Automobil namijenjen prvenstveno za grad i gradske gužve, sposoban prevesti maksimalno dvoje ljudi i nešto prtljage pokazao se kao omiljeno rješenje za žene, ali i trendsetere.
Nakon što u posljednje vrijeme Smart bilježi sve lošije prodajne rezultate, stiglo je vrijeme za treću generaciju koja će biti predstavljena na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu.
Nova, treća generacija Smarta napravljena je u suradnji Daimlera i Renaulta, tako da je riječ o tehnološkom blizancu s trećom generacijom Twinga.
Smart dijeli istu koncepciju kao i Twingo, a koja je prisutna još od prve generacije - motorom smještenim straga i stražnjim pogonom.
Smart Fortwo doživio je poboljšanja u gotovo svim područjima, te je postao znatno udobniji. Za razliku od ostalih proizvođača kod kojih je izražen trend povećanja dimenzija u odnosu na prethodnika to se kod Smarta Fortwo nije dogodilo jer je ostao na 2,69 metara dužine.
U Daimleru tvrde da će Smart unatoč nepromijenjenim dimenzijama pružati u unutrašnjosti još veći komfor nego do sada. Unutrašnjost nudi niz opcija, tako da je mogućnost personalizacije velika, ali će bolji poznavatelji prilika prepoznati niz detalja karakterističnih za Renaultov brand, poput ručice mjenjača, kvake na vratima, pokazivače smjera iza upravljača...
Smartov stražnji pogon prvi put se nudi i u modelu Forfour, inačici s četiri sjedala. Prva generacija nije donijela previše uspjeha tako da je sada isplivala nešto konzervativnija varijanta.
Forfour je Twingo i obrnuto, tehnički su isti, a razlike su prvenstveno kozmetičke naravi i najlakše ih je uočiti izvana. Međuosovinski razmak je 250 centimetara, što je otprilike na razini Mini Coopera, ali Smart dolazi s četiri vrata.
Prema procjenama njemačkih stručnjaka, Forfour trebao bi činiti 10 posto ukupne količine prodanih primjeraka.
Novi Smart pogonjen je najmodernijim 3-cilindarskim motorima snage 60, 71 i 90 KS, dok se prijenos snage obavlja preko 5-stupanjskog ručnog mjenjača ili twinamic automatskim mjenjačem s dvije spojke.
Smart nudi veliku paletu različitih boja i ukrasa za presonalizaciju interijera, ali i eksterijera. Iako su izgubili na posebnosti i da više nisu jedinstveni, ne bi trebali imati problema oko plasmana na tržište.
Nova generacija Smarta očekuje se na tržištu Europe, kao i u Hrvatskoj, u studenom 2014. godine. Cijena Smarta Fortwo će biti blizu cijenama aktualnog modela, dok se nadoplata za Smart Forfour biti samo 600 eura.
Sigurnost Na sigurnosnim sustavima nije se štedjelo tako da je Smart prvi gradski automobil koji serijski dolazi sa sustavom za pomoć prilikom udara vjetra, a uz nadoplatu moguće je dobiti sustav za nadzor prometne trake, kao i sustav protiv naleta na vozilo ispred sebe. |