StoryEditorOCM

čekajući papir...Lučka uprava na Zapadnoj obali svaki dan izgubi 100 tisuća kuna. Maroević: Dnevno imamo najmanje 10-ak poziva s velikih jahti

Piše Ivica Marković
23. lipnja 2022. - 18:30

Vlada Republike Hrvatske trebala bi u što kraćem roku dati suglasnost na odluku Skupštine Splitsko-dalmatinske županije kojom je upravljanje Zapadnom obalom u Splitu predano županijskoj Lučkoj upravi.

Tako je prije nekoliko dana na Skupštini SDŽ-a završena trakavica oko pitanja tko će upravljati Zapadnom obalom, resursom koji može Gradu Splitu, ali i Županiji donijeti hvalevrijedan prihod u vidu vezivanja inozemnih jahti, kojima je posljednjih godina Zapadna obala postala jedno od omiljenih nautičarskih destinacija na Jadranu.

Stalno upravljanje Zapadnom obalom dobila je županijska Lučka uprava, budući da je lani Državni inspektorat donio odluku kojom se gradskoj tvrtki "Splitska obala" zabranjuje pružanje turističkih usluga u nautičkom turizmu, odnosno zabranjuje se naplata korištenja bitvi na Zapadnoj obali.

Tako su od listopada prošle godine svi oni koji su to htjeli mogli brodove privezivati mukte, jer im nije tko imao naplatiti privez.

I naravno, to su do sada koristili mnogi nautičari pa je tako Zapada obala svih ovih mjeseci bila privezište "muktaroša", odnosno onih koji su iskorištavali tu pogodnost.

"Splitska obala" je do lani naplaćivala korištenje bitvi na temelju zaključka koji je 2014. godine potpisao tadašnji gradonačelnik Ivo Baldasar, iako je u međuvremenu trebalo izmijeniti Prostorni plan kako bi Zapadna obala mogla dobiti status luke nautičkog turizma.

Prošlo ljeto "Splitskoj obali" stigla je i kazna poreznih inspektora od šest milijuna kuna zbog obavljanja djelatnosti bez potrebne koncesije na pomorskom dobru, uz zabranu naplate korištenja bitvi.

Procedura davanja suglasnosti na ovu odluku Skupštine SDŽ-a može trajati i nekoliko mjeseci, ali se iskreno nadamo da će Vlada RH suglasnost dati u što kraćem roku, kako bi Zapadna obala mogla napokon početi normalno "privređivati", odnosno zarađivati na nautičkom turizmu.

- Nadamo se da će Vlada RH dati suglasnost što je to brže moguće. Onaj dan kada dobijemo suglasnost, odmah ćemo preuzeti upravljanje Zapadnom obalom, dislocirati brodove koji sada tamo borave i početi privezivati i naplaćivati usluge nautičarima koji žele doći u Split. Vjerujte, svaki dan imamo najmanje 10-ak poziva velikih jahti koje bi htjele doći u Split i privezati se na Zapadnu obalu - kazuje nam Domagoj Maroević, ravnatelj županijske Lučke uprave.

image
Božidar Vukičević/Cropix

Lučka uprava će preuzeti četiri djelatnika "Splitske obale" koji će raditi na privezivanju brodova i davanju usluga struje i vode.

- Naravno, ako to bude potrebno, a nadamo se da će biti, jer će to značiti da je interes za privez na Zapadnoj obali velik, zaposlit ćemo još ljudi. Brodove ćemo, kao što sam već rekao, za početak privezivati bokom, a kada dogodine napravimo sidreni sustav, brodove ćemo privezivati krmom za kraj, kako bi ih moglo više stati - pojasnio je Maroević.

Gubitke koje stvara nenaplaćivanje na Zapadnoj obali mjere se dnevno u desetinama tisuća kuna. Naime, obala je duga 780 metara, pa hipotetički na nju može stati najmanje 10 brodova dužine 50 metara.

Svaki taj brod dnevno bi platio vez oko 10 tisuća kuna, pa ispada da je dnevni gubitak najmanje oko 100 tisuća kuna (bez davanja usluge struje i vode). Dakle, u sljedećih deset dana, ako Vlada RH u tom periodu ne da suglasnost na odluku Skupštine SDŽ, izgubit će se najmanje milijun kuna.

image
Joško Šupić/Cropix
17. studeni 2024 03:47