Njih čak 89 posto svojim gostima ponudi ljubaznost, pozdrav dobrodošlice, osmijeh na dolasku i pozdrav na odlasku, dok su sa 85 posto na visokom drugom mjestu uslužni djelatnici na Kvarneru.
Dalmacija (sve četiri županije) ima 84 posto gostiju koji su zadovoljni dočekom i ljubaznošću, a Središnja Hrvatska ima 83 posto takvih uslužnih djelatnika. Na iznenađenje svih, najmanje pozdrava, osmijeha i zahvale dobijaju gosti u Istri, jer je tek 75 posto domaćina uslugu započelo pozdravom, osmijehom i dobrodošlicom.
Rezultati su to istraživanja „Tajni gost“ koje je u prošloj godini provela agencija „Heraklea“ na uzorku od 1700 lokacija, ugostiteljskih objekata i pratećih sadržaja u cijeloj Hrvatskoj, a čija je prezentacija napravljena u četvrtak u Splitu u suorganizaciji TZ Splitsko-dalmatinske županije i TZ Splita.
Obišavši cijelu Hrvatsku, tajni gosti koji su dolazili bez najave i neprepoznatljivi u različite objekte uslužne djelatnosti, konstatirali su tako kako se u cijeloj Hrvatskoj svakom trećem našem gostu nitko ne osmijehne niti mu se zahvali na dolasku. Tek nešto malo bolji su rezultati u pogledu pozdrava na odlasku i zahvale gostu što je došao (65 posto), iznijela je Željka Bakmaz iz „Heraklee“.
- Napravili smo i istraživanje na uzorku od tisuću lokacija u Hrvatskoj o tome kako se prema gostima odnose u ugostiteljskim objektima, javnim institucijama i trgovinama, a najbolje rezultate imaju ugostitelji kojih je čak 92 posto spremno svojim gostima ponuditi dobrodošlicu osmijehom, pa treba konstatirati kako nam u hrvatskom turizmu i uslužnom sektoru kronično nedstaje srdačnih pozdrava i osmijeha - kazala je Bakmaz.
Bila je to prilika i za javnu prezentaciju rezultata koje je dalo istraživanje „Tajnog gosta“ u Splitsko-dalmatinskoj županiji prošle godine, a koje je pokazalo kako je najbolji dio turističke usluge u Srednjoj Dalmaciji kvalitetan smještaj u hotelima i domaćinstvima te ugostiteljske usluge, dok je najlošije ocjene zavrijedila usluga u poštama i bankama, gdje je tek svaki četvrti gost bio zadovoljan pruženom uslugom.
- Svrha istraživanja „Tajnog gosta“ jest ukazivanje na nedostatke i prostor u kojemu možemo podignuti kvalitetu usluge i nije poanta u tome da se javno kaže tko je najbolji, a tko je dobio najlošije ocjene gostiju. Važno je da svako turističko mjesto analizira svoje dobijene ocjene za pojedine segmente usluge i pokuša poraditi na tome da one budu bolje iduće godine – kazao je Joško Stella, direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije.
Ipak, valja kazati kako su najveći pomak u odnosu na lanjsku godinu u zadovoljstvu gostiju napravila Brela sa rezultatom boljim za 21,6 posto od lanjskog. Najveći pad kvalitete usluga i ljubaznosti po ispitivanju tajnih gostiju u 2014. godini imao je grad Hvar u kojemu je smještaj ocijenjen izvrsnim, ali su mu zato muzejska ponuda i ljubaznost muzejskih radnika najlošiji u županiji, baš kao i Starigradu koji je najlošije ukupno ocijenjen, dok Baška Voda ima najbolji smještaj u Srednjoj Dalmaciji.Omiš je dobio najlošije ocjene za smještaj, a u Supetru i na Šolti gosti zamjeraju neljubaznost trgovaca.
Neljubazni trgovci i poštari
Baška Voda dobila je čak 94 posto izvrsnih ocjena gostiju za smještaj, ali ima najlošiji poštanski ured,u Bolu gosti hvale djelatnike turističke zajednice, ali zamjeraju neljubaznost ugostiteljima, Makarska je lanjske godine imala najneljubazniju benzinsku postaju,dok se Splitu zamjeraju loša usluga u suvenirnicama i trgovinama, a Trogiru u poštanskom uredu.
RUŽICA MIKAČIĆ
Foto: Duje Klarić / CROPIX
Foto: Duje Klarić / CROPIX