StoryEditorOCM
ŽivotMacharel

Dino je Napulj zamijenio Splitom, a sada u laboratoriju u Dugopolju radi preparat za kosu od dalmatinskog smilja i prodaje ga širom Europe

Piše Lenka Gospodnetić
12. siječnja 2022. - 09:31

Kad sam prije skoro kvarat stoljeća došao u Hrvatsku iz Italije, nadao sam se da će ovo postati moj dom, poželio sam to u dubini srca.

A znate kako ljudi kažu; pazi što želiš, moglo bi ti se ostvariti – osmjehuje se Florindo (Dino) D'Angelo, Napolitanac koji je jug Italije odavno zamijenio za dalmatinsku metropolu: Split. I nije zbog toga požalio, iako mu je dio srca zauvijek ostao u Italiji.

Split ga je primio u okrilje srdačno kao i mnoge druge strance, od kojih je njih većina – budimo realni – došla u Split uživati nakon mirovine. To je učinio i car Dioklecijan, uostalom!

image
'Svi vole belle donne. I nogomet. Hajduk, da da'
 
Joško Šupić/HANZA MEDIA

No ne i Dino, njemu su tek pedeset i četiri, on u Dalmaciji živi svoje poslovno najpotentnije vrijeme, a o njegovoj produktivnosti govori i jedna zanimljivost, proizvod koji na neki način nosi prefiks "italo-hrvatski"; kao i Dino, koji veli da se i sam osjeća kao "italo-croato". O čemu je riječ?

Dino je regionalni predstavnik tvrtke koja distribuira preparate za njegu kose, svjetski poznatog brenda, no osmislio je i već plasira na tržište vlastiti brend kojemu je nadjenuo naziv "Macharel". Riječ je o kremi (boji) za kosu na bazi – hrvatskog smilja.

A kako se smilje na talijanskom kaže "immortella", tako je i Florindo isto nazvao krajnji proizvod, imajući na umu da su u svjetskim okvirima talijanski i francuski ipak milozvučniji od našega raskošnog i počesto teško izgovorljivog hrvatskog jezika.

No, smilje je u "Immortelli" original hrvatsko, kupljeno na domaćim OPG-ovima, ponosno priopćava "tata" projekta Dino, kojemu se znade dogoditi da sebe u Italiji doživljava kao "poduzetnika iz Hrvatske", a u Splitu je "onaj Talijan"...

image
Florindo D'Angelo (Dino) vlasnik je tvrtke 'So Cap Hrvatska'
 
Joško Šupić/HANZA MEDIA

– Kad sam došao u Hrvatsku, to jest u Split, osjetio sam se nekako kao doma, ali još mrvicu bolje. Ajmo to ovako opisati: Split ima sličnu energiju, toplinu kao i Napulj, ali je mirniji, manje je stresan. Svi mi s godinama nekako želimo više mira, možda i u manjoj sredini, u nekom predgrađu barem, nije li tako?

Moram iskreno reći da je u milijunskom gradu poput Napulja puno veća i stopa kriminala, Split je po tom pitanju "rose e fiori" (cvijeće, frazem, nap.a.). K tomu, grad je divan, kao i ljudi u njemu, to sam odmah uočio – prisjeća se D'Angelo početaka.

Dakako, nakon Domovinskog rata bilo je puno poslovnih prilika, a on je upravo u gradu pod Marjanom prepoznao "nišu" za sebe.

– Uvijek sam bio involviran u sektor trgovine, najčešće modne branše i industriju ljepote. Prodavao sam visoku modu, najbolje brendove, dok nisam postao partner i zastupnik za tvrtku koja se bavi distribucijom proizvoda za njegu kose.

image
Florindova tvrtka samostalno istražuje i stavlja na tržište proizvode za njegu kose na bazi smilja
 
Joško Šupić/HANZA MEDIA

Moja prva butigica u Splitu imala je dvadesetak kvadrata i nekoliko zaposlenih. Danas za mene radi 45 ljudi, zbog obujma posla smo halu i mali laboratorij preselili u Dugopolje, a širimo posao i na drugi sektor, kavu i aparate za kavu – ali o tome nekom drugom zgodom.

