Svoj ured na Kvarneru odedavno ima i vodeće njemačko brodogradilište glasovito po gradnji luksuznih megajahti. Prepoznali su kvaliteta i stručnost naših inženjera koji će imati priliku projektirati neka od najsofisticiranijih plovila. No, i u ovoj priči, ništa bez žena, jer ni brodograđevni sektor više nije rezerviran samo za "velike dečke".
Prostor je ovo u kojemu se rađaju ideje za neke od najvećih i najluksuznijih megajahti na svijetu. Na realizaciji radi tim od tridesetak inženjera, a na čelu inženjerka brodogradnje - Riječanka Teuta Duletić, piše HRT.
Odmalena zainteresirana za prirodne znanosti i inovacije, karijeru gradi u sektoru za koji se još uvijek ne odlučuje velik broj žena.
- Mogu zahvaliti profesoru fizike iz srednje škole koji me "gurnuo" da idem u tom smjeru. Već tijekom trećeg i četvrtog razreda počela sam surađivati s Tehničkim fakultetom i kako je došla matura oni su sami iskazali želju i rekli "Teuta imamo toliko lijepih studija", a tu je i pokojni otac koji je bio vezan uz brodogradnju i sve je išlo nekako u tom smjeru, rekla je Teuta Duletić, izvršna direktorica Lürssen dizajn centra Kvarner.
Obrazovanje, trud i rad dali su rezultate. Od Brodosplita i američkog Metal Sharka do njemačkog brodograditelja Lurssena.
- Išlo je vrlo fluentno, ali je tražilo puno rada i odricanja, ali kada nešto voliš ti uopće nisi svjestan tog odricanja. Nailazila sam na vlasnike i poslovne ljude koji su zaista uvijek gledali ljudske potencijale i nije bilo važno jesi li žena ili muškarac nego koliko znaš i kako radiš, kaže Duletić.
Jer dobar glas daleko se čuje, pa i onaj o hrvatskim inženjerima. U riječkoj podružnici Lürssena inženjeri brodogradnje, strojarstva i elektrotehnike te stručnjaci za razvoj softwarea rade na vrhunskim svjetskim projektima.
- Ovo je naš core. U prvom krugu zapošljavanja ispitali smo jako puno ljudi, a ovo su najbolji od najboljih. Oko 500-600 prijava smo imali, to filtrirali i došli na 30-tak ljudi, kaže Aleksandar Vuković, voditelj ključnih kupaca u Lürssenu.
- Potencijali Rijeke su jako veliki i zbog tih ljudi strana brodogradilišta i dolaze u Hrvatsku. Zbog njih mi sada imamo priliku raditi na tome da privlačimo još zahtjevnije poslove u kontekstu sve veće dodane vrijednosti, govori Duletić.
Jer, pita li se ove ljude, nema razloga da se Kvarner još bolje ne pozicionira u maritimnom sektoru.
- Samo treba postojati taj voljni moment, a vjerujte mi da ga ima, poručuje Duletić.
Pa stoga ih ostavljamo i prepuštamo poslu u njihovom, da ne zaboravimo napomenuti, privremenom uredu. Naime, lokacija koja se uređuje kao sjedište podružnice bivši su prostori Torpeda gdje će, uz njihov ured djelovati i Centar izvrsnosti pomorske industrije, piše HRT.