“Na bulk carrieru Trogir u vlasništvu Jadroplova, koji je zbog zabilježenih slučajeva zaraze koronavirusom među posadom već više od mjesec dana u karanteni u vijetnamskom Saigonu, nema više oboljelih. Svi pozitivni na virus u karanteni su na kopnu. Dobro se osjećaju i zbrinuti su o trošku brodara te će uskoro biti upućeni doma”, poručuju iz uprave Jadroplova za emisiju Pomorska večer Hrvatskog radija koja je emitirana 23. kolovoza iz centra u Dubrovniku.
U emisiji je gostovao predsjednik Uprave Jadroplova, gospodin Branimir Kovačić, prenosi Pomorac.hr.
Kakva je trenutna situacija s posadom bulk carriera Trogir?
U ovom trenutku nemamo potvrdu da je itko od pomoraca na brodu zaražen koronom u Saigonu. Dosad je napravljeno više testiranja pomoraca, točnije njih pet. U tih pet testiranja, kod četiri pomorca pronađena je zaraza. Pomorci koji su zaraženi skinuti su s broda i poslani u izolaciju na kopno sukladno zahtjevu vijetnamskih vlasti te će biti repatrirani o trošku kompanije.
Što se tiče ostalih pomoraca, imali smo neke slučajeve povišene temperature, ali nitko od tih pomoraca u nijednom trenutku nije bio u životnoj opasnosti. Prema informacijama s broda, svi ljudi koji su na neki način donijeli virus na brod nisu imali posljedica. Prema tome, smatramo da smo imali sreće pa su pomorci dobili lakšu varijantu virusa.
Na brod se ukrcavao teret pa su pomorci došli u kontakt s radnicima tvrtke koja vrši ukrcaj broda. Iako je kontakt minimaliziran očito je negdje došlo do proboja. Brod trenutno mijenja poziciju te prema zahtjevu unajmitelja plovi prema drugoj luci.
Što možete u ime kompanije poručiti obiteljima pomoraca?
Oboljeli pomorci održavaju komunikaciju sa svojim obiteljima. Nitko od pomoraca kod kojih je zabilježen virus nije imao nikakve simptome. Iskrcali smo ih sukladno zahtjevu vlasti, svi će odraditi karantenu i nakon toga će biti upućeni svojim domovima. Održavamo kontakt s njima, pod stalnom brigom su naših agenata u Vijetnamu i osiguravajućeg društva koje vodi računa o njihovom zdravlju i dobrobiti.
Prvo ste gradili dva, a vjerojatno ćete još jedan brod u Kini. Koliko postoji izravna veza između gradnje tih brodova i dokapitalizacije?
Postoji veza. Flota Jadroplova stari. Zadnji put smo brod gradili prije više od 10 godina. U ovom trenutku imamo od 5 brodova u floti 2 koja su stara više od 20 godina. Ukoliko se želimo nastaviti baviti dalje ovom aktivnošću moramo u akviziciju novih brodova, mlađih i modernijih. U tom smislu donesena je odluka skupštine da se ide u dokapitalizaciju.
Iako je u prvom redu odluka skupštine da se ide u dokapitalizaciju vezana uz obvezu RH preuzetu prilikom odobravanja plana restrukturiranja, jedna od najvažnijih stavki koja se nalazi u tom odobrenju je obećanje RH da će se privatizacija Jadroplova izvršiti putem izdavanja novih dionica i povećanja kapitala Jadroplova.
Javni poziv za kupnju dionica istekao je u petak 20.08. Što možete reći o tome?
Mogu reći da san zadovoljan. Imamo dobar odaziv. U sljedećim danima čekamo hoćemo li još primiti kakvu ponudu. Nakon toga ćemo vidjeti s potencijalnim ulagačima kako nastaviti.
Što dva milijuna novih dionica znači na ukupni kapital društva?
Predstavlja oko 55% vrijednosti društva. Novi investitor stiče i kontrolni paket nad Jadroplovom. Postoji mogućnost da bude više kupaca, a ne jedan. Kretanja na tržištu su pozitivna, vozarine su dobre i mi očekujemo daljnje poboljšanje rezultata do kraja godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....