Svakodnevno putujem 170 kilometara na posao iz Kljenka u - Makarsku, umjesto 20 kilometara, jer se u osam mjeseci nije uspjela osposobiti cesta Makarska - Vrgorac. Ovo je prešlo svaku mjeru. Od tunela ovoga ljeta najvjerojatnije neće biti ništa, jer radovi ne napreduju kako se očekivalo.
- Rezanje vrpce se čuva za izbore. Neće nam drugo preostati nego u sezoni izraziti nezadovoljstvo na način da blokiramo Jadransku magistralu, a ljudi razmišljaju čak i o blokadi autoceste A1 - kaže 25-godišnji Antonio Bobanac, predsjednik Mjesnog odbora Kljenak, drugoga većeg sela od mjesta odrona na Stupici, udaljenog 10 kilometara.
- Uvjeren sam da će ministar Kalmeta doći mjesec dana prije izbora i otvoriti tunel. Udarili su po džepu nas malo građana što je ostalo živjeti u Zabiokovlju radi njihovih poena na izborima. To što sezonci iz zaleđa Makarskog primorja odustaju od posla, jer im se ne isplati dvije trećine plaće dati za put, nikoga nije briga. Svakodnevno iz Kljenka, u kojemu živi 110 ljudi, njih 20 ide poslom u Makarsku. Je li netko izračunao da se u mjesec dana samo za kartu na autocesti potroši 1000 kuna. Gdje su još troškovi goriva i automobila!
Do grla zaduženi, a propast će im i zarada od sezone
- Svaka obitelj ima kredit, tako da im ne ostaje ni za kruh ni za režiju. Zadužuju se za preživit. Znamo da su plaće negdje 3500 kuna. Poskupilo je gorivo, svi ostali troškovi života poskupljuju. Sada će im propast ovo malo zarade u sezoni na moru. Zatvaraju se restorani.
- Poskupjeli su troškovi poslovanja kamenoloma u Kljenku i industriji u Vrgorcu. Postavljam pitanje: zašto kamen ne žele ukloniti, a preko njega su napravili nasip za prolaz građevinara koji rade na Stupici i teške građevinske mehanizacije? Jesu li oni u opasnosti? - pita Antonio, mesar po struci, koji u zadnje vrijeme radi u makarskoj radionici PVC stolarije.
Spominje se kako su obećali najprije početi s radovima od 1. siječnja, da bi ih odgodili za 1. svibnja. Po onome što se vidi, probijanje tunela ne može se završiti do obećanog roka - 1. srpnja. Nitko od nadležnih u vrhu države ne ide ususret radnicima i stanovnicima, koji su zbog jednoga većeg kamena ostali zarobljeni, unatoč svoj današnjoj tehnologiji i mehanizaciji.
- Tek smo sada svjesni koliko nam je značio put preko Biokova. Svi govore da treba obnoviti selo, vratiti se živjeti na selo, a nitko nam ne daje nikakvu podršku. Na kraju poručujem Kalmeti: od svih nas biste dobili daleko više povjerenja i glasova da ste “uprli” da se kamen makne s ceste i prometnica u najkraćem roku otvori! - zaključuje Antonio.