Čiovski most mogao bi biti dovršen do turističke sezone, ali tek 2018. godine. No, sasvim sigurno danas nije čak ni to. Ovog tjedna pokrenuta je procedura raskida ugovora o građenju sa zagrebačkim "Viaduktom", nakon što je projekt došao u fazu kad investitor više njime nije mogao upravljati.
Novi izvođač radova još se ni ne nazire i za takvu odluku, po propisanoj proceduri, trebat će još vremena. Novi natječaj neće biti potreban i to je najbolja vijest u vezi s ovim ključnim infrastrukturnim objektom. Budući da su se dogodile okolnosti na koje investitor nije mogao utjecati, Zakon o javnoj nabavi daje pravo na pregovarački postupak, pa će Hrvatske ceste, s obzirom na strukturu radova koji su preostali, pozvati sve one koji su sposobni taj posao dovršiti. Investitor je najavio kako će na pregovarački postupak oko novog izvođača pozvati relevantne tvrtke koje mogu ponuditi sigurno financiranje i kratke rokove završetka gradnje. Novi rok bit će bitan faktor u odabiru izvođača.
Još jedna paklena sezona
Pregovarački postupak, u najboljem slučaju, potrajat će do kraja svibnja, kada bi novi izvođač trebao biti odabran i uveden u posao. Tada bi se snažno krenulo u realizaciju projekta, posebno ako se radovi ipak budu mogli obavljati u ljetnim mjesecima.
Do sada se na mostu i pristupnim cestama ukupno realiziralo oko 57 posto predviđenih radova. Preostalo je, do potpunog završetka, obaviti posao vrijedan oko 54 milijuna kuna. Od toga su čak 40 milijuna kuna radovi podizvođača koje bi, da je ostala u poslu, do kraja praktički morala financirati tvrtka "Viadukt".
Odluka o raskidu ugovora s "Viaduktom" bila je neizbježna i donesena je, u prvom redu, kako se ne bi izgubio novac Europske unije, iz čijeg se fonda financira čak 85 posto projekta. Zato se oko svega angažiralo i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a ministar Oleg Butković isticao je kako je s ovim objektom od strateškog značenja "cijela Hrvatska na ispitu". Ispit nije položen pa Trogirane i njihove brojne goste čeka još barem jedno pakleno prometno ljeto.
25 metara iznad mora
Inače, vrijednost izgradnje mosta kopno – otok Čiovo, čija je gradnja počela u veljači 2015., nešto je veća od 207,9 milijuna kuna, od čega će se 85 posto, ili do 176,7 milijuna kuna, sufinancirati iz EU fondova. Pod uvjetom da se poštuju rokovi. Most će biti dug 547 metara, bit će 25 metara iznad morske površine, imat će 13 stubišta u moru i dva upornjaka na kopnu – jedan na strani Čiova, a drugi na trogirskoj strani. Osim mosta, izgradit će se i pristupne ceste od 1818 metara.
Ključne brojke
207,9 milijuna kuna stoji most
176,7 milijuna kuna financira se iz EU fondova
547 metara bit će dug most
1818 metara pristupnih cesta izgradit će se u sklopu projekta