stdClass Object ( [id] => 1386669 [title] => Dovršen projekt metroa Split-Trogir; nije potreban otkup zemljišta ni rušenje zgrada, promet bi se odvijao iznad zemlje [alias] => dovrsen-projekt-metroa-split-trogir-nije-potreban-otkup-zemljista-ni-rusenje-zgrada-promet-bi-se-odvijao-iznad-zemlje [catid] => 252 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

“Župan Blaženko Boban iskazao je podršku našem prijedlogu rješenja metroa na relaciji Split - Trogir i najavio da će tijekom ovog mjeseca organizirati sastanak sa zainteresiranim stranama uz prezentaciju projekta.”

Kazali su to za Slobodnu Dalmaciju dipl. ing. geodezije Drago Butorac i arhitekti Ante Kuzmanić i Ivan Jurić, iznoseći nam detalje svojeg viđenja povezivanja Splita i Trogira “željeznicom na stupovima”, do kojeg se došlo tako što je Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio ideju Drage Butorca i napravio prezentaciju kako bi se iskazao potencijal te trase.

U široj javnosti Drago Butorac ostao je upamćen kao dugogodišnji pročelnik splitskog Područnog ureda za katastar, a sada radi kao savjetnik za prostorne podatke. Manje je pak poznato da je svojedobno obavio geodetske radove prilikom rekonstrukcije ranžirnog kolodvora u Kopilici te Solinu i Dujmovači. Otud zapravo njegova poveznica s ovom problematikom.

- Već postoje prijedlozi šest trasa za ovu brzu gradsku željeznicu, međutim, ni jedna nema prihvatljivo rješenje jer svaka uključuje rušenje velikog broja objekata, kuća, uglavnom i otkup zemljišta, što sve skupa znači dugotrajne i skupe imovinskopravne radnje - kaže Butorac, te naglašava:

Betonski stupovi i piloti

- Kako je u današnjim uvjetima na tlu neizvediva trasa koja neće imati rušenje nekretnina i otkup zemljišta, moralo se tražiti drugo rješenje. Nakon obilaska proširenog koridora Jadranske magistrale (DC8) kroz Kaštela, predložio sam Kuzmaniću, koji se bavio i infrastrukturom, da razradi moju ideju o trasi na stupovima koja bi išla sredinom magistrale. Razmak između prometnih trakova je tri metra i trenutačno se tu nalaze zelenilo i stupovi za rasvjetu.

---

image

Zračna luka Split
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro
---

Početak nove trase bio bi kod nadvožnjaka u Kaštel Kambelovcu, s tim da bi se do nadvožnjaka iz Splita preko Sućurca i Gomilice stizalo postojećom željezničkom prugom. Od nadvožnjaka trasa bi se od Kambelovca do aerodroma protezala na stupovima u duljini od jedanaest kilometara. Ovdje valja istaknuti da to podrazumijeva da će širina kolosijeka na toj trasi biti istovjetna onoj na postojećoj željeznici. Ukupna pak duljina brze gradske željeznice od Splita do Trogira bila bi 26,5 kilometara.

- Stupovi visine od 4,5 do šest metara bili bi postavljeni u razmaku od tridesetak metara, a temeljenje stupova na pilotima, pa na taj način ne bi trebalo rekonstruirati infrastrukturu magistrale - kazao nam je Kuzmanić, dodajući da se radi o betonskim stupovima i pilotima, dok je sama trasa koja ih povezuje od armiranih prednapregnutih greda izvedenih u tvornici betona koje se spajaju na licu mjesta.

---

image

Stanica u Zračnoj luci spaja se s pješačkim nathodnikom kojim se ulazi izravno na terminal
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro
---

Pristup Zračnoj luci predviđen je sa zapadne strane, za razliku od onog u svim ostalim varijantama, kao i nastavak trase prema Trogiru. Ovaj pristup odabran je kako bi se što duže koristila trasa Jadranske magistrale, zatim prešlo na staru Kaštelansku cestu te se stajalište metroa u Zračnoj luci spojilo s pješačkim nathodnikom kojim se ulazi izravno u terminal. Na taj se način izbjegava rušenje velikog broja zgrada koje je nužno ako bi se aerodromu pristupalo s istočne strane.

Plusevi i minusi projekta

Širina trase bila bi šest metara, s tim da će biti proširena na mjestima predviđenim za mimoilaženje vlakova. A kad je o vlakovima riječ, sastojali bi se od četiri vagona u kojima bi se mogla prevesti ukupno 624 putnika (na sjedećim i stajaćim mjestima), a vozili bi do 120 kilometara na sat.

---

image

Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio je ideju ing. geodezije Drage Butorca

Nikola Vilic/Cropix
---

Iz navedenih podataka jasno je da se nova trasa najvećim dijelom proteže kroz Kaštela pa se nameće pitanje gdje su Kaštelani, odnosno njihovi interesi u ovom projektu, uz to što bi se poboljšala protočnost i brzina odvijanja cestovnog prometa koji podižu kvalitetu življenja.

