Kineski proizvođač električnih automobila Chery odgodit će početak proizvodnje vozila u Španjolskoj za gotovo godinu dana, rekao je u četvrtak izvršni direktor Cheryjevog španjolskog partnera Ebra.
U rujnu Ebro je bio izvijestio da će Chery iz komercijalnih razloga odgoditi početak proizvodnje u prvoj europskoj tvornici u Barceloni s kraja ove do iduće godine, ne navodeći precizan datum.
Među razlozima španjolski partner kineske tvrtke naveo je i carine Europske unije na električna vozila kineske proizvodnje, ali izvršni direktor Pedro Calef rekao je da one ne bi trebale utjecati na zajedničku tvrtku jer će proizvodnja biti locirana u Europi.
Španjolska je u listopadu bila suzdržana na glasanju u EU o dodatnim kompenzacijskim carinama na električna vozila proizvedena u Kini.
U četvrtak šef Ebra rekao je da je početak proizvodnje pomaknut za četvrto tromjesečje iduće godine.
- Projekt nije otkazan, samo su neki elementi prilagođeni", rekao je Calef. "Imamo razloga vjerovati da će naš odnos (sa Cheryjem) godinama biti solidan - dodao je.
Chery bi u u Barceloni trebao krenuti s proizvodnjom sportskog terenca Omode 5.
Reuters napominje da nije uspio odmah kontaktirati Chery jer je radno vrijeme u Kini završilo.
U travnju zajednička kompanija Cheryja i Ebra objavila je da do 2029. godine planira proizvoditi do 150.000 vozila godišnje i da će tvornica u Barceloni spadati među Cheryjeve glavne izvozne pogone.
Do 2021. tvornicu je koristio japanski proizvođač automobila Nissan, a prije toga Ebro.
Nova kompanija zaposlit će do 1.250 nekadašnjih Nissanovih radnika, rekao je Reutersu predsjedatelj uprave Ebra Rafael Ruiz.
Ebro je obustavio prodaju 1987. godine i u međuvremenu je promijenio brend i krajem godine proizvest će prvi sportski terenac, u benzinskoj i plug-in hibridnoj verziji.
Do kraja godine španjolska kompanija namjerava početi proizvoditi i drugi model sportskog terenca, a odgoda proizvodnje tvrtke koju su osnovali sa Cheryjem omogućit će im i da pomaknu početak proizvodnje trećeg modela s kraja na sredinu iduće godine.
U 2025. godini planiraju prema riječima izvršnog direktora proizvesti između 20.000 i 30.000 vozila koja bi se u početnoj fazi trebala prodavati u prvom redu u Španjolskoj i u Andori. Cijena će biti konkurentna, istaknuo je Caleb, ne navodeći pojedinosti.
Ebro sada u idućoj godini očekuje prihod od oko 330 milijuna eura i od 1,1 milijardu eura u 2027.