Dacia je prilikom predstavljanja strateškog plana Renaulution pokazala Bigster – konceptni automobil koji otvara nove mogućnosti oblikovanja ponude marke, a posebno kad je riječ o C segmentu. Vjeran duhu marke Dacia, konceptni automobil Bigster robusno je i prostrano vozilo dugo 4,6 metara, a kupcima pruža sve što očekuju od jednog C-SUV-a.
Novi model temeljen na konceptnom automobilu Bigster u prodaju bi trebao stići 2025. godine. Svi koji su ga imali prilike vidjeti kao koncept i ako proizvodna verzija bude izgledala slično, vjerujemo da će se mnogima svidjeti.
Istovremeno Jogger, Dacijin prvi model iz C segmenta koji je marka predstavila na Međunarodnom salonu automobila u Münchenu u rujnu 2021., iz temelja mijenja viziju pristupačnog i svestranog obiteljskog vozila. Dostupan u izvedbama s pet i sedam sjedala, Jogger savršeno utjelovljuje tržišni položaj i duh marke Dacia.
To svestrano, iznimno prostrano i modularno vozilo pustolovnog dizajna ujedno je najpristupačniji obiteljski automobil na tržištu. Dostupan je s benzinskim i benzinsko-plinskim motorom, a od siječnja 2023. i kao hibrid. Ovu hibridnu verziju s provjerenim hibridnim pogonski sklopom smo isprobali u veljači ove godine i ostali vrlo pozitivno iznenađeni njegovim performansama.
Konkurentna i iznimno prilagodljiva platforma CMF-B pravi je kamen temeljac Dacijine industrijske strategije. Tvornice u Rumunjskoj i Maroku raspolažu kapacitetima za proizvodnju različitih karoserija - limuzine, kompakti i SUV-ovi B i C segmenta, modela opremljenih termičkim, alternativnim i hibridnim motorima, u skladu s propisima koji se neprestano mijenjaju, vozila s pogonom na dva ili četiri kotača, duljine od 4,1 do 4,6 metara.
Treba reći da je platforma CMF-B osigurala snažan uzlet marke omogućivši joj ubrzani razvoj vlastitog poslovnog plana s ciljem provedbe proizvodnog plana, ali i da započne vlastitu ofenzivu u C segmentu.
Tvornica u Mioveniju u Rumunjskoj povijesni je pogon marke koji djeluje još od 1968. Danas je to referentni industrijski kompleks s linijom za proizvodnju karoserija, linijom za mehaničke komponente i podvozje, ljevaonicom i logističkom platformom. Trenutačno se u tvornici proizvode četiri modela marke: Duster, Sandero Stepway, Logan i Jogger.
Od 2024. u njoj će se proizvoditi nova generacija Dustera temeljena na platformi CMF-B, a od 2025. i novi Dacijin model C-SUV temeljen na konceptnom automobilu Bigster. S ciljem preraspodjele opterećenja između Dacijinih tvornica i s namjerom jačanja ofenzive u C segmentu, ponuda modela Jogger, uključujući Jogger HYBRID 140, od drugog će se tromjesečja 2024. proizvoditi u marokanskoj tvornici u Tangeru.
Tvornica u Tangeru započela je s radom 2012. godine, a svojom je politikom nulte stope ugljičnih emisija i zabrane ispuštanja industrijskih otpadnih voda potaknula val revolucije u marokanskoj automobilskoj industriji. Marokanska tvornica proizvodi i automobile s platformom CMF-B, pri čemu glavnina proizvodnje otpada na Sandero – najprodavaniji automobil za privatne kupce u Europi od 2017.