Kombinirana pomorsko-cestovna postaja na predjelu Batahovine sve je bliže, ističe ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik Blaž Pezo. Važan je to projekt jer je najbliža pumpa te vrste u našem akvatoriju na Korčuli:
- Nakon što smo tvrtki Adria Oil d.o.o. 2022. godine dodijelili koncesiju, oni su u fazi predaje dokumentacije za izdavanje građevinske dozvole. Na dinamiku realizacije projekta utjecalo je i uvođenje ograničenja marži na fosilna goriva. Važo je da pumpa čim prije proradi, jer nautičari i vlasnici malih brodica na području cijele županije već godinama imaju problema oko opskrbe gorivom. Ovo će biti prva benzinska postaja koja će moći istodobno kvalitetno opslužiti više plovila - ističe ravnatelj Pezo i dodaje kako će pumpa služiti vlasnicima plovila od Prevlake do Pelješca, posebno u ljetnim mjesecima.
STVAR PRESTIŽA
-S obzirom na sve veću flotu brodica i potrebu lokalnog stanovništva za komunalnim vezovima, pumpa će služiti nautičarima, brodarima, barkariolima i ribarima. Projektom je u tom objektu predviđeno šest crpnih postaja te će svi brzo doći na red, a puno brža je i tehnologija punjenja gorivom. Ne znam hoće li ostale pumpe u akvatoriju biti konkurentne kad se izgradi novi objekt. Ovim projketom će se povećati sigurnost gruškog akvatorija te će se smanjiti brodski promet od i prema postojećoj benzinskoj postaji. Mislim da je lučko područje najbolje za realizaciju ovakvog projekta. Lokacija na ulazu u Rijeku dubrovačku i gruški akvatorij je kvalitetna i dobra jer tu prolaze svi nautičari i brodari. Koncesionar Adria Oil d.o.o. iz Rijeke zbog prestiža želi crpku upravo na našem području, a već imaju sustav diljem Hrvatske. Također imaju i dostatna sredstva za izgradnju. Ne znam hoće li to biti do početka pune turističke sezone jer ne ovisi o njima niti o nama, ali ćemo zajedno raditi. Predaja zahtjeva za izdavanje građevinske dozvole je u tijeku - podsjeća Pezo i otkriva novosti na Batahovini:
- Dubrovačka gradska uprava poslala je županiji i nadležnom Ministarstvu UPU Gruškog akvatorija na suglasnost. Ako se ishodi pozitivno mišljene, brzo će to pred Gradsko vijeće. To će pokrenuti daljnje korake prema izmjeni prvenstvene koncesije između Lučke uprave Dubrovnik i Luke Dubrovnik, čime će se steći preduvjeti za izgradnju terminala.
OTOČANI, BUDITE MIRNI!
Pezo ima dobre vijesti i za projekt Batahovine: nada se da će se kroz program CEF ili operativni program Ministarstva mora, prometa i infrastrukture već krajem ove ili početkom iduće godine zatvoriti konstrukciju izgradnje Batahovine:
- Priveli smo kraju izvedbeni projekt, a građevinsku dozvolu imamo već dvije i pol godine i potpuno smo spremni za korištenje tih sredstava. Ove zime očekujemo potpisivanje jednog od financijskih paketa potpore za izgradnju projekta vrijednog više od 20 milijuna eura, što je naravno veliki iskorak za nas. Vjerujem da će realizacija dosta olakšati ro-ro promet i opskrbu Elafita i održavanje dužobalnih linija. Tu ćemo potpuno prebaciti i trajektni promet. Svake je godine sve veća i flota malih domaćih brodara na linijskim vezama, koja nam je neophodna, a promet ispred upravne zgrade više nije tako siguran jer je preko puta marina te mislim da će vezovi 15 i 16 unutar Rijeke dubrovačke sigurno doći do izražaja i da ćemo novu operativnu obalu kvalitetno iskoristiti - govori sugovornik.
Najavljuje kako je nakon završetka dogradnje i rekonstrukcije vezova 10-14, sljedeći korak u razvoju lučke podgradnje projekt “Rekonstrukcija i dogradnja operativne obale Batahovina II”:- Planirano povećanje kapaciteta se odnosi na dva nova veza ukupne duljine 420 metara, opremljena potrebnom priveznom opremom, komunalnom infrastrukturom te prostorom za ukrcaj. Očekivani rezultat je bolja povezanost s otocima, efikasnija operativna sposobnost na lučkom području i bolja integracija u prometni sustav. Projekt je usklađen sa strateškim aktima i utvrđenim ciljevima održive, pametne, sigurne i intermodalne mreže TEN-T. Realizacija tog projekta izvrsno će služiti za trajektnu i brze veze s Elafitima i ostalim otocima u županiji, te će Batahovina postati servis domaćeg prometa.
Naravno, vezovi 11 i 12 ostaju za međunarodni promet, prvenstveno za kruzere i mega-jahte. Otočani mogu biti mirni jer će brod prema Elafitima i dalje pristajati na mul Petka. Bilo kakvo izmještanje Postire ili nekog drugog broda ne dolazi u obzir. Izgradnja 420 metara nove operativne obale na Batahovini preduvjet je početka izgradnje putničkog terminala jer ćemo morati pronaći privremeno rješenje za autobusni kolodvor.
No, kolodvor nije predviđen na lučkom području, ali je privremeno rješenje zbog konfiguracije našeg terena postalo trajno pa smo se na to navikli. Tek ćemo odlučiti hoće li se ubuduće kolodvor pomicati prema mostu i Batahovini. Odlučit će struka, ali mislim da će ostati na području luke Gruž. Izgradnja Batahovine je preduvjet realizacije svih daljnjih planiranih projekata jer njome dobivamo veliki prostor gdje će se iznaći i dio za autobusni kolodvor tijekom izgradnje terminala - zaključuje Blaž Pezo.
Osvrnuo se sugovornik i na status Dubrovnika kao home porta:
- Kad govorimo o tome, mislimo prvenstveno na ukrcaj i iskrcaj putnika jer se ne možemo nositi s velikim teretnim lukama koje mogu dati opskrbu brodova namirnicama. Putnici su nam vrlo važni, a povećanjem kapaciteta Zračne luke “Ruđer Bošković” i izgradnjom novog putničkog terminala bit će zadovoljni svi korisnici. Od kruzing kompanija dominantna je Marella Cruises koja je već dovela značajno veće brodove kojima kapacitet više nije cca 1200 nego 1800 putnika. Ove smo godine imali 70 tisuća putnika u home portu, što je odlično i s novim terminalom i boljim prostornim mogućnostima i opremom brojke će se samo povećati. Sukladno zahtjevima Schengena već smo nabavili dio najmodernije opreme i nove kućice za kontrolu putovnica, obavili smo i neke preinake te pratimo postavljene standarde za home port operacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....