StoryEditorOCM
Arhivamali gradski auto

Predstavljen Peugeot 107: najmanji lavić za gradske gužve i skučena parkirališta

Piše PSD.
18. veljače 2014. - 14:57
Najmanji Peugeot 107 dobiva nasljednika u vidu maloga gradskog automobila 108 koji će se proizvoditi u dvije karoserijske izvedbe, kao osnovni model s trima i petorim vratima, te kao cabriolet s oznakom Peugeot 108 Top!

Upečatljivog i atraktivnog dizajna kupcu nudi mogućnost personalizacije vlastitog vozila, dakle od izbora između limuzine i cabrioeta, broja vrata, unutarnjeg uređenja...

Nova 108-ica bit će „napunjena“ opremom iz višeg segmenta poput kamere za vožnju unatrag, automatskog klima- uređaja, pokretanja vozila bez ključa, a težina mu je samo 840 kilograma.

Naravno, nova 108-ica u prvom redu je gradski automobil koji će se najbolje snalaziti u gradskim gužvama i vrevama, uskim ulicama i na skučenim parkiralištima. To mu omogućuju male dimenzije, s obzirom na to da je najmanji lav dugačak tek 347 centimetara, te širok 162 centimetra, kao i skraćeni prevjesi i krug okretanja od samo 4,80 metara.

Kapacitet prtljažnika malog Peugeotova princa iznosi 196 litara s kitom za popravak gume, te 180 litara s rezervnim kotačem. Osnovni volumen preklapanjem stražnjih naslona klupe u omjeru 50:50 može se povećati na 750 litara što je odličan rezultat za tako mali automobil.

U unutrašnjosti vozaču su sve informacije objedinjene na jednom mjestu radi lakšeg čitanja. Središnjom konzolom dominira 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir, uz komande automatskog klima-uređaja.

Za otvaranje platnenog krova kod cabrio inačice nove 108-ice i otkrivanje slobodnog prostora širokog 80 cm i dugačkog 76 cm dovoljno je podići ruku da bi se pronašle električne komande. Otvor platnenog krova može se zaustaviti iznad prednjih sjedala, iznad sva četiri sjedala...

Što se tiče sigurnosti, ali i elemenata koji olakšavaju vožnju vozaču, mala 108-ica je otišla nekoliko koraka dalje. U serijskoj opremi dolazi šest zračnih jastuka (dva prednja pri čemu se suvozačev može isključiti), dva prednja bočna, te zračne zavjese za prednji i stražnji red.

Za aktivnu sigurnost 108-ica je „oboružana“ ABS-om, elektroničkim razdjelnikom sile kočenja, sustavom za pomoć pri naglom kočenju i ESP-om koji se može isključiti. Uz to svi motori su opremljeni sustavom za pomoć pri kretanju na uzbrdici.

Ponudu motora čini četiri učinkovita 3-cilindarska benzinska motora čija se emisija CO2 kreće između 88 i 99 g/km, što znači da mu je i potrošnja, koja još nije službeno potvrđena, vrlo mala. U biti radi se samo o dva benzinca obujma 1.0, odnosno 1.2 litre.

Naime, 1.0-litreni VTi benzinac dolazi u tri varijante, snage 68 „konjskih snaga“. Prvi oznake e-VTi uparen je s ručnim mjenjačem s pet brzina i emitira samo 88 g/km CO2, drugi je VTi u kombinaciji s istim mjenjačem i emisijom CO2 od 95 g/km, dok je treći uparen s pilotiranim ETG 5-stupanjskim mjenjačem koji ispušta 97 g/km. Novi je 1.2-litreni PureTech VTi benzinac s 82 KS koji dolazi u kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, a čija je emisija CO2 samo 99 g/km.

Svjetsku premijeru novi Peugeotov kraljević imat će na skorašnjem ženevskom salonu automobila početkom ožujka.

Personalizacija

Nova 108-ica ima velik broj mogućnosti personalizacije i kombinacija čime će se razlikovati od istog modela. Dakle, osim karoserijske inačice, kupac može ići dalje i osmisliti svoju 108-icu zahvaljujući sedam tematskih mogućnosti personalizacije i tri unutarnja uređenja. Teme za personalizaciju sastoje se od vanjskih i unutarnjih naljepnica, obloga retrovizora, tepiha, obloga ključa, dok tri vrste unutrašnjosti ponavljaju boje ukrasa na instrument ploči i središnjoj konzoli.

zdravko juričko
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2024 01:30