Stanovnici Kaštela nisu zaobiđeni jer se vodilo računa da i oni mogu koristiti metro, naglasili su naši sugovornici. Rješenje za tu opciju nađeno je u stajalištima za metro koja bi bila smještena na četiri postojeća nadvožnjaka na potezu nakon Kambelovca. Pritom bi se prijelaz Magistrale za vozila stanovnika s južne i sjeverne strane riješio gradnjom podvožnjaka uz koje prema stanju na terenu ima prostora i za parking mjesta tako da bi putnici mogli kombinirati prijevoz automobilima i metroom. Što se rokova tiče, za sada je procijenjeno samo da bi gradnja trase, od trenutka uvođenja izvođača u posao, trajala dvije godine.

---

image

Detalj rješenja, trasa širine 6 metara bit će proširena na mjestima previđenim za mimoilaženje vlakova
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro
---

Naprijed navedenim prednostima ove ideje treba dodati i podatak da se radovi konstantno mogu izvoditi bez rušenja postojeće infrastrukture i samo uz usporavanje, ali ne i potpuno zaustavljanja prometa. Dakle, kažu naši sugovornici, bez zaustavljanja života u Kaštelima. No, naši sugovornici također ističu i činjenicu da je trasu skuplje raditi na stupovima nego na tlu. S druge je pak strane jeftinija za cijenu koju treba platiti za otkup zemljišta, neke procjene kažu oko 20 milijuna eura, i to bez naknade za rušenje objekata.

Od ideje do realizacije dug je put, što se naravno odnosi i na metro na stupovima. To više ako se zna da je uključen veći broj zainteresiranih strana, od Županije i jedinica lokalne samouprave čije područje obuhvaća, preko Hrvatskih željeznica i Hrvatskih cesta do Zračne luke Split. Sve njih bi trebala objediniti država, na čija se financijska sredstva računa, odnosno resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Koliko su spremni pokazat će već i najavljeni sastanak župana Blaženka Bobana. 

---

---

---

image

‘Župan Blaženko Boban iskazao je podršku prijedlogu rješenja metroa na relaciji Split - Trogir i najavio da će tijekom ovog mjeseca organizirati sastanak sa zainteresiranim stranama uz prezentaciju projekta‘

Tom Dubravec/Cropix
---

---

Prostorni planovi

Kad se govori o putu do realizacije projekta, ne treba zaboraviti da se uključuje prostorne planove Županije, Splita, Solina, Kaštela i Trogira, što je osnova za nastavak procedure.

U tijeku je postupak IV. izmjena i dopuna županijskog Prostornog plana, a prema našim saznanjima, Hrvatske željeznice su za metro na relaciji Split - Zračna luka uputile prijedlog koji sadržava čak četiri različite trase. Zajedničko im je to da su sve predviđene na tlu. Neslužbeno doznajemo da će HŽ, ipak, morati odabrati jednu trasu koja bi ušla u konačni prijedlog i javnu raspravu.

--- ---

Tramvajska pruga

Dva prijedloga (peti i šesti po redu) koja su nekim čudom ostala ispod radara javnosti odnose se na tramvaj, odnosno tramvajsku prugu također po tlu, a radili su ih strani stručnjaci, navodno po narudžbi resornog ministarstva.

Po mišljenju Butorca i Kuzmanića, oba ova prijedloga nisu prihvatljiva jer jedan od prijedloga također zahtijeva otkup zemljišta i rušenje objekata uz magistralu, dok drugi zahtijeva ukidanje po jednog voznog traka magistrale sa svake strane.

