StoryEditorOCM
PanoramaNacinalna akcija

Darujmo Hrvatsko

Piše PR
11. prosinca 2023. - 09:28

Posljednje tri godine izrazito su izazovne za gospodarstvo  i društvo, od pandemije i post pandemije koronavirusa  preko geopolitičkih nemira, prirodnih katastrofa i klimatskih izazova - sve je za posljedicu imalo rast cijena energenata i hrane, poremećene opskrbne lance i rekordnu stopu inflacije. Godine globalnih kriza još snažnije su ukazale na važnost nacionalne samodostatnosti i važnost očuvanja domaće proizvodnje, ali i ojačale potrošački patriotizam u brojim europskim zemljama. Hrvatska gospodarska komora kampanju Kupujmo hrvatsko pokrenula je prije više od četvrt stoljeća, ideja je bila označiti kvalitetne hrvatske proizvode kako bi postali prepoznatljivi domaćim kupcima, te im se od tada dodjeljuju znakovi ‘Izvorno hrvatsko‘ i ‘Hrvatska kvaliteta‘.

Kampanja Kupujmo hrvatsko u međuvremenu je prerasla u nacionalnu akciju s velikim gospodarskim i društvenim značenjem, u namjeri nacionalne homogenizacije strateških gospodarskih interesa zemlje i podizanja nacionalne svijesti o vlastitim vrijednostima. Kroz godine se kampanja provodila kroz različite modele, ali uvijek s istim ciljem  - podizanjem svijesti hrvatskih građana o važnosti domaće proizvodnje i kupnje kvalitetnih domaćih proizvoda. Biranjem i kupnjom domaćih proizvoda doprinosimo očuvanju industrijskih kapaciteta i radnih mjesta u Hrvatskoj, a time zasigurno i sigurnijoj budućnosti sadašnjih i budućih naraštaja. Ako bi svaki hrvatski građanin prosječno mjesečno potrošio 14 eura (108 kuna) više na domaće proizvode, to bi donijelo rast bruto dodane vrijednosti za 1,1 posto godišnje te rast poreznih prihoda od jedan posto godišnje, pokazuje studija Ekonomskog instituta u Zagrebu.

Veliki uspjeh kampanje potvrđuje i to što je postala općeprihvaćena u domaćem gospodarstvu te da su tvrtke, od proizvodnih do trgovačkih, ali i državne institucije, preuzele različite modalitete njenog slogana, koji pozivaju potrošače da konzumiraju domaće proizvode,  što je zajednički  društveni uspjeh.  Recentno provedeno istraživanje HGK pokazuje kako je najvažniji razlog zbog kojeg građani kupuju hrvatske proizvode označene znakovima kvalitete HGK  ‘Hrvatska kvaliteta‘ i  ‘Izvorno hrvatsko‘ poticanje razvoja proizvodnje domaćih kvalitetnih proizvoda, to je navelo 65,8 posto ispitanika. Drugi je razlog za kupnju označenih proizvoda i usluga povjerenje u takve proizvode i usluge,  za 43,4 posto ispitanih, dok 20,8 posto njih smatra da su proizvodi i usluge sa znakom kvalitetniji od ostalih. 

Povjerenje u domaći proizvod temelji se na stvarnim vrijednostima jer uz to što su, kao što pokazuje i ovo istraživanje, kvalitetniji, prehrambeni su proizvodi i svježi zato što u kratkom roku dolaze do kupca, a i svaka moguća reklamacija lakše je ostvariva. Sve to bitno je kupcima, posebice mladim potrošačima koji preferiraju savjesnu potrošnju i cijene njezin pozitivan utjecaj na okoliš.

U očekivanju nadolazećih blagdana, važno je potaknuti potrošače da, kada su u mogućnosti, biraju domaće proizvode, ali i trgovce da na tržištu RH ponude što više hrvatskih kvalitetnih proizvoda. Potrošnja u prosincu, mjesecu darivanja i obiteljskih blagdana, može biti dobra prigoda da kupovinom domaćih proizvoda podupremo hrvatsko gospodarstvo. Stoga i ovih blagdana  kupujmo i darujmo hrvatsko!

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2024 08:49