StoryEditorOCM
DubrovnikNISU ODUSTALI

Iz Hrvatskih cesta najavili novosti oko brze ceste do Čilipa. ‘Opet nas ignoriraju - govore iz Župe i Rijeke dubrovačke - evo što bi bilo kompromisno rješenje‘

Piše Maja Rilović Koprivec
10. lipnja 2024. - 18:47

Više od 1800 primjedbi građana s gotovo 10.000 pitanja stiglo je na studiju utjecaja zahvata na okoliš brze ceste Dubrovnik- Čilipi zbog čega je studija povučena i radit će se njena novelacija. Rekao je to Goran Puž, predstojnik Ureda uprave Hrvatskih cesta na panel raspravi koju su organizirali Dubrovački vjesnik i Lučka uprava Dubrovnik o temi  "Gruška vala - gradska recepcija" gdje je bilo riječi o cestovnoj povezanosti lučkog područja s državnom cestom, ali i sa zračnom  lukom.

Budućnost Gruške vale, gradske recepcije: Uz planove za razvoj Gruža s novim terminalom, i novim komunalnim lučicama donosimo i što je s energetskom potrošnjom i gdje je stao projekt brze ceste do Čilipa

To je izuzetno važan projekt za Hrvatske ceste, koji je među prva tri projekta za koje se broji promet i jer sadašnja cesta D8 nema alternativu. To stanje se mora promijeniti zbog čega su Hrvatske ceste napravili studiju utjecaja na okoliš koja je zasnovana na prostorno planskoj dokumentaciji i studiju opravdanosti i krenuli u  postupak ocjenjivanja prihvatljivosti za okoliš, podsjetio je Puž.

image

Planirana trasa Brze ceste Dubrovnik - Čilipi

Screenshot/

- U procesu javne rasprave dobili smo prilično negativne reakcije ljudi i načelno negativan stav prema studiji  zbog čega smo ju povukli iz procesa ishođenja rješenja o prihvatljivosti zahvata  na okoliš i sada radimo novelaciju te studije. Ovo je strateški projekt Republike Hrvatske pa ako se nekada čini da proces stoji, mi ne prestajemo raditi. Sada se radi na primjedbama  na prirodnu i povijesnu baštinu i HIA studija jer cesta dotiče područje koje je pod zaštitom Unscoa. Očekujemo da će i  njeni rezultati još malo utjecati na oblikovanje cijele ceste. Pripremamo se da u studiji detaljnije objasnimo i doradimo još varijanti. Imamo tri varijante, a u studiji ćemo obraditi  dvije jer je jedna sasvim jasno odbačena u studiji opravdanosti. Također promijenila se prometna slika. Ova naša prethodna slika rađena je na temelju prometnih pokazatelja prije pandemije korone i prije izgradnje obilaznice Neuma. Sada imamo  nove prometne pokazatelje i mislim da oni mogu biti jednaki ili veći i da će svakako ići u prilog izgradnji nove ceste.  Nastojat ćemo se voditi očekivanjima  budućih korisnika, ali ostati u sklopu rješenja koja smo izradili na temelju prostorno planske dokumentacije. Mi kontinuirano radimo na ovom projektu i nećemo od njega odustati. S projektantima radimo još neke nove varijante, što bi se još moglo podesiti da projekt  u sljedećem pokušaju koji će sigurno uslijediti uskoro i prođe javnu raspravu bez tisuća primjedaba – rekao je Puž. Dodao je kako očekuje da će za oko godinu dana novelacija studije biti gotova, no da bez ocjene prihvatljivosti zahvata za okoliš te ceste uz ovoliko nepoznanica o drugim  rokovima ne može govoriti.

- Neke stvari se dugo razrađuju u studiji utjecaja na okoliš kao što su arheologija, označavanje  svih lokaliteta i praćenje divljih životinjskih vrsta to traje jer se moraju pratiti kroz cijeli godišnji ciklus.  Nadam se da ćemo u suradnji s lokalnom zajednicom dovršiti studiju i staviti je u postupak u Ministarstvu – rekao je Puž.

image

Božo Benić i Goran Puž

Tonći Plazibat/Cropix

Podsjetimo kako su najbrojnije i najglasnije primjedbe  dali Komolčani i Župljani. Pitali smo ih što očekuju od novelacije studije‘

  Predsjednik vijeća gradskog kotara Komolac Tomo Kristović, kaže kako je prema njihovim saznanjima, odnosno službenim podacima iz županijskog odjela za zaštitu okoliša  na Studiju utjecaja trase brze ceste bilo čak 1929 primjedbi.  –  Po kuloarima govorilo se da je predano i  2300 primjedbi, no ovo je službeni broj, a još ne znamo što će s time biti.  Nama je krajnji cilj da se ova trasa koja prolazi kroz Rijeku dubrovačku briše iz PPU-a Dubrovačko  neretvanske županije. Najidealnije bi bilo da se ide na tunelsku cijev kroz Srđ jer se ovdje treba zaštiti i prostor i ljudi koji ovdje žive. Jedino je pitanje treba li ta cijev ići sjevernom stranom Srđa poviše Čajkovića  na Brgat  ili južnom stranom poviše Grada. Nama  nitko ništa nije javio, a     ionako nas zaobilaze u svim izvješćima i sami se moramo snalaziti oko ovog pitanja - govori predsjednik GK Komolac Tomo Kristović.   

 Slična reakcija i iz Župe dubrovačke koja se također lani ‘digla na noge‘  zbog predložene trase brze ceste.  Nikola Duper, bivši vijećnik u župskom Općinskom vijeću, od početka se angažirao protiv trase brze ceste koju su predložile Hrvatske ceste:

 

-  Mi smo  protiv te trase bili jer najprije prolazi posred polja, nasipima i vijaduktima, a mi smatramo  da cesta treba ići iznad Postranja tunelom gdje god je to moguće. Protiv smo, najprije radi krajobraza kojeg bi time devastirali, a od njega živimo, a drugi je  problem što su napravili tri čvorišta koja su uvjetovana time što jedno moraju napraviti za Kupare, drugo za Plat, a onda treba i jedno između koje je jedino funkcionalno i za Župljane ima smisla, a to je na obroncima Malaštice. To su dva nepotrebna čvorišta u postojećem  projektu. Da je itko  imao dobre namjere vezane uz ovaj projekt, bili bi pozvali ljude koji su se angažirali oko ovoga. Trebali su s njima  uspostaviti komunikaciju da vide što je tu za nas problem i zašto je toliko primjedbi? Takav ozbiljan pristup događa se u ozbiljnim zemljama, a ovdje, oni kao i do sada idu silovanjem jer očito jedino tako znaju raditi. Mi ćemo se nastaviti boriti s time – govori Duper i dodaje: -  Čini mi se besmisleno da se za jedan tako važan projekt i za Župu i Dubrovnik na ovakav način odlaže nužno rješenje jer  netko s drugom stranom ne želi uspostaviti komunikaciju. Pozivam ih javno da stupe s nama u kontakt da se povežemo i  pokušamo zajedno naći neki kompromis i da to riješimo jer je cesta zaista ključna  - rekao je Duper. 

21. lipanj 2024 04:40