---

---

image

Stanica Kaštel Štafilić - 3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro
---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio je ideju ing. geodezije Drage Butorca i napravio prezentaciju kako bi se iskazao potencijal trase, a župan Blaženko Boban uz podršku zakazuje skori sastanak zainteresiranih strana DUG JE PUT DO GRADSKE ŽELJEZNICE, ALI EVO RJEŠENJA KUDA TREBA PROĆI Metro na stupovima krenuo prema realizaciji [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => stupovi i nova trasa [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) [36] => stdClass Object ( [id] => 100 [name] => Important article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 38 [alias] => Important_article ) ) [extra_fields_search] => Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio je ideju ing. geodezije Drage Butorca i napravio prezentaciju kako bi se iskazao potencijal trase, a župan Blaženko Boban uz podršku zakazuje skori sastanak zainteresiranih strana DUG JE PUT DO GRADSKE ŽELJEZNICE, ALI EVO RJEŠENJA KUDA TREBA PROĆI Metro na stupovima krenuo prema realizaciji stupovi i nova trasa 2 0 5625 2 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2024-05-05 08:17:41 [created_by] => 3137 [created_by_alias] => Jadranka Matić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2024-05-07 10:11:12 [modified_by] => 3137 [publish_up] => 2024-05-07 09:45:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 1 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 252 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz s dalmatinske obale. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, dalmacija, obala [secure] => 0 [page_title] => Obala [page_description] => Slobodna Dalmacija - Najveće dnevne novine u Dalmaciji [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 1 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio je ideju ing. geodezije Drage Butorca i napravio prezentaciju kako bi se iskazao potencijal trase, a župan Blaženko Boban uz podršku zakazuje skori sastanak zainteresiranih strana DUG JE PUT DO GRADSKE ŽE [metadata] => robots= author= title=Dovršen projekt metroa Split-Trogir; nije potreban otkup zemljišta ni rušenje zgrada, promet bi se odvijao iznad zemlje page_title=Dovršen projekt metroa Split-Trogir; nije potreban otkup zemljišta ni rušenje zgrada, promet bi se odvijao iznad zemlje [metakey] => metro, trogir split, projekt, drago butorac, Ante Kuzmanić, arhitektonski biro ante kuzmanić, piloti, nadzemna pruga, Blaženko Boban, aerodrom Split [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2024\/05\/05\/27032792.jpg","\/images\/slike\/2024\/05\/05\/27032794.jpg","\/images\/slike\/2024\/05\/05\/27032795.jpg","\/images\/slike\/2024\/05\/05\/27032796.jpg","\/images\/slike\/2024\/05\/05\/27032797.jpg","\/images\/slike\/2024\/05\/05\/26025410.jpg","\/images\/slike\/2024\/05\/05\/26949539.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Biro Kuzmani\u0107\/Metro","Biro Kuzmani\u0107\/Metro","Biro Kuzmani\u0107\/Metro","Biro Kuzmani\u0107\/Metro","Biro Kuzmani\u0107\/Metro","Nikola Vilic\/Cropix","Tom Dubravec\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

Kartografski prikaz iz studije koju je izradio Arhitektonski biro Ante Kuzmani\u0107a: Ante Kuzmani\u0107, Ivan Juri\u0107, Luka Bari\u0107 i Sara Markovina<\/p>","

Stanica Ka\u0161tel \u0160tafili\u0107 - 3D simulacija, autori Luka Bari\u0107 i Sara Markovina<\/p>","

Stanica u Zra\u010dnoj luci spaja se s pje\u0161a\u010dkim nathodnikom kojim se ulazi izravno na terminal
\n3D simulacija, autori Luka Bari\u0107 i Sara Markovina<\/p>","

Zra\u010dna luka Split
\n3D simulacija, autori Luka Bari\u0107 i Sara Markovina<\/p>","

Detalj rje\u0161enja, trasa \u0161irine 6 metara bit \u0107e pro\u0161irena na mjestima previ\u0111enim za mimoila\u017eenje vlakova
\n3D simulacija, autori Luka Bari\u0107 i Sara Markovina<\/p>","

Arhitektonski biro Ante Kuzmani\u0107a razradio je ideju ing. geodezije Drage Butorca<\/p>","

