StoryEditorOCM

foto kritikaJedrenjaci na Korčuli zaklonili svjetionik! ‘To je kao da šleper parkirate ispred semafora!‘

Piše Bruno Lucić/DV
23. studenog 2023. - 09:39

Na redakcijski mail stiglo je pismo čitatelja s Korčule koji upozorava na potencijalno opasnu situaciju na otoku. Naime, zbog nautičkih brodova koji se vezuju s vanjske strane pontonskog mosta komunalne lučice Porto uš, prilikom ulaska brodom u Porto uš, u potpunosti je zaklonjeno lučko svjetlo na gatu komunalne lučice.

- Pojedini nautički brodovi (drveni 50-metarski jedrenjaci) s putnicima biciklistima i drugim danima su tu privezani u četverovezu. Osim što zaklanjaju lučko svjetlo, može li masa broda, koji je danima privezan s vanjske strane za pontonski most, kod snažne bure i južnog vjetra koji uzrokuju veće valove, utjecati na stabilnost pontonskog mosta nije mi poznato, s obzirom na to da pontonski most nije predviđen za privez brodova veće tonaže, pita se čitatelj (podaci poznati redakciji).

Kako navodi, a prema riječima očevidaca, navedeni turistički brodovi noću "uredno" zbog ograničenih kapaciteta spremnika ispuštaju klorirane prepune spremnike otpadnih voda. O svemu je usmeno upozorio djelatnike Lučke uprave u Korčuli, ali mu je, kako ističe, rečeno ‘da sve ostaje kao i do sada‘ te da u Lučkoj upravi nemaju namjeru premještati turističke jedrenjake jer "dovoljno je što se vidi svjetlo privezanog broda", a i "da prije izgradnje komunalne lučice (s pontonskim mostom dužine 100 metara) ionako nije bilo lučkog svjetla", navodi čitatelj koji ujedno napominje kako prije nije bilo ni komunalne lučice ni pontonskog mosta dužine 100 metara.

- Da krše zakonske propise o sigurnosti plovidbe i reda u lukama, očito im nije stalo jer na moju konstataciju da se ne može čekati ili isključiti da će se nešto dogoditi, odgovor je bio: "A, što se može dogodit‘?” Razumjet ćete da je malo za reći da sam bio uznemiren njihovim odgovorom i zgranut njihovim postupkom jer su nakon izrečenog prekinuli razgovor, ističe čitatelj.

Sudski vještak i dugogodišnji stručni suradnik redakcije ‘Otvorenog mora‘ Damir Višić prokomentirao je situaciju:

- To vam je isto kao da netko parkira šleper ispred semafora i drži ga tu. Na ovakav slučaj nisam naišao, potrudio sam se u pravilnicima i zakonima pronaći tu stavku, međutim, izgleda da je to nemoguće, vjerojatno ni zakon ne predviđa tako nešto. Jer, ne znači da su ljudi u prekršaju ako takav zakon ne postoji – sigurno u zakonu ne stoji ni da šleper ne smije biti parkiran ispred semafora. No, ovo me podsjeća na onaj vic o bespravnoj gradnji u Danskoj. Dakle, čovjek je u parku u Danskoj izgradio kuću preko vikenda, a tamo nema zakona koji to brani. Jedini način bio je tog čovjeka strpati u ludnicu!

- Ovo je benigna situacija, ali opasni su ovi odgovori djelatnika iz Lučke uprave. ‘Dovoljno je što se vidi svjetlo privezanog broda?‘ To je opasno, opasni su takvi odgovori. Kako netko u Lučkoj upravi može ovako nešto odgovoriti? Taj ne zna osnove navigacije i ne zna što se može dogoditi. Ako će se netko prema svjetlima privezanog broda orijentirati, što znači svjetlo privezanog broda? Kojeg broda? Lijevog ili desnog? Navod kako "prije izgradnje komunalne lučice ionako nije bilo lučkog svjetla" je isto tako opasan odgovor. Naravno da ga nije bilo kad nije bilo komunalne lučice. Ovo svjetlo označava vrh mula, označava ulaz u komunalnu lučicu. A što se sve može dogoditi? To je posebna priča! - upozorava sugovornik te dodaje:

- Problem je u sljedećem: sve pomorske nezgode uglavnom su posljedica cijelog niza malih, manje bitnih stvari. Kad se one ukomponiraju, dogodi se veliko zlo, to nam je i praksa pokazala. Što se tiče pontonskog mosta, to je relativno, on ne mora biti problem jer su oni dovoljno dobro usidreni i učvršćeni. Ako je cijeli sustav dobro napravljen, to ne bi trebao biti problem. Svo zlo počinje s onim sitnim, malim problemima i njih nekoliko napravi veliko zlo, a ovo je jedan sitni, mali problem.

Domicilno stanovništvo zna da je tu svjetionik i zna za situaciju, ali što je s nekim tko uplovljava sa strane? Što je s nekim tko hoće vidjeti svjetionik radi orijentacije po noći pa će se nasukati na otok preko puta... Ljudi olako shvaćaju navigaciju, sve se više navigira po mobitelima, ovome i onome, ali ovo je osnova i zato to i postoji. Mislim da bi Lučka uprava u Korčuli trebala osigurati da se taj svjetionik može vidjeti, može ga se dignuti na veću visinu da se tu može vezati brod ili mogu brodovima višim od svjetionika zabranjivati vezivanje, zaključuje Višić.

Čeka se očitovanje Lučke uprave u Korčuli, kao i Lučke kapetanije te Plovputa. 

24. studeni 2024 22:42