U organizaciji Hrvatsko-austrijskog Društva Dubrovnik, Veleposlanstva RH u Republici Austriji, Austrijsko-hrvatskog društva iz Beča i udruge Moj san iz Salzburga, u Mramornoj dvorani palače Mirabell u Salzburgu prošlog je tjedna održano međunarodno gostovanje projekta „Druga strana povijesti“.
Pred brojnim okupljenim uzvanicima nastupile su pijanistica i fortepijanistica Ivana Jelača i sopranistica Marija Lešaja. Projekt je realiziran u sklopu obilježavanja „Godine UNESCO-ove svjetske baštine u Dubrovniku“ uz potporu Grada Dubrovnika, Dubrovačko-neretvanske županije, Turističke zajednice Grada Dubrovnika, Dubrovačkih muzeja, Društva prijatelja dubrovačke starine, Zračne luke Ruđer Bošković - Dubrovnik, udruge Hrvatski san te Radničke komore iz Salzburga.
Koncept projekta „Druga strana povijesti“ temelji se na bogatom kulturno-povijesnom nasljeđu, a posjetitelje glazbom uvodi u društveno ozračje Dubrovačke Republike na prijelazu iz 18. u 19. stoljeće. U stalnom postavu Kulturno-povijesnog muzeja u Kneževu dvoru čuva se fortepiano, u svjetskim razmjerima raritetan i iznimno vrijedan povijesni instrument bečkog graditelja Antona Waltera, izrađen oko 1790., a koji je restauracijom osposobljen za muziciranje. Kako je do danas sačuvano tek desetak ovakvih Walterovih klavira, Dubrovnik se upisao na još jednu važnu europsku kartu, a svaka glazbena izvedba koja nastoji oživjeti i promovirati bogatstvo hrvatske glazbene ostavštine kao dijela europskih kulturnih strujanja, ističe važnost suvremenih interpretacija kulturne baštine kao zalog za budućnost, priopćili su iz Dubrovačkih muzeja.
Program je, uz solističke izvedbe Ivane Jelače na fortepianu s djelima dubrovačkih skladatelja Luke Sorkočevića i Juraja Murata te Beethovenovih varijacija, donio i niz Haydnovih, Mozartovih i Beethovenovih solo pjesama u izvedbama sopranistice Marije Lešaja uz fortepiano, nastalih u okviru salonskih okupljanja i kreativnih suradnji s glazbenicama s kojima su redovito nastupali, kako vodeći europski glazbenici, tako i oni manje poznati današnjoj publici. Prvenstveno je riječ o talijanskim skladateljima Tommasu Restiju i Domenicu Antoniettiju koji su boravili i radili u Dubrovniku u vrijeme turbulentnih društvenih promjena na prijelazu iz 18. u 19. stoljeće. Autorica projekta, Ivana Jelača je publiku vodila kroz program ističući vodeću ulogu žena u okviru salonskih okupljanja, koja su bila važna spona između javnog i privatnog koncertnog života, a posebna pažnja posvećena je opusu i zbirci muzikalija Jelene Pozza Sorgo, dubrovačke plemkinje koja se smatra jednom od prvih hrvatskih skladateljica.
Na predstavljanju projekta u Salzburgu brojnim uzvanicima obratili su se gradonačelnik Grada Salzburga Harald Preuner, počasni konzul Republike Hrvatske za pokrajinu i Grad Salzburg Hubert Palfinger te predsjednica Hrvatsko-austrijskog društva Dubrovnik Branka Martinović-Vuković.