\u2018\u017dupan <\/strong>Bla\u017eenko Boban iskazao je podr\u0161ku prijedlogu rje\u0161enja metroa na relaciji Split - Trogir i najavio da \u0107e tijekom ovog mjeseca organizirati sastanak sa zainteresiranim stranama uz prezentaciju projekta\u2018<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"960x571","hd_27032792_1920.jpg":"1920x1080","k_27032792_1280.jpg":"1280x1280","k_27032792_1024.jpg":"1024x1024","k_27032792_640.jpg":"640x640","k_27032792_480.jpg":"480x480","k_27032792_340.jpg":"340x340","k_27032792_220.jpg":"220x220","o_27032792_1280.jpg":"1280x761","o_27032792_1024.jpg":"1024x609","o_27032792_640.jpg":"640x380","o_27032792_480.jpg":"480x285","o_27032792_340.jpg":"340x202","o_27032792_220.jpg":"220x130","h_27032792_1280.jpg":"1280x854","h_27032792_1024.jpg":"1024x683","h_27032792_640.jpg":"640x427","h_27032792_480.jpg":"480x320","h_27032792_340.jpg":"340x227","h_27032792_220.jpg":"220x147","pp_27032792_1280.jpg":"1280x1628","pp_27032792_1024.jpg":"1024x1303","pp_27032792_640.jpg":"640x814","pp_27032792_480.jpg":"480x611","pp_27032792_340.jpg":"340x432","pp_27032792_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1500x843","hd_27032794_1920.jpg":"1920x1080","k_27032794_1280.jpg":"1280x1280","k_27032794_1024.jpg":"1024x1024","k_27032794_640.jpg":"640x640","k_27032794_480.jpg":"480x480","k_27032794_340.jpg":"340x340","k_27032794_220.jpg":"220x220","o_27032794_1280.jpg":"1280x719","o_27032794_1024.jpg":"1024x575","o_27032794_640.jpg":"640x359","o_27032794_480.jpg":"480x269","o_27032794_340.jpg":"340x191","o_27032794_220.jpg":"220x123","h_27032794_1280.jpg":"1280x854","h_27032794_1024.jpg":"1024x683","h_27032794_640.jpg":"640x427","h_27032794_480.jpg":"480x320","h_27032794_340.jpg":"340x227","h_27032794_220.jpg":"220x147","pp_27032794_1280.jpg":"1280x1628","pp_27032794_1024.jpg":"1024x1303","pp_27032794_640.jpg":"640x814","pp_27032794_480.jpg":"480x611","pp_27032794_340.jpg":"340x432","pp_27032794_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1500x875","hd_27032795_1920.jpg":"1920x1080","k_27032795_1280.jpg":"1280x1280","k_27032795_1024.jpg":"1024x1024","k_27032795_640.jpg":"640x640","k_27032795_480.jpg":"480x480","k_27032795_340.jpg":"340x340","k_27032795_220.jpg":"220x220","o_27032795_1280.jpg":"1280x746","o_27032795_1024.jpg":"1024x597","o_27032795_640.jpg":"640x373","o_27032795_480.jpg":"480x280","o_27032795_340.jpg":"340x198","o_27032795_220.jpg":"220x128","h_27032795_1280.jpg":"1280x854","h_27032795_1024.jpg":"1024x683","h_27032795_640.jpg":"640x427","h_27032795_480.jpg":"480x320","h_27032795_340.jpg":"340x227","h_27032795_220.jpg":"220x147","pp_27032795_1280.jpg":"1280x1628","pp_27032795_1024.jpg":"1024x1303","pp_27032795_640.jpg":"640x814","pp_27032795_480.jpg":"480x611","pp_27032795_340.jpg":"340x432","pp_27032795_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1500x1125","hd_27032796_1920.jpg":"1920x1080","k_27032796_1280.jpg":"1280x1280","k_27032796_1024.jpg":"1024x1024","k_27032796_640.jpg":"640x640","k_27032796_480.jpg":"480x480","k_27032796_340.jpg":"340x340","k_27032796_220.jpg":"220x220","o_27032796_1280.jpg":"1280x960","o_27032796_1024.jpg":"1024x768","o_27032796_640.jpg":"640x480","o_27032796_480.jpg":"480x360","o_27032796_340.jpg":"340x255","o_27032796_220.jpg":"220x165","h_27032796_1280.jpg":"1280x854","h_27032796_1024.jpg":"1024x683","h_27032796_640.jpg":"640x427","h_27032796_480.jpg":"480x320","h_27032796_340.jpg":"340x227","h_27032796_220.jpg":"220x147","pp_27032796_1280.jpg":"1280x1628","pp_27032796_1024.jpg":"1024x1303","pp_27032796_640.jpg":"640x814","pp_27032796_480.jpg":"480x611","pp_27032796_340.jpg":"340x432","pp_27032796_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1412x463","hd_27032797_1920.jpg":"1920x1080","k_27032797_1280.jpg":"1280x1280","k_27032797_1024.jpg":"1024x1024","k_27032797_640.jpg":"640x640","k_27032797_480.jpg":"480x480","k_27032797_340.jpg":"340x340","k_27032797_220.jpg":"220x220","o_27032797_1280.jpg":"1280x419","o_27032797_1024.jpg":"1024x335","o_27032797_640.jpg":"640x209","o_27032797_480.jpg":"480x157","o_27032797_340.jpg":"340x111","o_27032797_220.jpg":"220x72","h_27032797_1280.jpg":"1280x854","h_27032797_1024.jpg":"1024x683","h_27032797_640.jpg":"640x427","h_27032797_480.jpg":"480x320","h_27032797_340.jpg":"340x227","h_27032797_220.jpg":"220x147","pp_27032797_1280.jpg":"1280x1628","pp_27032797_1024.jpg":"1024x1303","pp_27032797_640.jpg":"640x814","pp_27032797_480.jpg":"480x611","pp_27032797_340.jpg":"340x432","pp_27032797_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1279","hd_26025410_1920.jpg":"1920x1080","k_26025410_1280.jpg":"1280x1280","k_26025410_1024.jpg":"1024x1024","k_26025410_640.jpg":"640x640","k_26025410_480.jpg":"480x480","k_26025410_340.jpg":"340x340","k_26025410_220.jpg":"220x220","o_26025410_1280.jpg":"1280x852","o_26025410_1024.jpg":"1024x682","o_26025410_640.jpg":"640x426","o_26025410_480.jpg":"480x319","o_26025410_340.jpg":"340x226","o_26025410_220.jpg":"220x146","h_26025410_1280.jpg":"1280x854","h_26025410_1024.jpg":"1024x683","h_26025410_640.jpg":"640x427","h_26025410_480.jpg":"480x320","h_26025410_340.jpg":"340x227","h_26025410_220.jpg":"220x147","pp_26025410_1280.jpg":"1280x1628","pp_26025410_1024.jpg":"1024x1303","pp_26025410_640.jpg":"640x814","pp_26025410_480.jpg":"480x611","pp_26025410_340.jpg":"340x432","pp_26025410_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1281","hd_26949539_1920.jpg":"1920x1080","k_26949539_1280.jpg":"1280x1280","k_26949539_1024.jpg":"1024x1024","k_26949539_640.jpg":"640x640","k_26949539_480.jpg":"480x480","k_26949539_340.jpg":"340x340","k_26949539_220.jpg":"220x220","o_26949539_1280.jpg":"1280x854","o_26949539_1024.jpg":"1024x683","o_26949539_640.jpg":"640x427","o_26949539_480.jpg":"480x320","o_26949539_340.jpg":"340x226","o_26949539_220.jpg":"220x146","h_26949539_1280.jpg":"1280x854","h_26949539_1024.jpg":"1024x683","h_26949539_640.jpg":"640x427","h_26949539_480.jpg":"480x320","h_26949539_340.jpg":"340x227","h_26949539_220.jpg":"220x147","pp_26949539_1280.jpg":"1280x1628","pp_26949539_1024.jpg":"1024x1303","pp_26949539_640.jpg":"640x814","pp_26949539_480.jpg":"480x611","pp_26949539_340.jpg":"340x432","pp_26949539_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1","1","1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 