Otkako je Šveđanin Stieg Larsson svojom 'milenijskom' trilogijom svijetu otkrio svu raskoš skandinavske književnosti, trileri sjevernjačkih autora preplavili su knjižare. Na vrh liste popularnih brzo je zasjeo Norvežanin Jo Nesbo, koji je s niskom od desetak krimića i kod nas stekao širok krug poklonika. Potencijal njegova opusa s malim su zakašnjenjem prepoznali i britanski filmaši, odabravši za ekranizaciju 'Snjegovića', sedmi iz serije romana o karizmatičnom istražitelju Harryu Holeu. Nesboov junak ovaj put lovi psihopata koji s prvim snijegom ubija žene sklone preljubu.
U filmu uglednog švedskog redatelja Tomasa Alfredsona sve je slutilo na uspjeh. Podatan književni predložak, snježna atmosfera kao bogomdana za pronalazak leševa pod bijelim pokrivačem i solidna glumačka postava. Holea, autodestruktivca sklonog čašici, glumi svestrani Michael Fassbender, a u epizodi se kao 'guest star' pojavljuje rekonvalescent Val Kilmer. Nažalost, ništa od toga nije pomoglo ovom ostvarenju da dopre do gledatelja. Za podbačaj je manjim dijelom kriv transfer 'Snjegovića' iz pisanog u vizualni medij, a mnogo više scenaristička vrludanja i intervencije u izvorni zaplet koje kvare dramatiku radnje.
Jedini lik koji donekle funkcionira je Fassbenderov mrgodni istražitelj Hole, dok se ostatak ekipe mota po ekranu kao pogođen snježnom grudom. Holeova asistentica Katrine Bratt (inače perspektivna Rebecca Ferguson), isprva obećava, no pri kraju sav ugled prosipa prozirnom igrom zavođenja moćnika koji joj se učini sumnjiv. Holeova bivša djevojka, samohrana majka Rakel (podglumljena u interpretaciji Charlotte Gainsbourg) nervozna je djeva u nevolji, dok su ostale žene žrtve manijaka tek simboli bez značenja. Muške sporedne uloge, liječnik i Kilmerov detektiv koje pronađu raznesene glave, žive i pogibaju kao karikature.
Prvoosumnjičeni predator pak godinama šeće uokolo s alatom na tranširanje svih žena osim one koju kani rasjeći s odgodom, kad zasnuju obitelj (?!) Jo Nesbo je svakako zaslužio bolji ulazak u kina od papazjanije s viškom slijepih pripovjednih rukavaca i odsječenih prstiju na rukama. Dobro je da su snjegovići skloni topljenju, pa će publika i ovaj filmski zaboraviti kao lanjski snijeg.
Broj 7 u slučaju Norvežanina nije ispao sretan. Tko zna, da se krenulo od jedinice, Nesboova 'Šišmiša', koji čitateljstvu predstavlja Harrya Holea na putu kroz australske pustare, dojam bi možda bio bolji. Ako ni zbog čega drugog, a ono zbog kronologije i izostanka snijega.