U dubrovačku Gradsku upravu konačno je stiglo službeno rješenje splitskog Upravnog suda o obustavi radova na izgradnji Lapadske obale, projektu vrijednom 70 milijuna kuna.
Sudskim rješenjem, koje je prvotno na gradonačelnikovu adresu stiglo neslužbenim kanalima, obustavljaju se radovi koji se odnose na 3. i 4. fazu radova na Lapadskoj obali, ali ne i na 2. fazu projekta.
Inače, doznali smo da su u tijeku upravo radovi 2. faze te smo neslužbeno dobili uvjeravanja kako stoga radovi neće zastati ni na jedan dan. No, od početka tjedna na Lapadskoj obali ne događa se ništa, a već nasuti kamen uz prometnicu nijemi je svjedok nezavidne situacije. Obratili smo se i pravnom zastupniku vlasnika marine "Laguna trade" Franje Pašalića, dubrovačkom odvjetniku Anti Kačiću.
- Postoji jednostavno i odavno poznato rješenje za djelomično oduzimanje koncesije "Laguna tradeu", za koju već u cijelosti plaća koncesijsku naknadu. Sud je radove zabranio privremenom mjerom u dijelu koji se odnosi na fazu 3. i 4. te nema spora da se radovi ne mogu izvoditi u ostalom dijelu. Sud je ocijenio osnovanim naš prijedlog te odredio privremenu mjeru koja traje do pravomoćne odluke suda u tom predmetu i do tada ne mogu ništa komentirati jer je sudski postupak u tijeku. Ali, godinama se već zna da se nastali problem ima riješiti i mislim da je lako rješiv - kaže Kačić.
Prekršene procedure
Zanima nas kako je građevinska dozvola mogla postati pravomoćnom.
- Očito su oko izdavanja prekršene procedure i sud je ocijenio da je vjerojatnije ono što tvrdi "Laguna trade" u odnosu na tvrdnje Ministarstva graditeljstva koje je suprotna strana, a ne Grada Dubrovnika, koji je samo zainteresirana strana. Kad se izdavala dozvola, tražili smo uvid i nismo ga dobili, a mom klijentu je najveći interes da se što prije dovrši Lapadska obala. Slijedi upravni spor pred Upravnim sudom u Splitu i nema druge nego da sve tri strane sjednu i dogovore se. Dakle, i Grad kao zainteresirana strana! Na tome smo inzistirali, ali do toga nije i došlo – pojašnjava Ante Kačić, a nas zanima jesu li točne glasine kako Pašalić od Grada traži javni parking plac ispred marine...
- To nije istina! Ma što se iznosilo u javnost, o tome nemam saznanja i daleko je od istine da on bilo što nekome uvjetuje. Ali, za stol moraju sjesti i dogovoriti se! Kad netko prema pravomoćnoj dozvoli nešto izgradi pa mu se to oduzima, treba ga obeštetiti i to je sukus pitanja koje je nemoguće riješiti bez dogovora! Ovdje se radi o zakonitosti izdane građevinske dozvole i to je jedino sporno! Nitko nije ovlašten mijenjati koncesijsko dobro koje je dano koncesionaru "Laguna tradeu" temeljem odluke Vlade RH i potpisanog ugovora između "Lagune" i Vlade RH, osim samih stranaka na koje se to koncesijsko područje odnosi - ističe Pašalićev odvjetnik.
On smatra da najave dubrovačkoga gradonačelnika o tužbi "Lagune tradea" za obeštećenje nemaju zakonsko uporište.
- Kako i od koga? Pašalić je samo podnio prijedlog sudu i nije on, nego je sud zabranio radove! Nitko nikome ne može zabraniti podnošenje prijedloga, a da sud nije smatrao da je prijedlog osnovan, odbio bi ga! Ovako, prihvatio je i odredio privremenu mjeru, tj. rješenje kojim su zabranjeni radovi u određenoj fazi zbog razloga koji pišu u rješenju. Ni načelno ne stoji da se traži odšteta od podnositelja prijedloga. Da je netko proizvoljno zaustavio bagere, bilo bi to osnova za odštetu, ali se u ovom slučaju postupa zakonito! Jednakopravnost je Ustavom zagarantirana i bez obzira na interese, prava se nikome ne mogu kršiti. Dakle, sud je utvrdio da su nekome prekršena prava i zato je donio spomenuto rješenje, a izlaz je u razgovoru i dogovoru obiju strana - naglašava odvjetnik Ante Kačić.
Političko pitanje
S obzirom na to da Dubrovnik očekuje i drugi krug lokalnih izbora u kojemu se za mjesto gradonačelnika nadmeću aktualni gradonačelnik Mato Franković (HDZ) i Pero Vićan (DDS), problem s projektom Lapadske obale postao je i važno političko pitanje. Lapadska obala je ozbiljan infrastrukturni komunalni projekt - poručuje Pero Vićan.
- Prije 2-3 mjeseca, kad su do mene došle informacije da postoje određeni problemi, vijećnik DDS-a Ivan Jelčić je na sjednici Gradskog vijeća postavio vijećničko pitanje i diskutirao. Na to pitanje nikad nije dobio odgovor, a vladajući su se na diskusiju posprdno odnosili. Teško je nešto tvrditi bez čvrstih argumenata, ali je vrijeme pokazalo da smo bili u pravu. Sada, kad je rješenje Upravnog suda postalo javno i dostupno, vidi se i potvrđeno je da postoje ozbiljni problemi. Gradu je već nanesena velika šteta, bez obzira na to što se na dijelu trase Lapadske obale mogu izvoditi radovi. Izvođač je uveden u posao i treba na vjerodostojan i zakonit način opravdati europski novac. Projekt kao takav Gradu je potreban i mora se nastaviti. Ponovno se pokazalo da je ekipa oko dosadašnjega gradonačelnika nedorasla vođenju i komuniciranju velikih ozbiljnih projekata. Najveći problem je činjenica što ne postoji ničija odgovornost za novonastalu situaciju. To što vi kažete da je aktualni gradonačelnik odlučan i da „… neće prekidati radove ni pod koju cijenu…“ može se odnositi samo na onaj dio projekta - trase za koji ne postoji rješenje suda o zabrani izvođenja radova. Uvijek sam govorio i danas ponavljam da se odluke suda ne komentiraju, nego provode. Moj prijedlog je vrlo jasan, hitno treba sjesti s predstavnicima tvrtke "Laguna trade" d.o.o. i pronaći zakonito rješenje u obostranom interesu. Radovi se moraju nastaviti punim kapacitetom i treba nadoknaditi izgubljeno vrijeme. Još jedan put se potvrdila moja teza da je potrebno temeljito reorganizirati gradsku upravu, u njoj osnažiti stručne i kompetentne ljude, a s projekata maknuti one koji to nisu. Ako je projekt dobar, izvršena stručna i kvalitetna revizija, napravljen dobar troškovnik, bez obzira na njegovu složenost, probijanje cijena ne smije biti više od 10 do 12 posto. Grad ovog trenutka zapošljava ogroman broj inženjera različitog profila. To su, u pravilu, ljudi koji nisu u čizmama prošli gradilišta, niti pisali građevinski dnevnik, ni vodili građevinske knjige, sastavljali troškovnike, radili reviziju svega toga, ne mogu biti u gradskoj upravi. To je jedno od pitanja koje ću među prvima staviti na dnevni red kad budem izabran za gradonačelnika. Ima još mnogo takvih projekata, a jedan od njih je sigurno i groblje Dubac, koje će biti predmet forenzičke revizije u svim segmentima - poručuje Pero Vićan, čelnik Dubrovačkog demokratskog sabora.