz između Malog i Velog Rašipa, tamo se krije nezgodna hrid.)

Još dvije milje i stižete do uvale Vrulje (Vruje) na Kornatu. Tu je najveće kornatsko naselje istoga imena, također jedna od omiljenih kornatskih destinacija, ponajviše zbog restorana Ante koji je bio jedan od prvih u otočju. I Vrulje dolaze u obzir za noćenje, sinoć ste ako je bilo vremena mogli potegnuti i do njih (od Kaprija do Vrulja je oko 25 milja). Svakako računajte na to da se Kornatima ne plovi noću, pogotovo uz spomenute hridi oko Gustaca!

Predlažemo da prvo današnje sidrenje bude milju i pol NW od Vrulja ispred Kravljačice iz koje vodi staza do Gospe od Tarca i Torete. Mogli biste sidriti i pod Gospom od Tarca, ali ovdje je more nešto dublje (20 m i više).

Sad je došlo vrijeme za odluku: nastaviti ili okrenuti pramac prema jugu? Večeras bi bilo najbolje noćiti u južnim Kornatima, na nekom od već opisanih sidrišta (Ravni Žakan, Opat ili Smokvica Vela) kako bi sutradan mirno preplovili do Stupice Vele na Žirju. Ako sada, dakle, nastavite prema Telašćici trebat će se popodne ubrzano vraćati ka jugu, pa odlučite sami.

---

image
Shutterstock
---

Stoga ćemo opisati još nekoliko koraka prema sjeveru. Nakon Torete slijede uvale Lučice i Šipnata (dobro pazite na dvije hridi lijevo i desno od otočića Tovarnjaka!). S lijeve strane je zanimljiva Levrnaka sa sidrištem i restoranom. Uskoro se otvara pogled ulijevo prema otvorenome moru i nakon dvije milje nad pučinom stražari lijep svjetionik na otoku Sestrica Vela. Nije više daleko ni ulaz u Telašćicu.

Ona je priča za sebe. Ovaj 4,5 milja dubok zaljev nije u sastavu Nacionalnog parka Kornati već je zaseban park prirode. Ako biste današnjega jutra krenuli ranije, te odustali od zastanaka ispred Vrulja, Gospe od Tarca i Torete, možda biste imali vremena za obilazak barem dijela Telašćice. Prije svega za sidrenje u uvali Mir i šetnju do čuvenih 166 metara visokih strmaca s vanjske strane otoka. No, više od toga ne biste stigli obići; zadnji je čas za povratak...

Na povratku prema jugu svakako prođite s vanjske strane otoka Mana. Spazit ćete slikovitu kamenu građevinu navrh otoka nalik urušenoj srednjovjekovnoj utvrdi. No, to je tek filmski grad, scenografija filma što se tu snimao daleke 1959. godine. Još preostaje odabrati gdje ćete noćiti. Plovite li niz Kornate vanjskom rutom, najlogičniji izbor bit će između ACI marine u Piškeri i već spomenutog Ravnog Žakana. U prvom slučaju sutra vas do Stupice Vele čeka 20 milja, u drugom svega 15.

PETI DAN • Do Stupice Vele

Nastavljate li s Ravnog Žakana i dalje vanjskom stranom Kornata proći ćete u blizini Purare, posebno zaštićenog otoka na koji je zabranjeno pristajanje. Četiri milje dalje, već unutar Samogradskih vrata (širokog prolaza između Kornata i Žirja) pripazite na pličinu Lumbardu (2,4 m) i greben Pijat. Ako ste pak odlučili ploviti N od otoka Kurbe Vele, obratite pozornost na stupom i svjetlom označenu hrid neposredno W od Babine guzice, a u nastavku na crnu hrid Bačvica.

U plovidbi niz Žirje po lijevom boku ostat će vam uvala Tratinska, gdje se sidri na bovama. Mogli biste i ovamo, no dvije nešto južnije Stupice češći su izbor nautičara, možda ponajviše zbog restorana u Stupici Veloj.

ŠESTI DAN • Prema Drvenicima

Danas se vraćamo u južni Jadran, putanjom koja je slična onoj kojom ste prvoga dana krenuli uzbrdo. Lijevo će ostati Primošten, a ispred Rogoznice pučinom stražari izdaleka vidljiv svjetionik na hridi Mulo (B Bl 5s 15M). Nakon rta Ploča, gdje morate stup sa svjetlom na isturenoj hridi ostaviti po lijevom boku, nastavite vanjskom stranom Muljice i Arkanđela prema Malom i Velom Drveniku.

O tome gdje ćete provesti zadnju noć ove plovidbe, odlučite po vlastitom guštu, jer izbor je solidan: sidrište Krknjaši, lučica Maslinica ili uvala Šešula na Šolti. Ako sutra nastavljate do Splita ili Milne na Braču, u obzir bi mogla doći i šoltanska uvala Nečujam. Pri izboru svakako uzmite u obzir i vremenske prilike, jer svaka od navedenih uvala i lučica ima svoje prednosti i mane za različitih smjerova vjetra.

SEDMI DAN • Povratak

Do marine iz koje ste prije sedam dana krenuli nema više mnogo. Na primjer, sa sidrišta Krknjaši do trogirske marine ili Marine Agana ostalo je svega oko 7 milja, do Marine Kaštela 14,5 milja, do ACI marine Split 12 milja, a do ACI marine Milna 14 milja.

---

OPREZ

Između Drvenika i Žirja otvoreno je more, tu su i maestral i jugo jaki te podižu prilične valove! Šibenski otoci imaju i jaku buru, osobito u trokutu Primošten – Žirje – Šibenik! Kornati su zahtjevno navigacijsko područje.

