U riječkom brodogradilištu 3. maj danas je porinut novi samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta koji je sa svojih 225 metara dužine najduži brod u povijesti proizveden u tom škveru.
Riječ je o vrlo specifičnom "lake size" brodu širokom samo 24 metra, tako da je namijenjen plovidbi mirnim vodama. Izgrađen je za kanadskog naručitelja Algomu i plovit će sjevernoameričkim Velikim jezerima.
Novogradnja 527 drugi je brod što ga nakon raspada Uljanika 3. maj gradi za istog naručitelja, a trebao bi biti dovršen i isporučen do sredine lipnja. Nosivost mu je 29.300 tona i moći će razviti maksimalnu brzinu od 14 čvorova, imat će posadu od 20 članova, a specifičnost mu je uređaj za samoiskrcavanje. Trećemajci su za Kanađane već izgradili dva broda sličnih tehničkih karakteristika, 2018. i 2020. godine, no oni su bili nešto manji, duljine 200 metara.
Današnje porinuće bilo je otvoreno za građane, a kako je na Kvarneru prekrasan sunčani dan, u 3. maj stiglo je više stotina Riječana, među njima i brojne obitelji s djecom kojoj je ovaj događaj bio posebna atrakcija. Takva atmosfera donekle je podsjetila na slavne dane riječkog škvera koji se sad već više od dva desetljeća bori za opstanak. Uskoro bi trebali prebaciti poslovanje na novu tvrtku kćer kako bi, slobodni od financijskog tereta što im ga je ostavio brak s Uljanikom, mogli realizirati dogovorene i ugovarati nove projekte.
U knjizi narudžbi trenutno imaju dva broda, dva pontona i trup jedne jahte, što su poslovi ukupne vrijednosti 62 milijuna eura, a pored toga nastoje zaposliti kapacitete drugim projektima kao što su izrada sekcija i čeličnih konstrukcija. U ovom trenutku 3. maj ima oko 610 zaposlenika, čemu treba dodati i 300 do 350 kooperanata.