StoryEditorOCM

Evo do kada će trajati velike gužve i radovi na brzoj cesti Solin - Klis, otkrivamo i što će sve biti izgrađeno

Piše Toni Paštar
13. studenog 2023. - 13:27

Vozači i putnici u vozilima koja koriste dionicu brze ceste Solin – Klis "nauživat" će se svakodnevnog stajanja u kolonama i vožnji puževim korakom i to, kako se čini, sve do kraja iduće godine.

"Čepovi" na ovoj brzoj cesti počeli su oko 10. studenoga kada su krenuli radovi budućeg čvorišta Mravinci prema čvorištu TTTS, odnosno kada je iz prometa isključena istočna kolnička traka u zoni gradilišta i sav promet u oba smjera prebačen na zapadnu kolničku traku. Kako se radi o cesti s iznimno velikim prometnim intenzitetom, s velikom dnevnom frekvencijom vozila, može se samo zamisliti u kakvo se stanje dovode vozači i putnici, naročito oni koji su prisiljeni svakodnevno koristiti tu cestu.

image

Poslali čitatelji: Gužva na brzoj cesti

image

Poslali čitatelji: Gužva na brzoj cesti

Takvo opće problematično stanje još više se multiplicira kada se upravo na toj dionici "čepu" pojave izvanredni događaji kakav je bio u ponedjeljak ujutro kada se dogodio kvar vozila, pa je u jednom trenutku cijeli promet bio zaustavljen.

Uvjereni da se ipak radi tek o kratkotrajnoj privremenoj regulaciji, upitali smo Hrvatske ceste do kada će takva regulacija prometa potrajati. U odgovoru koji nam je dostavila glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Dujiranček stoji: "Za potrebe izgradnje dijela buduće brze ceste, istočne obilaznice Splita, prve dionice čvor Mravince – čvor TTTS sa spojnim cestama duljine 2,5 kilometara, potrebno je osigurati privremenu regulaciju prometa koja je predviđena u dvije faze, jedna usmjerena iz smjera Splita prema autocesti A1, a druga iz smjera autoceste A1 prema Splitu.

image

Poslali čitatelji: Gužva na brzoj cesti

image

Poslali čitatelji: Gužva na brzoj cesti

U prvoj fazi izvođenja rotora (iz smjera Splita prema autocesti A1), koja je započela 9. studenoga, promet je preusmjeren s postojeće trase na suprotnu stranu brze ceste. Na suprotnoj strani ceste, promet će se odvijati u jednom prometnom traku za svaki smjer vožnje, s jasnim oznakama koje razdvajaju smjerove vožnje. Uz navedeno, prometna regulacija je tako koncipirana da se ostvari ulaz i izlaz na benzinsku pumpu koja se nalazi izvan zone radova.

U drugoj fazi izvođenja rotora, koja počinje otprilike 15. ožujka 2024. godine (iz smjera autoceste A1 prema Splitu), također će biti potrebno preusmjeriti promet iz smjera autoceste A1 na prometnu traku prema Splitu. Ovdje će se promet također odvijati u jednom prometnom traku za svaki smjer vožnje.

Privremena regulacija prometa bit će postavljena za ograničenje brzine od 50 km/h kako bi se osigurao siguran protok vozila tijekom izvođenja radova u određenoj fazi izgradnje kružnog toka.

S obzirom na planiranu dinamiku radova, navedena privremena regulacija bit će na snazi do kraja sljedeće godine."

Iako to iz Hrvatskih cesta nisu službeno naveli, buduće čvorište Mravinci predstavlja vrlo složeni prometni zahvat. Na tom čvorištu izgradit će se dva podvožnjaka koji će biti dijelovi budućih dvaju rotora, a koji će u budućnosti omogućiti da vozila u tranzitu kojima je odredište južnije od TTTS-a u potpunosti zaobiđu Split. Do tada se korisnici brze ceste Solin – Klis moraju "naoružati" strpljenjem jer im ništa drugo ne preostaje.

image

Poslali čitatelji: Gužva na brzoj cesti

image

Poslali čitatelji: Gužva na brzoj cesti

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 17:00