Koktelom dobrodošlice pred hvarskom Loggiom, te pozdravima domaćina i organizatora, u srijedu su u Hvaru službeno otvoreni ovogodišnji Dani hrvatskog turizma (DHT).
Najveće okupljanje turističke struke u Hvaru, koji ove godine obilježava 150 godina turizma, već je od samog početka posebno jer je zabilježena dosad rekordna posjećenost turističkih operativaca iz svih dijelova Hrvatske – službeno je već akreditirano gotovo 1800 sudionika, što je najveći njihov broj u dva desetljeća dugoj tradiciji DHT-a, a procjenjuje se da će ih ukupno biti oko 2000. Pokazatelj je to rastuće važnosti te gospodarske grane za Hrvatsku, koja čini više od 20 posto BDP-a.
Već prvog dana rada u Hvaru turistički djelatnici sudjelovali su u panel-raspravi o mogućnostima i izazovima koje filmska industrija stavlja pred turizam, koristeći povijesne lokalitete kao prirodnu kulisu za snimanje svjetskih produkcija. Hrvatska se
u tom segmentu posljednjih godina nametnula kao nova prirodna scenografija, što je značajno pridonijelo njezinoj popularnosti u svijetu.
O mogućnostima koje filmska industrija pruža turizmu govorili su istaknuti filmski djelatnici iz Maroka, Mađarske, ali i i hrvatski filmski djelatnici Nebojša Taraba, Vanja Černjul, Gordana Restović i drugi.
Kako je turističko tržište SAD-a jedno od najbrže rastućih u Hrvatskoj, turistički djelatnici imali su priliku iz prve ruke čuti koji su trendovi kod američkih gostiju, način njihova razmišljanja i motivacije za odabir putovanja, te kako Hrvatska kotira na američkom tržištu.
O tome je govorio Al Merchen, predsjednik vodeće marketinške grupe u SAD-u, koji je ustvrdio da su potencijali tog tržišta za Hrvatsku veliki te da se američki gosti vraćaju zadovoljni s odmora u našoj zemlji, pa će u budućnosti biti važno daljnje ulaganje u marketing i promociju Hrvatske u SAD-u.
Dani hrvatskog turizma nastavljaju se nizom stručnih predavanja i tematskih skupova, a u četvrtak će najbolji pojedinci, destinacije i tvrtke dobiti priznanja HTZ-a i HGK-a.