Sad vam želim reći da sam sretan što je iz Hrvatske – u suradnji s talijanskim laboratorijem – i od hrvatskih sirovina u svijet otputovao jedan kvalitetan proizvod koji bi trebao na viši level podignuti bojenje i njegu kose, zahvaljujući bilju koje obilno raste na hrvatskoj zemlji.

Drago mi je da sam u Splitu i Dalmaciji uspio ne samo kao poduzetnik i poslodavac, nego i kao inovator, "cervello" (talijanski: mozak) koji je osmislio jedan takav proizvod – zaneseno će Florindo zvani Dino, čovjek kojega su Splićani najviše imali priliku vidjeti na modnim revijama na kojima njegova tvrtka sudjeluje kao sponzor, te dakako smotrama koje okupljaju ljude iz frizerske branše. U noćnom životu ga se baš i ne može puno vidjeti jer...

– Otkad sam došao u Split iz Frattamaggiorea blizu Napolja, prvih desetak godina radio sam od sedam ujutro do sedam navečer, nekad i dulje. I sad često imam cjelodnevno radno vrijeme, tako mora biti.

Zapravo, ako ćemo iskreno, kad sam dobio dijete sa Splićankom, trebalo mi je nešto vremena da se i snađem, nije lako započeti biznis u Hrvatskoj, birokracija ubija, pusti troškovi...

image
U laboratoriju tvrtke
 
Joško Šupić/HANZA MEDIA

Split nije jeftin grad ako želite imati dobar život. "Li-la" je s Italijom, "high-life" brzo dođe na naplatu; izlasci, večere, čašćenje s prijateljima, fina odjeća, dobar stan, auto... Šoldi se brzo potroše.

I tako sam počeo s novim režimom, zaronio u biznis, opteretio se i kreditima, uložio u poslovanje i to mi se isplatilo; moja je procjena bila dobra, poslužila me i sreća. Puno rada, česta putovanja poslom, ulaganje; sve se posložilo, uspio sam uhodati posao, evo i novu, vlastitu boju za kosu sam već plasirao kod uhodanih kupaca u cijeloj Europi! Vjerujem u ovo što radim, a dosad me intuicija nije prevarila – prepredeno će naš sugovornik.

D'Angelo je dakako još jako vezan za Italiju, srećom blizu je pa barem nekoliko puta godišnje odlazi "vižitati" kćeri, staru majku koja je ostala živjeti u gradiću Frattamaggioreu kod Napulja. Nažalost, oca je izgubio u pandemiji koronavirusa.

image
Paleta proizvoda tvrtke 'So Cap Hrvatska'
 
Joško Šupić/HANZA MEDIA

– Teško mi je pao gubitak oca, ali moramo ići dalje i boriti se protiv ove nevolje koja je zadesila svijet – ističe naš sugovornik.

Povjerava, vjera u Boga u najtežim mu je trenucima davala snagu; odmah smo uočili veliko raspelo u njegovu uredu u Dugopolju, pored postera s vlastitim potpisom koji pak svjedoči o poslovnoj mu misiji.

Iako je dobro naučio hrvatski, Dino je tipični Talijan, lako ga je "skužiti po govoru", zvuči simpatično. Da, i strastveni je nogometni navijač.

– Ma koji to normalan čovjek ne voli balun i belle donne (lijepe žene, tal. nap.a.)?! Daii (hej, tal.) – smije se D'Angelo.

image
Paleta proizvoda tvrtke 'So Cap Hrvatska'
 
Joško Šupić/HANZA MEDIA

A za koga navija?

– Za Napoli, i za Hajduk! Simbol Napolija je tovar, isti kao i simbol Dalmacije. A Hajduk, pa on će uskoro bit kao Napoli kad je u njemu igrao Maradona! Eh, da mi je vratit to vrijeme... – sjetno je Florindo Dino otplovio u mislima i vremenu unatrag preko toplog Jadranskog mora, onoga koje miluje obje mu domovine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2022 15:05