252 [name] => Obala [alias] => obala [description] => [parent] => 246 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 9 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"1","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 8.0.18-9 [server_version] => 80018 [stat] => Uptime: 6114461 Threads: 90 Questions: 1106227633 Slow queries: 0 Opens: 204612 Flush tables: 3 Open tables: 1024 Queries per second avg: 180.919 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 9908912 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 54 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli [host] => 127.0.0.1 [user] => slobodna_admin [password] => BDNkcMPAG9tIErgj [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 3306 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /dalmacija/obala ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 482 [name] => Premium [alias] => premium [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vinski-podrum-stari/sponzori ) [1] => stdClass Object ( [id] => 252 [name] => Obala [alias] => obala [parent] => 246 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /dalmacija/obala ) ) [link] => /dalmacija/obala/dovrsen-projekt-metroa-split-trogir-nije-potreban-otkup-zemljista-ni-rusenje-zgrada-promet-bi-se-odvijao-iznad-zemlje-1386669 [printLink] => /dalmacija/obala/dovrsen-projekt-metroa-split-trogir-nije-potreban-otkup-zemljista-ni-rusenje-zgrada-promet-bi-se-odvijao-iznad-zemlje-1386669?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 451761 [name] => metro [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => metro [link] => /tag/metro ) [1] => stdClass Object ( [id] => 758203 [name] => trogir split [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2024-05-07 11:45:46 [main_article_id] => 0 [alias] => trogir-split [link] => /tag/trogir-split ) [2] => stdClass Object ( [id] => 306776 [name] => projekt [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => projekt [link] => /tag/projekt ) [3] => stdClass Object ( [id] => 758204 [name] => drago butorac [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2024-05-07 11:45:46 [main_article_id] => 0 [alias] => drago-butorac [link] => /tag/drago-butorac ) [4] => stdClass Object ( [id] => 525203 [name] => ante kuzmanić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ante-kuzmanic [link] => /tag/ante-kuzmanic ) [5] => stdClass Object ( [id] => 670771 [name] => arhitektonski biro ante kuzmanić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-03-17 09:47:42 [main_article_id] => 0 [alias] => arhitektonski-biro-ante-kuzmanic [link] => /tag/arhitektonski-biro-ante-kuzmanic ) [6] => stdClass Object ( [id] => 342390 [name] => piloti [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => piloti [link] => /tag/piloti ) [7] => stdClass Object ( [id] => 758205 [name] => nadzemna pruga [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2024-05-07 11:45:47 [main_article_id] => 0 [alias] => nadzemna-pruga [link] => /tag/nadzemna-pruga ) [8] => stdClass Object ( [id] => 242263 [name] => Blaženko Boban [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => blazenko-boban [link] => /tag/blazenko-boban ) [9] => stdClass Object ( [id] => 405467 [name] => aerodrom Split [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => aerodrom-split [link] => /tag/aerodrom-split ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio je ideju ing. geodezije Drage Butorca i napravio prezentaciju kako bi se iskazao potencijal trase, a župan Blaženko Boban uz podršku zakazuje skori sastanak zainteresiranih strana DUG JE PUT DO GRADSKE ŽELJEZNICE, ALI EVO RJEŠENJA KUDA TREBA PROĆI Metro na stupovima krenuo prema realizaciji [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => stupovi i nova trasa [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) [Important_article] => stdClass Object ( [id] => 100 [name] => Important article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 38 [alias] => Important_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Dovršen projekt metroa Split-Trogir; nije potreban otkup zemljišta ni rušenje zgrada, promet bi se odvijao iznad zemlje [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3137 [name] => Jadranka Matić [username] => jadranka-mati [email] => jadranka-mati@sd.hr [password] => $2y$10$rptinSbM9PNBMdkwW36PieXnKxJh3/XMK/zTP6X3O7dCT3CR0tQta [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/jadranka-matic-3137 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1655 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/af2202406651f2ab1229c153eb4611e2?s=100&default=https%3A%2F%2Frebuild.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/05/27032792.jpg [galleryCount] => 7 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Biro Kuzmanić/Metro [mainImageDesc] =>

