Zbog poslovnih problema “Konstruktor-inženjeringa” i “tihog” štrajka radnika te splitske građevinske tvrtke dodatno je usporena izgradnja zapadnoga dvotračnog kolnika brze ceste Solin-Klis, zbog čega nijedan dio te važne prometnice vjerojatno neće biti dovršen do početka turističke sezone.
Na sporo pritjecanje novca iz državne blagajne i nedavne vremenske neprilike tako se nad gradilište na padinama Mosora nadvio dodatni oblak neizvjesnosti na koji nisu mogli računati u Hrvatskim cestama, investitoru projekta od gotovo 270 milijuna kuna.
Prvi rok završetka jedinoga kvalitetnog spoja Splita s autocestovnim čvorom u Dugopolju “probijen” je još u lipnju prošle godine, a sada je ozbiljno ugrožena i prognoza da bi za oko tri mjeseca prva vozila mogla krenuti barem južnim dijelom nove ceste, između vijadukata “Izvor Jadra” i “Jamani”, dugim 1,4 kilometra.
Budući da su na trasi novog dijela brze ceste, ukupne dužine 4,5 kilometara, trenutačno angažirani samo radnici zagrebačke “Hidroelektre Niskogradnje”, koji dovršavaju tunel “Klis Kosa zapad”, te makarskoga “Georada” na iskopima i prekrcaju zemljanog materijala, većih aktivnosti na dva preostala vijadukta i u tunelu “Klis Grlo zapad” nema.
Sve to govori kako cijela prometnica neće biti dovršena najmanje do kraja godine, a realan rok završetka izgradnje nitko ne želi potvrditi.
Čak 63 posto dionice čine vijadukti i tuneli
Premda je riječ o građevinski vrlo zahtjevnoj dionici, na kojoj 65 posto trase čine vijadukti i tuneli, a dio gradilišta je neposredno iznad izvora rijeke Jadro, treba znati da su radovi na zapadnom dvotračnom kolniku počeli prije pune tri godine.
Za usporedbu, uoči Domovinskog rata za samo godinu i pol bili probijeni su svi tuneli i u “grubo” završeni vijadukti na istočnom dijelu brze ceste koja je, upravo zbog rata, bila otvorena tek početkom lipnja 1999. godine.
Stara cesta Solin - Klis na redu tek kad se otvori brzaKako doznajemo u Županijskoj upravi za ceste, stara prometnica između Solina i Klisa obnovit će se tek kada se otvori novi dio brze ceste. Taj posao trenutačno nije isplativo obaviti, jer se dijelovima stare ceste koriste kamioni i građevinski strojevi sa susjednoga gradilišta, što bi moglo oštetiti obnovljeni kolnik. Znači, uređenje stare ceste neće doći na red u tekućoj godini. |