Neupućeni su ga osporavali, a stanovnici Imotske krajine s radošću su ga dočekali kao jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u novijoj povijesti tog srca Dalmatinske zagore. Tunel je u godinu dana pokazao svu svoju korisnost.
Stručnjaci HAC-a predviđali su kako bi za njegovo rentabilno poslovanje trebalo njime godišnje proći oko pola milijuna automobila da bi se od tunelarine utržilo između osam i devet milijuna kuna za njegovo održavanje.
No, to je višestruko premašeno. Do jučer, znači u proteklih 365 dana, tunelom je prošlo 890.000 automobila, a HAC je od tunelarine inkasirao više od 14,5 milijuna kuna, bez PDV-a.
Živnuo ruralni turizam
Kako su nam rekli u HAC-u, i za njih je to veliko iznenađenje. No, nakon godinu dana vidljiva je sva opravdanost otvaranja tunela, ne samo zbog spomenutih brojki, nego i zbog toga što je biokovski tunel spojio Zabiokovlje i Podbiokovlje, jednima približio more, a drugima autocestu. Zašutjeli su i oni rijetki koji su ga osporavali. Danas je on i “dar Božji” za hrvatski turizam.
Njegova zadaća da otvori vrata razvoja Imotskoj krajini već se ostvaruje. Vidljivi su prvi počeci ruralnog turizma, deseci inozemnih turista odmaraju se u mjestima diljem Imotske krajine koristeći blagodati čistog okružja i zdrave hrane, a već za dvadesetak minuta su na plažama Makarskog primorja. No, to je tek početak, tunel će u idućem razdoblju zasigurno pokazati svu svoju vrijednost.
Nakratko je zaboravljena i zaista skupa tunelarina (20 kuna u jednom smjeru), zaboravljeno je i njegovo neugledno otvaranje prošle godine, koje su čelnici HAC-a i političari s državne razine zaobilazili u širokom luku. Tunel “Sveti Ilija” zaista je trebao Imotskoj krajini i Makarskom primorju, ali i širem okruženju.
Piše Braco Ćosić
Foto: Arhiv CROPIX
Foto: Arhiv CROPIX