Kartografski prikaz iz studije koju je izradio Arhitektonski biro Ante Kuzmanića: Ante Kuzmanić, Ivan Jurić, Luka Barić i Sara Markovina

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/05/27032792.jpg [title] =>

Kartografski prikaz iz studije koju je izradio Arhitektonski biro Ante Kuzmanića: Ante Kuzmanić, Ivan Jurić, Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/05/27032794.jpg [title] =>

Stanica Kaštel Štafilić - 3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/05/27032795.jpg [title] =>

Stanica u Zračnoj luci spaja se s pješačkim nathodnikom kojim se ulazi izravno na terminal
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/05/27032796.jpg [title] =>

Zračna luka Split
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/05/27032797.jpg [title] =>

Detalj rješenja, trasa širine 6 metara bit će proširena na mjestima previđenim za mimoilaženje vlakova
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/05/26025410.jpg [title] =>

Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio je ideju ing. geodezije Drage Butorca

Nikola Vilic/Cropix ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/05/05/26949539.jpg [title] =>

‘Župan Blaženko Boban iskazao je podršku prijedlogu rješenja metroa na relaciji Split - Trogir i najavio da će tijekom ovog mjeseca organizirati sastanak sa zainteresiranim stranama uz prezentaciju projekta‘

Tom Dubravec/Cropix ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

“Župan Blaženko Boban iskazao je podršku našem prijedlogu rješenja metroa na relaciji Split - Trogir i najavio da će tijekom ovog mjeseca organizirati sastanak sa zainteresiranim stranama uz prezentaciju projekta.”

Kazali su to za Slobodnu Dalmaciju dipl. ing. geodezije Drago Butorac i arhitekti Ante Kuzmanić i Ivan Jurić, iznoseći nam detalje svojeg viđenja povezivanja Splita i Trogira “željeznicom na stupovima”, do kojeg se došlo tako što je Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio ideju Drage Butorca i napravio prezentaciju kako bi se iskazao potencijal te trase.

U široj javnosti Drago Butorac ostao je upamćen kao dugogodišnji pročelnik splitskog Područnog ureda za katastar, a sada radi kao savjetnik za prostorne podatke. Manje je pak poznato da je svojedobno obavio geodetske radove prilikom rekonstrukcije ranžirnog kolodvora u Kopilici te Solinu i Dujmovači. Otud zapravo njegova poveznica s ovom problematikom.

- Već postoje prijedlozi šest trasa za ovu brzu gradsku željeznicu, međutim, ni jedna nema prihvatljivo rješenje jer svaka uključuje rušenje velikog broja objekata, kuća, uglavnom i otkup zemljišta, što sve skupa znači dugotrajne i skupe imovinskopravne radnje - kaže Butorac, te naglašava:

Betonski stupovi i piloti

- Kako je u današnjim uvjetima na tlu neizvediva trasa koja neće imati rušenje nekretnina i otkup zemljišta, moralo se tražiti drugo rješenje. Nakon obilaska proširenog koridora Jadranske magistrale (DC8) kroz Kaštela, predložio sam Kuzmaniću, koji se bavio i infrastrukturom, da razradi moju ideju o trasi na stupovima koja bi išla sredinom magistrale. Razmak između prometnih trakova je tri metra i trenutačno se tu nalaze zelenilo i stupovi za rasvjetu.

---

image

Zračna luka Split
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro
---

Početak nove trase bio bi kod nadvožnjaka u Kaštel Kambelovcu, s tim da bi se do nadvožnjaka iz Splita preko Sućurca i Gomilice stizalo postojećom željezničkom prugom. Od nadvožnjaka trasa bi se od Kambelovca do aerodroma protezala na stupovima u duljini od jedanaest kilometara. Ovdje valja istaknuti da to podrazumijeva da će širina kolosijeka na toj trasi biti istovjetna onoj na postojećoj željeznici. Ukupna pak duljina brze gradske željeznice od Splita do Trogira bila bi 26,5 kilometara.