---

---

JUŽNI JADRAN

Južno od rta Ploča nedaleko od Rogoznice – mornari i nautičari češće ga nazivaju Punta Planka – Jadran se primjetno mijenja. Gusto nanizane otoke srednjega Jadrana, što su se poput kakvih vlakića na ranžirnom kolodvoru s mnogo kolosijeka nadovezali jedan na drugoga, ovdje na jugu smjenjuju veći i nekako ozbiljniji otoci visokih mrkozelenih obala.

Oni najudaljeniji, Vis, Lastovo i Sušac, te poneki manji otok što se stisnuo uz njih, caruju u svojoj osami izloženi udarima otvorenoga mora. A još dalje, na više od pola puta prema talijanskoj obali Jadrana, samuju visoke hridi Palagruže.

Na jugu su nautičke rute drugačije. Udaljenosti između luka su veće, pogodnih uvala, marina i zakloništa manje je nego na sjeveru. I vjetrovi su ozbiljniji – juga i snažni maestrali podižu u širokim kanalima veće valove od onih što se mogu razviti u labirintu srednjega Jadrana, a i bure znaju biti žestoke, osobito bliže kopnu i oko ušća Neretve. Ukratko, to je more koje od svojih mornara traži znanje, ustrajnost i bogatije plovidbeno iskustvo.

---

---

MARINA AGANA

Dr. F. Tuđmana 5, 21222 Marina

tel. +385 (0)21 889 411, VHF 17

www.marina-agana.hr; info@marina-agana.hr

Ukupno 134 veza za brodove do 25 m duljine, 70 suhih vezova. Dubine su od 7 m na ulazu do 3 m. Na vezovima struja i voda. Sanitarni čvor, cafe-bar, praonica rublja. Dizalica (40 t). Servis trupa, motora, elektrike i elektronike, radovi u drvu. Punjenje LPG plina. Marina je tik pod Jadranskom magistralom, 15 km od Zračne luke Split.

Prilaz: Marina je uz naselje koje se također zove Marina, u dnu Marinskog zaljeva (W od Trogirskog zaljeva).

Vjetrovi: Bura i NW vjetrovi pušu umjereno duž uvale, ali u marini ne stvaraju valove. Jugo i E vjetar uzrokuju laganu bibavicu. S jakim jugom razina mora raste, pa ponekad preplavi pristan na južnoj obali. Ljetne nevere su opasne jer nenadano nailaze preko brda, ali ne stvaraju valove.

---

---

MARINA BAOTIĆ

Don Petra Špike 4, Seget Donji

tel. +385 (0)21 798 182, VHF 17

www.marinabaotic.com; reception@marinabaotic.com

Više od 300 vezova za brodove u moru, 70 suhih vezova. Dubine 3 do 10 m. Struja i voda, sanitarni čvorovi, restoran, lounge-bar, praonica rublja. Travel lift (32 t). Servisi trupa, motora, elektrike i elektronike, podvodni radovi na plovilima. Market i nautička prodavaonica. 1,5 km do grada Trogira, 8 km od Zračne luke Split.

Prilaz: Marina je uz naselje Seget Donji, neposredno W od Trogira. Pripaziti na povremeno gust promet na moru.

Vjetrovi: Bura puše umjereno, vjetrovi iz SW do W mogu biti jaki, te u marini stvarati umjereno nemirno more. Jugo i E vjetar također mogu snažno puhati.

---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Shutterstock Shutterstock Shutterstock Shutterstock
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/om/nautika/sedmodnevna-tura-od-splitskog-akvatorija-do-kornata-i-natrag-1183251 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=f034035529b4c3930f496f19e491d176328f9f5c [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%C4%8Carobni+arhipelag+kao+magnet+privla%C4%8Di+sve+nauti%C4%8Dare%3A+sedmodnevna+tura+od+splitskog+akvatorija+do+Kornata+i+natrag&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fom%2Fnautika%2Fsedmodnevna-tura-od-splitskog-akvatorija-do-kornata-i-natrag-1183251 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fom%2Fnautika%2Fsedmodnevna-tura-od-splitskog-akvatorija-do-kornata-i-natrag-1183251 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => jadranske đite [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) )
StoryEditorOCM

jadranske điteČarobni arhipelag kao magnet privlači sve nautičare: sedmodnevna tura od splitskog akvatorija do Kornata i natrag

Piše Iz knjige Darka Tralića "Najljepše jadranske plovidbe"
11. travnja 2022. - 11:23

Kornatsko otočje poput magneta privlači mnoge, pa će zacijelo neki od vas htjeti onamo otploviti čak i iz marina s trogirskog ili splitskog područja. Marina Agana, Marina Baotić u Segetu Donjem kod Trogira, te ACI marina Trogir tri su najzapadnije južnojadranske nautičke luke i stoga najpogodnije za osvajanje Kornata iz južnoga smjera. Kako se ipak radi o prilično dugoj plovidbi, za polaske iz Splita ili Milne na Braču trebat će još više rastegnuti korak.

Smisao ove plovidbe sažet je u samim Kornatima. Ideja je, dakle, što brže doći do njih, kako bi ostalo što više vremena za upijanje ljepota tog jedinstvenog nacionalnog parka, a potom se u dugim etapama vratiti ploveći gotovo istim vodama kojima smo već jednom prošli u dolasku.

Motivirana posada mogla bi taj dolaza...

12. svibanj 2024 22:00