U gruškoj luci predstavljena je brodica hitne medicinske pomoći. Lučki kapetan Lučke kapetanije Dubrovnik, Mato Kekez, kazao je kako je brodica u funkciji, da još traje razdoblje uhodavanja te se zapisuju eventualni nedostaci i stvari koje treba poboljšati.
- Uvijek postoje sitnice za ispraviti, ali ništa što smanjuje njezinu funkcionalnost. Brodica je potrebna zato što se po procjenama došlo do zaključka da Dubrovačko-neretvanska županija prva treba dobiti ovakvu brodicu. Dosad je to funkcioniralo s brodom "Danče", već 22 godine smo radili s njim, a prije toga s brodicama Lučke kapetanije. Samo, brod "Danče" nije opremljen s opremom za skrb bolesnika kao što je opremljena ova brodica. Brodica je donijela kvalitetu zbrinjavanja pacijenata, bolesnika koji traže hitni prijevoz uz medicinske timove, što na "Dančama" nije bilo moguće jer bi nosili sa sobom neka sredstva da bi poboljšali kvalitetu pružanja pomoći, naveo je Kekez te otkrio više o plovilu:
- Brodica ide 33 do 35 milja, a može dostići 40,7 milja po idealnim uvjetima, kad nema jakog vjetra i mora. Može podnijeti ‘neidealne‘ uvjete, nismo još imali priliku to ovdje doživjeti. Tijekom probne vožnje se to radilo, a mi nismo imali takvo vrijeme odnosno nevrijeme. Primjerice, brodici do Luke Šipanske po moru 5 treba nekih 45 minuta za poći i nazad jer treba poštovati pravila plovidbe, naravno, sve ovisi o ukrcaju pacijenta i još nekim faktorima. Dva člana posade čine nemedicinsko osoblje, a broj medicinskog osoblja ovisi o županijskom Zavodu za hitnu medicinu, ovisi o njihovoj procjeni koliko treba medicinskog osoblja za pojedinog pacijenta. Brodica nema stalnu posadu i ne zahtijeva stalnu posadu, a članovi posade čine djelatnici Lučke kapetanije Dubrovnik, rekao je Kekez.
Na pitanje što bi se dogodilo u slučaju ozbiljne pomorske nesreće na moru koja zahtijeva isplovaljavanje nove brodice i broda "Danče", Kekez je odgovorio:
- Oba plovila mogu izaći na more, a ako su tako izvanredne situacije onda i ja idem na more. Nije nikakav problem okupiti djelatnike koji bi izvršili svoje zadatke, pojasnio je Kekez.
Načelnik Sektora za inspekcijske poslove i tehničke standarde pri Upravi sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Zlatko Košta potvrdio je kako za kompletnu brodicu i opremu postoji jamstveni rok od dvije godine i kako nema tehničkih nedostataka o kojima se pisalo u medijima. Problematiziran je i ‘night vision‘.
- Tijekom probnih vožnji nedostaci nisu utvrđeni. Noću se ne plovi preko termovizijske kamere ili ‘night visiona‘, zato postoji radar. Plovidba noću obavlja se pomoću radara i to je sve. ‘Night vision‘ nije ugrađen u brodu niti je potreban u ovoj situaciji niti za ovakvu vrstu brodice. Termovizijska kamera je samo po mirnom moru sposobna raditi svoj posao iako, naravno, ona ima žiroskop u tri osi, a takva kamera košta oko milijun eura. Prema tome, financijska sredstva koja su predviđena za ovu brodicu ne uključuju termovizijsku kameru u tri osi, a takva kamera na ovakvoj veličini brodice nema smisla. To se uglavnom ugrađuje na brodove preko 20 metara radi amplitude gibanja samog broda, rekao je Košta te dodao:
- Prva prednost ovakve brodice je prijevoz bolesnika i kompletna medicinska oprema. Brodica je opremljena medicinskom opremom jednako kao vozilo hitne pomoći. Drugo, smještaj i mogućnost prijevoza medicinskog tima koji treba zbrinuti pacijenta tijekom plovidbe. Treća stvar, maksimalna brzina ove brodice je 39,6 čvorova, maksimalna brzina "Danača" je 24 čvora. Dakle, postoji razlika od 15 čvorova brzine, omogućen je brži prijevoz, a sve ovisi o stanju na moru. Nijedna brodica tijekom stanju mora 6 ne može ploviti 39 čvorova! Ona je projektirana za 15 čvorova pri stanju mora 6. Kad je riječ o sustavu pogona, ugrađen je D13 motor, IPS1200, a propeleri omogućuju manevar i bočno i kako god, puno je lakše pristajanje i manevar, sve je olakšano. Što se tiče profesionalne opreme, brodica je opremljena kao brod u međunarodnoj plovidbi, zaključio je Košta.