Divovski kontejnerski brod Ever Given ipak do daljnjega ostaje zaglavljen u Sueskom kanalu, usprkos nadama da će visoka plima u nedjelju ujutro, uz prethodne napore jaružala, pomoći učiniti prohodnim ovaj strateški plovni put. Remorkeri su brod uspjeli izbaciti iz glinenoga ležišta i pomicanjem osi broda za oko 30 stupnjeva omogućiti slabi protok vode oko korita, no to se pokazalo još uvijek nedovoljnim da grdosija slobodno zaplovi.
Nakon što su dva pokušaja oslobađanja bila neuspješna, zatražena je pomoć još nekoliko tegljača – javlja londonski Independent. Dva dodatna teglena broda zaputila su se prema nasukanom plovilu koje od utorka priječi prolaz za više od 320 brodova koji čekaju na vezu u Sredozemnom ili u Crvenom moru. Svi se nadaju da će operacija do kraja dana dati rezultat.
Šef uprave Sueskog kanala upozorio je, ipak, da još ne postoji vremenski raspored za oslobađanje kontejnerskog broda od 220.000 tona koji je postao prava metafora današnjeg pandemijskog svijeta, zakrčivši jednu od glavnih žila svjetske trgovine, baš kao koronavirus glavninu vitalnih tokova moderne civilizacije. Šef Sueza Osama Rabie rekao je da se nada kako uskoro neće morati pribjeći "planu C" – tj. uklanjanju dijela tereta od 18 500 kontejnera na nasukanom brodu.
Stručnjaci za brodarstvo i spašavanje upozorili su da bi istovar kontejnera s plovila dodatno odgodio otvaranje kanala tjednima, uzrokujući ozbiljne poremećaje u opskrbnim lancima za mnoge trgovine i industrije, od automobilskih dijelova i sirove nafte, pa do dječjih igračaka, pa čak i seksualnih pomagala.
Jedan od brodova koji čeka na prolaz prevozi, primjerice, 20-ak kontejnera punih "dildoa, vibratora i masturbatora", a nizozemska tvrtka EDC Retail - koja vodi najveću internetsku trgovinu seksualnih pomagala u sjevernoj Europi – objavila je da zbog začepljenja Sueza gube milijune, pošto nisu u mogućnosti popuniti robne zalihe koje su im posve ispražnjene tijekom lockdowna i Valentinova. Sirija je objavila kako je počela racionalizirati potrošnju goriva zbog nestašice nafte izazvane zastojem.
Oko 12 posto svjetske morske trgovine prolazi Sueskim kanalom koji je najbrži put iz Europe u Aziju. Deseci brodova-kontejnera i tankera već su se počeli preusmjeravati oko Afrike i Rta Dobre nade, a nekim brodovima kompanije su naložile da istovare teret u najbližim lukama.
Mediterranean Shipping Company, druga najveća brodarska grupa u svijetu, objavila je da se svijet suočava s jednim od najvećih poremećaja u globalnoj trgovini u posljednjih nekoliko godina i upozorila da bi kupci trebali očekivati pogoršanje pouzdanosti lanca opskrbe tijekom sljedećih mjeseci, čak i ako bi se kanal ubrzo deblokira. Veliki broj brodova koji su trenutno na sidrištu dovesti će do naglog pritiska na svjetske istovarne luke, tako da će problem sa zagušenjima jamačno usporiti normalnu distribuciju roba.
Lloyd procjenjuje da je više od 10 milijardi dolara dnevno blokirano na sjevernom i južnom ulazu u kanal otkako se Ever Given zaglavio u njemu. Egipat gubi i do 14 milijuna dolara na dan zbog neplaćanja naknada za korištenje kanala.