Prema konzultantskoj tvrtki VesselsValue, Kina je postala najveća svjetska nacija u vlasništvu brodova po vrijednosti flote, istisnuvši dugogodišnjeg lidera Japan, piše The Maritime Executive.
Od siječnja je ukupna vrijednost kineske brodarske imovine porasla na 191 milijardu dolara, potaknuta nedavnim porastom cijena i vrijednosti kontejnerskih brodova.
Ovo povećanje vrijednosti rezultat je svjetske krize u kontejnerskom prometu (točnije, u smanjenom broju kontejnera u prometu), a njezini su efekti poremetili lance opskrbe i trgovinu diljem svijeta.
Japan, koji je pao na drugu poziciju, posjeduje ukupno 187 milijardi dolara imovine - što je povećanje za više od 70 milijardi dolara od siječnja. Njegove rastuće vrijednosti imovine potaknule su rastuće tržište bulkera, brodova za prijevoz LNG-a i brodova za prijevoz vozila.
"Kina posjeduje najveći broj kontejneraša i, posljedično, nedavni porast cijena i vrijednosti ih je pomaknuo na prvo mjesto u smislu vrijednosti flote", navodi VesselsValue u svom najnovijem izvješću.
U izvješću se dodaje da je povećanje cijena također potaknulo narudžbu u cijelom sektoru prijevoza kontejnera jer se povećava povjerenje vlasnika u tržište. Od siječnja 2021. naručeno je ukupno 516 kontejnerskih brodova, a 46 posto tih narudžbi izvršile su kineske tvrtke.
Osim toga, značajno povećanje cijena rasutog tereta od početka godine - s Capesize 54-TCA koje se povećalo sa 16.656 USD na vrhunac od 86.953 USD u listopadu - gotovo je udvostručilo ukupnu vrijednost kineske flote rasutog tereta u posljednjih 10 mjeseci, s 28 USD milijardi do 53 milijarde dolara.
Kineska država, kroz svoje vlasništvo nad China COSCO Shippingom i China State Shipbuilding Corporation, već je najveći svjetski brodovlasnik i brodograditelj po tonaži. COSCO kontrolira oko 1370 brodova ukupnog kapaciteta od oko 114 milijuna dwt, što je otprilike pet posto ukupne svjetske tonaže.