StoryEditorOCM

bruje motoriTrajekti građanima i otočanima ne daju mira: ‘Noću se ne može spavati, a i gosti bježe. Vide kakva je situacija i više se ne vraćaju...‘

Piše Bruno Lucić/DV
28. srpnja 2021. - 08:21

Stanovnici dubrovačkog kvarta Gruž danju nemaju mira, a noću ne mogu oka sklopiti. Uzrok tome su motori Jadrolinijinog broda „Dubrovnik“ koji proizvode nesnosnu buku dok je privezan u gruškoj luci, a svjedoči tome i Tatjana Dimnić koja se obratila novinarima za pomoć, piše Dubrovački vjesnik.

- Naime, Jadrolinijin brod „Dubrovnik“ već godinama maltretira stanovnike ovog naselja nesnosnom bukom motora koji bez prestanka bruje po nekoliko dana i noći dok je brod privezan na vezu u luci. Problem je to koji je već nekoliko puta istican te su se za to potpisivale i peticije, ali se ništa konkretno nije napravilo. Jednom prilikom je navodno objašnjeno da motore nije moguće ugasiti zbog tehničke neispravnosti broda. Već nekoliko puta smo se mailom direktno obraćali Jadroliniji oko ovog problema, ali nikad nismo dobili odgovor, navodi Dimnić.

image
Stanovnici Gruža nemaju mira
Božo Radić/Cropix

Sličnu muku muče mještani Suđurđa na elafitskom otoku Šipanu jer se trajekt „Hanibal Lucić“ ne uključuje na kopnenu elektromrežu. Dok je pravi Hanibal Lucić autor „Robinje“, stanovnici Suđurđa postali su 'robovi' ovog plovećeg Hanibala Lucića.

Predsjednik Mjesnog odbora Suđurađ Ivica Katić koji živi 700 metara daleko od mjesta pa nije žrtva previsokih decibela, potvrđuje kako njegovi sumještani imaju istih problema kao i Gružani.

- Ljudi u mjestu su čak doveli osobu da izmjeri koliko napona struje ima, ali se trajekt neće spojiti na električni vod, nego rade pomoćni motori. Tijekom ljeta to je 'ubij Bože', on dođe uvečer u 16 sati i bruji ujutro do 7 ura. Ljudi dođu jednu večer, vide kakva je situacija i više se ne vraćaju, žali se Katić.

Suvlasnik apartmana i restorana Maroje Lešević napominje kako je Suđurađ malo mjesto, lučica i dva su broda na 'noćnom spavanju'.

- Tu je „Postira“ koja je priključena na struju, a na drugom mulu također imamo priključak za struju na koju bi se mogao spojiti trajekt „Hanibal Lucić“. On koristi kombinaciju elektromotora i dizelskih agregata i može se jednostavno spojiti ako radi na noćnom režimu rada, a ako radi sa svim motorima, onda ne može zato što iz HEP-a kažu da je nedovoljno struje. Ali, on na 'noćnom spavanju' vuče 50 kilovata struje i to je sasvim normalno. Moj objekt vuče po 100 kilovata bez problema, tako da bi i trajekt mogao 'vući' da oni žele, međutim, mi već godinama muku mučimo. Pričali smo, od direktora Jadrolinije preko Agencije za obalni linijski promet, iz godine u godinu su nam obećavali kako će se sve riješiti. Prije desetak godina kad smo dobili te trajekte na stalni vez, naš uvjet je bio da trajekti mogu stajati na stalnom vezu i na 'spavanju', ali da im omoguće da se spajaju na kopno. Po cijelu noć tuče taj agregat, neugodno je spat', vidim da se gosti bune i može se vidjeti na Bookingu kako pišu da je nemoguće spavanje, onda se pali noćni alarm od trajekta „Hanibal Lucić“, pa se svake sezone po tri-četiri puta pokvari brod i po mjesec-dva dana tuču svi motori upaljeni da bi on kao imao pogon, to je ludilo, veli Lešević te dodaje:

image
Trajekt "Dubrovnik"
Ivo Ravlić/Cropix

- Kad gledate sliku Suđurđa, prva kuća na lijevu stranu je moja, meni faktički stvara najveću buku. Ali, svi ga čuju, mjesto je malo i jednostavno to je kao 'kutija od šibica'. 'Hanibal' stvara najveću buku, stalno govore da se ne mogu spojiti, ali da žele, mogli bi se spojiti. Više smo puta testirali taj spoj, on može izdržati, ali i ako i ne može, ako je to jedna 'kanta' koja se stalno kvari, neka Jadrolinija da novi, zamjenski brod, neki koji se može spojiti na struju i koji ne stvara buku jer je ona nepotrebna u ovim mjestima. Stavili smo novi ormar i osigurače, stavili smo nove priključke i opet se neće spojiti, negoduje Lešević.

Šipanac Teo Bogdan ne čuje buku, ali kaže da trajekt svakako bruji.

- „Postira“ kreće ujutro u 6, a u 6.45 kreće trajekt tako da se cijelo jutro događaju neke manovre u Suđurđu. Kako je mrtva tišina u Suđurđu, onda se čuje taj motor koji konstantno radi odnosno agregat na brodu, govori Bogdan.

Miho Goravica ima apartmane i ističe kako bitku vode već pet-šest godina, ali bezuspješno.

- Osobno ne mogu zaspati uz otvoreni prozor, ali i moji gosti se stalno žale, neke se zbog toga neće vratiti. I sve smrdi od dima tog dizela, cijelo mjesto, ljuti se Goravica.

Na upit o ovom problemu u Gružu i Suđurđu, iz Jadrolinije su naveli:

- Što se tiče tematike buke koji brodovi proizvode, moramo istaknuti kako se svi brodovi Jadrolinije u lukama spajaju na kopnene priključke gdje je to moguće i gdje je to osigurano od lučke infrastrukture. Dodatno, u svakoj luci propisane su dopuštene razine buke koji vrijede kako za Jadrolinijine brodove, tako i za sve brodove koji se vežu u lukama, tipa kruzera, jahti, brodica i slično, odgovorili su iz Jadrolinije.

Potpitanje spajaju li se trajekti u Suđurđu i Gružu na kopnene priključke, ostalo je bez odgovora.

image
Božidar Vukičević/Cropix
08. studeni 2024 01:16