Situacija na brodu Mirjana K sve je teža i pitanje je vremena kad će eskalirati. Članovi posade više ne mogu slušati prazna obećanja i ne mogu dočekati odlazak s broda. Čak je došlo do toga da neki članovi posade prijete da će odrezati lanac sidra i pustiti brod da pluta, piše Sindikat pomoraca Hrvatske.
Njihov članak prenosimo u cijelosti:
Agonija posade Mirjane K traje gotovo pet mjeseci. Menadžer broda Alan Klanac na dnevnoj bazi šalje e-mailove s praznim obećanjima kojima je valjda cilj kupiti vrijeme i umiriti posadu, no to mu više ne uspijeva, vrijeme je isteklo.
Sindikat pomoraca Hrvatske i ITF inspektorat napravili su sve što su mogli kako bi posadi olakšali boravak na brodu - riješili smo s Panamom novi Minimum Safe Manning, uspjeli smo dogovoriti s P&I klubom da pomorci dobiju svoje zaostale plaće, da se jednom pomorcu riješi hitna repatrijacija natrag u Hrvatsku zbog zdravstvenog stanja, da se ostalim pomorcima osigura adekvatna zdravstvena skrb, da se pomorcima dostave potrebni lijekovi, itd.
Kako bismo dočarali nemar od strane menadžera broda, a za što imamo pisanu dokumentaciju, u nastavku donosimo kronologiju događaja slučaja broda Mirjana K:
12. svibnja – članovi posade broda šalju e- mail ITF inspektoru Luki Simiću zbog neisplate plaća od ožujka i zabrinutosti jer, kako pišu, vlasnik kompanije Alveus Capital šalje mailove u kojima govori da je uplata izvršena;
16. svibnja – nakon intervencije ITF inspektora i SPH uplaćene plaće za ožujak i traženje potvrde o uplati za travanj;
31. svibnja – SPH/ITF šalje podsjetnik za isplatu plaća za travanj. U prijašnjim e-mailovima A. Klanac je rekao da će uplata biti izvršena oko 25. svibnja, ali opet nije ispunio obećanje;
10. lipnja – A. Klanac šalje mail i prosljeđuje mail mogućeg kupca kao potvrdu da će primiti novac i time „zatvoriti“ plaće;
13. lipnja – A. Klanac šalje mail u kojem stoji da uplata stiže do kraja dana, ali ipak nije bilo ništa od toga;
17. lipnja – prijavljen abandonment Panami (zastava broda), P&I klubu, ITF- u i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture
- član posade završio u bolnici;
19. lipnja – i dalje nema uplate, samo prazna obećanja A. Klanca;
22. lipnja – dobivamo obavijest da je brod „under economic restrict arrest“. Član posade je iskrcan zbog moždanog udara, a novi se zbog arresta ne može ukrcati;
23. lipnja – dobivamo potvrdu o isteku certifikata
- A. Klanac opet obećava isplatu, ali ništa se ne događa;
27. lipnja – A. K. razgovara s potencijalnim kupcima
30. lipnja – opet sastanci s kupcima i razgovori o preuzimanju dugova. A. Klanac kaže da će novi vlasnik preuzeti brod u Indiji i da je potrebno da ova posada odradi put;
1.srpnja - Klanac govori zapovjedniku da radi na tome da se osigura što skorija isplata plaća;
11. srpnja – PSC detention broda i odgovor zastave broda da su primili obavijest o abandonmentu;
20. srpnja - obavijest da se na brodu gomila smeće i sewageu i traži se da se to smeće ukloni;
22. srpnja- Lučke vlasti daju dozvolu za iskrcaj u more jer imaju sewage treatment plant;
26 srpnja – posada traži vodu i hranu. A. Klanac na upit odgovara nakon dva dana; Još uvijek negira abandonment;
28. srpnja – brod u blackoutu. A. Klanac optužuje člana posade za sabotažu i prijeti mu tužbom;
31. srpnja – ozljeda upravitelja stroja;
1.kolovoza – Zapovjednik upozorava na nestašicu hrane i vode, A. Klanac prebacuje lopticu na P&I;
3. kolovoza – A. Klanac traži od zapovjednika da se smanje količine naručene hrane i vode. P&I objašnjava Klancu uvjete za repatrijaciju;
5. kolovoza – P&I čeka odgovor lučkih vlasti za repatrijaciju;
8. kolovoza – A. Klanac šalje mail „probat ćemo organizirati repatrijaciju“;
9. kolovoza – liječnička dokumentacija za hitno liječenja člana posade
- podnesen zahtjev za novi MSM;
10. kolovoza – P&I platio FW
- uključuje se veleposlanstvo;
11. kolovoza – Dobivamo MI MSM od Paname;
13. kolovoza - stigla voda
- kuhar ostao bez lijekova
- član posade repatriran;
18. kolovoza - radi se na novoj posadi, sve dogovoreno s vjerovnicima
- opet ostali bez hrane i vode;
20. kolovoza – bio doktor na brodu;
23. kolovoza - uplaćena sredstva za plaće
- i dalje se organizira pregled za pojedine članove posade;
26. kolovoza – opet e-mail od A. Klanca da radi na repatrijaciji;
- A. Klanac treba potpisati addendum C da se sve riješi, ali odugovlači
- posada plaćena od strane P&I kluba zaključno za 17. srpnja;
29. kolovoza – P&I dogovara s A. Klancem za addendum i upozorava na stanje posade
- Klanac još uvijek radi na repatrijaciji, daje izjavu za medije i obećava skoru repatrijaciju
- članovi posade sa zdravstvenim problemima trebaju iskrcaj
- i dalje tražimo repatrijaciju;
30. kolovoz – P&I govori da A. Klanac komplicira stvari
- brod napokon opskrbljen hranom i vodom;
31. kolovoza – A. Klanac kaže da će potpisati i na kraju ništa;
1.rujna – saznajemo da je Klanac prodao brod po drugi put. Prijeti tužbom.
6. rujna – A. Klanac šalje final destination;
7. rujna – A. Klanac šalje avionske karte za smjenu posade 10. rujna, kasnije sve otkazano;
8. rujna - ni P&I više ne vjeruje Klancu;
10. rujna – Zapovjednik obavještava Klanca o manjku hrane;
12. rujna – A. Klanac opet daje obećanja, ovaj put i javno, u emisiji Pomorska večer HR;
14. rujna – P&I traži potvrdu za sve troškove koje još mora podmiriti za posadu;
18. rujna – posada i dalje čeka repatrijaciju.
Sve navedeno samo je dio pisane komunikacije između Alana Klanca, posade broda, P&I kluba, agenta i ITF-a. Ulazimo u peti mjesec ove nevjerojatne talačke krize, uzrokovane nemarom Alana Klanca i njegove tvrtke Alveus Capital d.o.o., a u kojoj su pomorci protiv svoje volje, bez važećeg ugovora i bez plaće zadržani.