- Stupovi visine od 4,5 do šest metara bili bi postavljeni u razmaku od tridesetak metara, a temeljenje stupova na pilotima, pa na taj način ne bi trebalo rekonstruirati infrastrukturu magistrale - kazao nam je Kuzmanić, dodajući da se radi o betonskim stupovima i pilotima, dok je sama trasa koja ih povezuje od armiranih prednapregnutih greda izvedenih u tvornici betona koje se spajaju na licu mjesta.

---

image

Stanica u Zračnoj luci spaja se s pješačkim nathodnikom kojim se ulazi izravno na terminal
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro
---

Pristup Zračnoj luci predviđen je sa zapadne strane, za razliku od onog u svim ostalim varijantama, kao i nastavak trase prema Trogiru. Ovaj pristup odabran je kako bi se što duže koristila trasa Jadranske magistrale, zatim prešlo na staru Kaštelansku cestu te se stajalište metroa u Zračnoj luci spojilo s pješačkim nathodnikom kojim se ulazi izravno u terminal. Na taj se način izbjegava rušenje velikog broja zgrada koje je nužno ako bi se aerodromu pristupalo s istočne strane.

Plusevi i minusi projekta

Širina trase bila bi šest metara, s tim da će biti proširena na mjestima predviđenim za mimoilaženje vlakova. A kad je o vlakovima riječ, sastojali bi se od četiri vagona u kojima bi se mogla prevesti ukupno 624 putnika (na sjedećim i stajaćim mjestima), a vozili bi do 120 kilometara na sat.

---

image

Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio je ideju ing. geodezije Drage Butorca

Nikola Vilic/Cropix
---

Iz navedenih podataka jasno je da se nova trasa najvećim dijelom proteže kroz Kaštela pa se nameće pitanje gdje su Kaštelani, odnosno njihovi interesi u ovom projektu, uz to što bi se poboljšala protočnost i brzina odvijanja cestovnog prometa koji podižu kvalitetu življenja.

Stanovnici Kaštela nisu zaobiđeni jer se vodilo računa da i oni mogu koristiti metro, naglasili su naši sugovornici. Rješenje za tu opciju nađeno je u stajalištima za metro koja bi bila smještena na četiri postojeća nadvožnjaka na potezu nakon Kambelovca. Pritom bi se prijelaz Magistrale za vozila stanovnika s južne i sjeverne strane riješio gradnjom podvožnjaka uz koje prema stanju na terenu ima prostora i za parking mjesta tako da bi putnici mogli kombinirati prijevoz automobilima i metroom. Što se rokova tiče, za sada je procijenjeno samo da bi gradnja trase, od trenutka uvođenja izvođača u posao, trajala dvije godine.

---

image

Detalj rješenja, trasa širine 6 metara bit će proširena na mjestima previđenim za mimoilaženje vlakova
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro
---

Naprijed navedenim prednostima ove ideje treba dodati i podatak da se radovi konstantno mogu izvoditi bez rušenja postojeće infrastrukture i samo uz usporavanje, ali ne i potpuno zaustavljanja prometa. Dakle, kažu naši sugovornici, bez zaustavljanja života u Kaštelima. No, naši sugovornici također ističu i činjenicu da je trasu skuplje raditi na stupovima nego na tlu. S druge je pak strane jeftinija za cijenu koju treba platiti za otkup zemljišta, neke procjene kažu oko 20 milijuna eura, i to bez naknade za rušenje objekata.

Od ideje do realizacije dug je put, što se naravno odnosi i na metro na stupovima. To više ako se zna da je uključen veći broj zainteresiranih strana, od Županije i jedinica lokalne samouprave čije područje obuhvaća, preko Hrvatskih željeznica i Hrvatskih cesta do Zračne luke Split. Sve njih bi trebala objediniti država, na čija se financijska sredstva računa, odnosno resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Koliko su spremni pokazat će već i najavljeni sastanak župana Blaženka Bobana. 

---

---

---

image

‘Župan Blaženko Boban iskazao je podršku prijedlogu rješenja metroa na relaciji Split - Trogir i najavio da će tijekom ovog mjeseca organizirati sastanak sa zainteresiranim stranama uz prezentaciju projekta‘

Tom Dubravec/Cropix
---

---

Prostorni planovi

Kad se govori o putu do realizacije projekta, ne treba zaboraviti da se uključuje prostorne planove Županije, Splita, Solina, Kaštela i Trogira, što je osnova za nastavak procedure.

U tijeku je postupak IV. izmjena i dopuna županijskog Prostornog plana, a prema našim saznanjima, Hrvatske željeznice su za metro na relaciji Split - Zračna luka uputile prijedlog koji sadržava čak četiri različite trase. Zajedničko im je to da su sve predviđene na tlu. Neslužbeno doznajemo da će HŽ, ipak, morati odabrati jednu trasu koja bi ušla u konačni prijedlog i javnu raspravu.

