StoryEditorOCM

Stižu nove ‘rampe‘ koje će poboljšati protočnost prometa

Piše Mia Sesartić
14. prosinca 2021. - 17:00

"Hrvatske ceste" u intezivnim su aktivnostima oko investicija kojima će se riješiti problem povezanosti dijela grada Solina sa Splitom i koje su važne za bolju protočnost prometa na tom području.

Jedan od njih je i izgradnja takozvane rampe sa obilaznice državne ceste DC8 prema Matoševoj ulici (DC 432).

image
Josko Supic/Cropix

Izgradnjom nadvožnjaka u Matoševoj ulici 2018. godine promijenjen je režim odvijanja prometa na rotoru Bilice. Ukinut je izravni pravac sa državne ceste DC8, odnosno obilaznice, u smjeru Mravinaca, a posljedica toga je čekanje i stvaranje kolona unutar kružnog toka Bilice.

Kao rješenje tog problema u "Hrvatskim cestama" su predvidjeli izgradnju dodatne rampe preko rotora Bilice kojom će se osigurati stanovnicima dijela Solina, odnosno naselja Priko vode, Mravince i Kučine, sigurniji pristup.

image
Josko Supic/Cropix

Spomenuta građevina se nalazi na administrativnom području Grada Splita i Grada Solina, a dio je prometne mreže u zoni čvora Bilice koji je u funkciji deniveliranog križanja državnih cesta D1 i D8.

Novi vozni trak

Kako je rješenje zamišljeno, pojašnjavaju nam iz ove državne infrastrukturne tvrtke.

- Projektom je predviđeno dodavanje desne izljevne trake paralelne s državnom cestom DC8, a na nju se nastavlja novi nadvožnjak preko rotora Bilice i pripadajuća rampa za smjer Solina.

Širina izljevnog traka iznosi 3,50 metra te je iste širine kao i vozne trake na glavnom pravcu, odnosno obilaznici DC8. Na dijelu gdje se planirana rampa fizički odvaja od spomenute obilaznice (vrh otoka) izvozni trak prelazi u formu jednosmjerne prometnice, a ukupna duljina izvedbe rampe iznosi 310 metara.

image
Tom Dubravec/ Cropix

U sklopu projekta, u zoni zahvata rekonstruira se rampa iz rotora Bilice u smjeru Solina. Predviđena je izvedba nove rampe širine ukupno 5,5 metara te ukupne duljine izvedbe 150 metara.

Za spomenuti projekt proveden je postupak javne nabave radova, a za izvođača je odabrana zajednica ponuditelja - Lavčević d.d. i Lavčević - inženjering d.o.o. za iznos od 9.958.598,18 kuna (bez PDV-a) i s rokom dovršetka od devet mjeseci.

Građevinska dozvola je u fazi ishođenja, te se u skorom vremenu očekuje početak radova, navode nam iz HC-a, što će svakako obradovati stanovnike Solina, posebno dijela iz područja Priko Vode, te Mravinaca i Kučina.

"Hrvatske ceste" grade i multimodalnu platformu splitske aglomeracije čija je prva dionica čvor Mravince - čvor TTTS.

image
Josko Supic/Cropix

Nedaleko od rampe sa obilaznice DC8 u smjeru Mravinaca predviđena je i izgradnja prve dionice spomenute multimodalne platforme splitske aglomeracije od čvora Mravince do Čvora TTTS-a.

Iz smjera Splita, odnosno Solina, zahvat započinje na brzoj cesti Solin – Klis, na budućem čvorištu Mravince.

Ugovor o javnoj nabavi radova za prvu, drugu i treću fazu je sklopljen 4. kolovoza ove godine na iznos 54.301.663,62 kune bez PDV-a. Ugovor je sklopljen s izvođačem STRABAG d.o.o., a rok za dovršetak radova je 24 mjeseca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. studeni 2024 17:21