Jadran je atraktivno područje za krstarenje nautičarima iz cijeloga svijeta, no zahvaljujući čarter flotama spada i među najbolja tržišta za prodaju brodova. Zagrebačka tvrtka Euromarine godinama je među najuspješnijim zastupnicima francuskog škvera Jeanneau što im omogućava da u Hrvatskoj ekskluzivno organiziraju prezentacije dosad neviđenih modela.
Posljednja zvijezda iz flote je Jeanneau Yachts 65, 20 metara dugačka jedrilica, najveća i najskuplja ikada izašla pod njihovom značkom.
Uoči predstavljanja novinarima u Cannesu idućega mjeseca, u Marini Kaštela je održana posebna pretpremijera gdje je ekipa Otvorenog mora imala priliku isprobati prototip broda koji će idućih godina biti predmet želja mnogih strastvenih jedriličara širom svijeta.
Sagrađena je u novome pogonu u Monfalconeu i bez poreza i dodatne opreme košta 1,3 milijuna eura tako da konačna cijena dostiže dva milijuna eura. Neki bi rekli da se za taj astronomski iznos može kupiti cijela flota jedrilica, no na tržištu su ovakve krstarice vrlo tražene. Godišnje će ih moći napraviti svega desetak tako da će unatoč dubini džepa rijetki imati priliku postati vlasnici ovoga modela.
Što ga čini toliko posebnim? Prije svega je riječ o tehnološki usavršenom plovilu s nizom tehničkih rješenja za jednostavno upravljanje. Spomenimo samo električni sustav za razvijanje jedara površine 170 kvadrata pritiskom na dugme ili raskošan interijer na razini hotela s pet zvjezdica gdje će malo tko ostati ravnodušan.
Svih 20 metara dužine i pet i pol širine pružaju ugodan ambijent za duga putovanja. Sve je u ovoj plovećoj vili težine 35 tona prilagođeno relaksaciji kao u nekakvom oblaku. Gdje se god okrenete mame vas ugodni jastuci za izležavanje s kožnim ručkicama na ormarićima, plemenitim drvom i tkaninama kakve rijetko imate priliku opipati.
U raskošnom interijeru mogu se složiti dvije do pet kabina s posebnim prostorom za posadu, a najviše prostora nude mekani kokpit i potpuno ravna paluba za borbu sa sunčevim zrakama.
Ako je bilo kakvih sumnji da 35 tona teška jedrilica nije agilna, plovidba u Kaštelanskom zaljevu ih je demantirala. Čim se pokrene iznad 5-6 čvorova reagira na svaki reful vjetra, pa je brzinomjer u jednom trenutku prešao osam čvorova na svega 10 čvorova vjetra.
Kada smo umjesto floka od 80 kvadrata razvukli Code 0 od 155 kvadrata na 11 čvorova juga lagano nagnuti smo klizili brzinom preko devet čvorova. Bez ikakvog ljuljanja i otpora na timunu - čista energija vjetra pretočena u brzinu. Osjećaj od milijun dolara, pardon, dva milijuna.
Opširnije o jedrilici Jeanneau Yachts 65 čitajte u tiskanom izdanju i na portalu Otvorenog mora.