StoryEditor
Obalamatoševa u gropu

Solinjanima ‘puka film‘: Zatvorili su nam cestu zbog radova prije četiri mjeseca, izgleda k‘o Afganistan! Svaki dan kemijamo kako se probiti kući...

Piše Tihana Marović
28. siječnja 2020. - 21:14
Sasa Burić/HANZA MEDIA

Iako je Matoševa ulica u Solinu trebala biti puštena u promet u prvim danima nove godine, radovi u njoj, na negodovanje obližnjih stanara, potrajat će sve do sredine ožujka. Dionica je zatvorena 1. listopada prošle godine, a iako je od spoja sa Zoranićevom do Bobisa samo 260 metara, situacija je, kažu iz Županijske uprave za ceste, vrlo složena i zahtjevna.

– Kako bismo izbjegli višestruke troškove, te dugotrajnije i češće zatvaranje ceste, preuzeli smo koordinaciju cijelim projektom. Kolnik i poklopci šahtova bili su u zaista lošem stanju, a sanacija se odgađala jer se čekalo na prolazak svih instalacija. Dakle, važno je da građani znaju kako u potpunosti rekonstruiramo ovaj dio, s kompletno novim instalacijama koje postavljaju HEP, ViK, EVN i HT. EVN gradi plinovod prema novoj Svagušinoj tvornici u jednom prometnom traku, HEP je zamijenio dotrajale EE kabele u drugom prometnom traku, gradi se oborinska kanalizacija, ViK mijenja vodovodne cijevi i položena je nova elektronička komunikacijska infrastruktura – na gradilištu nas je dočekao Hrvoje Balić, voditelj službe za građenje ŽUC-a.

Svjesni su, kaže, da je to gusto naseljeno područje, bez nogostupa, s garažama i kućama uza sam rub ceste, ali i s prosječnim dnevnim prometom od oko 10 tisuća vozila dnevno. Cesta je stoga morala biti zatvorena, a promet preusmjeren u Zoranićevu ulicu, odnosno “preko zatvora”, što je izazvalo posebno nezadovoljstvo građana koji su nam se obratili budući da nikako nisu mogli doći do informacija kada će se Matoševa, glavna cesta koja spaja solinsko groblje, ali i Mravince i Kučine sa Splitom i Solinom, vratiti u pogon.

– Osim što nam se bezobzirno produžuje put do grada, čime smo postali građani drugoga reda, preusmjereni smo na Zoranićevu, totalno neadekvatnu cestu, doslovno rupa do rupe. Posljednjih dana navodno je Grad Solin sanirao neka udubljenja, ali moram naglasiti kako se to radilo tako da se nasred ceste ostavio stup na izbužanom asfaltu! Eto, to je trebalo biti upozorenje vozačima. Pukotine su tolike da moraš voziti nasred ceste ili ulaziti u drugi trak kako trap auta ne bi ostao na cesti. Druga stvar, kada se u smjeru Splita vozi Zoranićevom za vrijeme kiše, to izgleda kao da si na slapovima, voda se prelijeva na sve strane, a da ne spominjemo neadekvatno, nepregledno i neosvijetljeno raskršće na Dračevcu, gdje se prečesto ne poštuje pravo prednosti. Ne znam tko je imao obraz takvu cestu uopće pustiti u promet – ljuti su Mravinčani i Kučinjani.

Ništa manje ogorčeni nisu ni stanovnici Matoševe.

– Evo, vidite li što vam je ovo, Afganistan! Svaki dan kamioni, bageri, bušilice, pa kemijaš kako ćeš doći do kuće, pitanje je dana kada će netko eksplodirati. Takva nam je država, ništa ne funkcionira – poručuje vlasnik kuće uz cestu.

– Dobro je, bit će gotovo 15. ožujka – pokušavamo ga primiriti dobrim vijestima.

– I vi u to vjerujete? Ma nema šanse! Tristo metara, šest mjeseci, pa di to ima? Oćete se kladit?

Okladu ne prihvaćamo, svjesni da se radovi mogu produljiti, ovisno o vremenskim (ne)prilikama.

Pokušavamo pohvatati što je sve dosad učinjeno.

– Prvi je s radovima krenuo HEP te su prvih petnaest dana listopada zamijenjeni dotrajali kabeli. Zatim je bio planiran početak radova na oborinskoj kanalizaciji koja je trebala biti smještena uz južni rub prometnice. Nakon iskolčenja i početnih iskopa otkriveno je kako su postojeći optički komunikacijski kabeli položeni na dubinu od samo 20 do 40 centimetara od vrha kolnika, a instalacije nisu bile ni u kakvim postojećim registrima. To je zahtijevalo izmjene projekta i prepravljanje naručenih cijevi. Uslijedile su i kiše, tako da je izvođač počeo radove na oborinskoj kanalizaciji tek 25. studenoga – objašnjava Balić.

– Zatim su počeli radovi na izmještanju elektroničke komunikacijske infrastrukture. Ovom cestom prolaze magistralni optički vodovi svih državnih operatera, pa je izdana zabrana radova izmještanja do 7. siječnja, jer bi potencijalna šteta od prekida veza bila višemilijunska. I evo, prije deset dana počeli su radovi na izgradnji plinovoda i zamjeni dotrajalog vodovoda te polaganju novih cijevi – to će trajati do 7. veljače, a zatim se kompletno sanira kolnička konstrukcija, uključujući sanaciju svih oštećenih prilaza. Radovi “teški” oko dva milijuna kuna tako bi se trebali privesti kraju prije proljeća.•

#SOLIN#MATOšEVA ULICA#ŽUC

Izdvojeno