--- ---

Tramvajska pruga

Dva prijedloga (peti i šesti po redu) koja su nekim čudom ostala ispod radara javnosti odnose se na tramvaj, odnosno tramvajsku prugu također po tlu, a radili su ih strani stručnjaci, navodno po narudžbi resornog ministarstva.

Po mišljenju Butorca i Kuzmanića, oba ova prijedloga nisu prihvatljiva jer jedan od prijedloga također zahtijeva otkup zemljišta i rušenje objekata uz magistralu, dok drugi zahtijeva ukidanje po jednog voznog traka magistrale sa svake strane.

---

---

image

Stanica Kaštel Štafilić - 3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro
---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Biro Kuzmanić/Metro Biro Kuzmanić/Metro Biro Kuzmanić/Metro Biro Kuzmanić/Metro Biro Kuzmanić/Metro Nikola Vilic/Cropix Tom Dubravec/Cropix
Biro Kuzmanić/Metro

Kartografski prikaz iz studije koju je izradio Arhitektonski biro Ante Kuzmanića: Ante Kuzmanić, Ivan Jurić, Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro

Stanica Kaštel Štafilić - 3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro

Stanica u Zračnoj luci spaja se s pješačkim nathodnikom kojim se ulazi izravno na terminal
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro

Zračna luka Split
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Biro Kuzmanić/Metro

Detalj rješenja, trasa širine 6 metara bit će proširena na mjestima previđenim za mimoilaženje vlakova
3D simulacija, autori Luka Barić i Sara Markovina

Nikola Vilic/Cropix

Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio je ideju ing. geodezije Drage Butorca

Tom Dubravec/Cropix

‘Župan Blaženko Boban iskazao je podršku prijedlogu rješenja metroa na relaciji Split - Trogir i najavio da će tijekom ovog mjeseca organizirati sastanak sa zainteresiranim stranama uz prezentaciju projekta‘

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/obala/dovrsen-projekt-metroa-split-trogir-nije-potreban-otkup-zemljista-ni-rusenje-zgrada-promet-bi-se-odvijao-iznad-zemlje-1386669 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=4107bc24421f4315102ed22d2592fe66bf752a6b [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Dovr%C5%A1en+projekt+metroa+Split-Trogir%3B+nije+potreban+otkup+zemlji%C5%A1ta+ni+ru%C5%A1enje+zgrada%2C+promet+bi+se+odvijao+iznad+zemlje&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fdalmacija%2Fobala%2Fdovrsen-projekt-metroa-split-trogir-nije-potreban-otkup-zemljista-ni-rusenje-zgrada-promet-bi-se-odvijao-iznad-zemlje-1386669 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fdalmacija%2Fobala%2Fdovrsen-projekt-metroa-split-trogir-nije-potreban-otkup-zemljista-ni-rusenje-zgrada-promet-bi-se-odvijao-iznad-zemlje-1386669 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio je ideju ing. geodezije Drage Butorca i napravio prezentaciju kako bi se iskazao potencijal trase, a župan Blaženko Boban uz podršku zakazuje skori sastanak zainteresiranih strana DUG JE PUT DO GRADSKE ŽELJEZNICE, ALI EVO RJEŠENJA KUDA TREBA PROĆI Metro na stupovima krenuo prema realizaciji [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => stupovi i nova trasa [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) [36] => stdClass Object ( [id] => 100 [name] => Important article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 38 [alias] => Important_article ) )
StoryEditorOCM
Obalastupovi i nova trasa

Dovršen projekt metroa Split-Trogir; nije potreban otkup zemljišta ni rušenje zgrada, promet bi se odvijao iznad zemlje

Piše Jadranka Matić
7. svibnja 2024. - 11:45
Kartografski prikaz iz studije koju je izradio Arhitektonski biro Ante Kuzmanića: Ante Kuzmanić, Ivan Jurić, Luka Barić i Sara MarkovinaBiro Kuzmanić/Metro

“Župan Blaženko Boban iskazao je podršku našem prijedlogu rješenja metroa na relaciji Split - Trogir i najavio da će tijekom ovog mjeseca organizirati sastanak sa zainteresiranim stranama uz prezentaciju projekta.”

Kazali su to za Slobodnu Dalmaciju dipl. ing. geodezije Drago Butorac i arhitekti Ante Kuzmanić i Ivan Jurić, iznoseći nam detalje svojeg viđenja povezivanja Splita i Trogira “željeznicom na stupovima”, do kojeg se došlo tako što je Arhitektonski biro Ante Kuzmanića razradio ideju Drage Butorca i napravio prezentaciju kako bi se iskazao potencijal te trase.

U široj javnosti Drago Butorac ostao je upamćen kao dugogodišnji pročelnik splitskog Područnog ureda za katastar, a sada radi kao savjetnik za prostorne podatke. Manje je pak poznato da je svojedobno ob...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 20:32