Samo nekolicina nezadovoljnika stvara dojam da su mještani otoka Kaprija u šibenskom arhipelagu protiv opsežnih radova na trajektnom pristaništu, tzv. Zapadnoj obali ovoga školja, s jednim naseljem, mirnog utočišta za odmor bez buke i automobilskog prometa.
To je komentar Dinka Jelovčića, predsjednika otočnog mjesnog odbora na pisanje nekih medija ovih dana zbog čega se u dijelu javnosti stvorio pogrešan dojam da otočani zbog buke, prašine, trešnje građevinskih strojeva i zemljom zamućenoga mora dižu kuku i motiku na investiciju od gotovo 25 milijuna kuna, najvećim dijelom sufinanciranu iz Kohezijskoga fonda EU-a. Financijske obveze države iznose oko 3,6 milijuna kuna, a nositelj projekta je županijska Lučka uprava.
Naprotiv, tvrdi Jelovčić, većina Kaprijana jedva je dočekala da izgradnja započne nakon 10 godina, jer su svjesni koliko će napretka skromnoj otočnoj infrastrukturi i demografskoj revitalizaciji donijeti taj projekt.
Zakonita odluka
Nažalost, radovi se odvijaju u jeku turističke sezone zato što je izvođač, grupa ponuditelja Akva mont servis iz objektivnih razloga gotovo pola godine kasnio s otvaranjem gradilišta.
Dopusnica je međutim, zakonita odluka Grada Šibenika, u čijem je administrativnom okružju Kaprije. Izgradnja Zapadne obale s 55-metarskim gatom za sve tipove plovila od važnosti je za Republiku Hrvatsku, označena je prioritetnom i stoga ne podliježe zabrani izvođenja tijekom turističke sezone.
Uostalom, da se radovi planirani na rok od 42 mjeseca zaustave, zbog kašnjenja bi trebalo vratiti europski novac, a to nipošto nije vrijedno ljetnog mira, napominje Dinko Jelovčić.
On je jedan od 150-ak stalnih stanovnika toga otoka s 350 kuća u kojima se u najboljim turističkim godinama sjati čak 2,5 – 3 tisuće ljudi od kojih polovica otpada na strance.
- Čujte, znate već kako to kod nas ide... Sve ima svoje protivnike i zlonamjerne bukače, čak i ovakav projekt koji smo nakon 10 godina jedva dočekali. To će nam omogućiti da brod može pristati po svakom vremenu, što uvjeti stare rive ne dopuštaju, pa otok zimi danima bude odsječen. I ne samo to, nakon novog pristaništa dolazi nam konačno i živa voda, iz cjevovoda, što će provesti šibenski Vodovod i odvodnja, zatim novi visokonaponski strujni vod... U svemu, za kratko vrijeme na otok će biti uloženo 50-60 milijuna kuna, više no ikad. Zapadna obala je milenijska investicija i trebamo stisnuti zube ovo ljeto da bi nam uskoro bilo puno bolje, smatra predsjednik mjesnog odbora i poziva na strpljenje.
Poboljšanje standarda
Da ne govorim koliko to znači generacijama koje dolaze nakon nas starijih! - govori Dinko Jelovčić dodajući da je i njegova kuća u istom redu s onima koji su uzbunili medije, međutim, oni nisu stalni stanovnici otoka, nego dolaze ljeti na odmor, iznajmljuju apartmane i nije im ni do čega drugog osim vlastitog mira i komoda u sezoni i zarade.
Ne manje važno, ti koji se žale na buku, trešnju i prašinu imaju popunjene apartmane 70-80 posto u odnosu na 2019. godinu, jednako kao i Jelovčić. Ne tvrdi da je ugodno, ali nije 'strašno i nepodnošljivo'; s druge strane, to je samo u jednom dijelu mjesta, udaljenom otprilike kilometar od centra gdje je 5-6 iznajmljivača i sada im to smeta. Međutim, odrješit je Jelovčić, 'nitko nema pravo zaustaviti napredak sela'.
One koji nisu u stanju sagledati širi kontekst radova, Jelovčić podsjeća da će s novim trajektnim pristaništem doći svekoliko poboljšanje životnog standarda, nezapamćeno na otoku spojenom s kopnom ipak solidnim brzobrodskom linijom triput dnevno zimi, a ljeti s četiri ticanja kaprijske rive.
Premda će trajekt na Kaprije dovoziti i goste s automobilima, prometovanje otokom i dalje neće biti dopušteno. U tu svrhu u sklopu pristaništa bit će izgrađen parking uz naplatu površine tri tisuće četvornih metara, tako da gosti do odredišta praktički neće trebati izlaziti iz auta, ma iz kojeg dijela Europe i Hrvatske dolazili na Kaprije, napomenuo je Jelovčić o onome što na nekim našim škojima, poput Iža već postoji i odvija se svima na zadovoljstvo.