StoryEditorOCM

zadnja 24 segmentaBrod koji prevozi čelične elemente za Pelješki most kasni, ali nikakav kvar službeno nije prijavljen

Piše Stanislav Soldo
8. lipnja 2021. - 08:46

Iako brod koji iz Kine prevozi čelične elemente za Pelješki most kasni, radovi na samom mostu teku predviđenom dinamikom i prvi automobili preko Neretvanskog kanala mogli bi proći već u ožujku naredne godine.

Podsjetimo, teretni brod Development Way koji dovozi zadnja 24 segmenta čelične rasponske konstrukcije za Pelješki most plutao je dva dana na Otrantskim vratima. Pozicija broda mogla se vidjeti na web stranici www.VesselFinder.com, a kao razlog njegova stajanja na pučini navedena je ograničena upravljivost brodom, što je protumačeno da je brod, Development Way, izgrađen 1983. godine koji je namijenjen prijevozu teških tereta u kvaru.

Međutim, kako doznajemo u Lučkoj kapetaniji u Pločama, službeni kvar na brodu nije prijavljen i brod je nastavio putovanje prema luci odredišta. Brdarski agent je javio da je brod zapravo čekao točan termin uplovljavanja u Ploče. Brdo se na sidrištu Luke Ploče očekuje u utorak između 13 i 14 sati.

- Inspekcijske službe će pregledati brod kako bi se utvrdilo da nema kakvih tehničkih nedostataka te će nakon toga krenuti prema gradilištu pelješkog mosta-pojasnio je lučki kapetan u Pločama Joško, Nikolić.

Riječ je o posljednjem kontigentu od 24 segmenta čelične rasponske konstrukcije za Pelješki most koji je već uvelike izmijeniti vizuru neretvanskog priobalja. Do sada je na gradilište mosta u Komarnu i Brijestu stigao 141 čelični segment mosta. Ukupna vrijednost investicije je 526 milijuna Eur-a.

Radovi napreduju i na pristupnim cestama mostu. Sa pelješke strane probijen je i drugi tunel Kamenice u dužini 499 metara a radovi se izvode i na takozvanoj stonskoj obilaznici.

Mostom i prije ceste

Čim Kinezi završe Pelješki most, Neretvani, Pelješčani, Korčulani i Dubrovčani preko njega će se moći voziti i prelaziti sa jedne na drugu stranu bez obzira na kašnjenje radova na pristupnim cestama. Naime, čvor Brijesta će omogućiti privremeni spoj mosta i postojeće pelješke ceste, a nakon nedavnog provedenog postupka javne nabave graditi će ga austrijski Strabag za 47,7 milijuna kuna.

image
Nikola Vilić/Cropix

Do kraja rujna 655 kineskih radnika zavariti će sve čelične segmente u rasponsku konstrukciju mosta, a već početkom naredne godine most će biti spreman za tehnički pregled.

Preko čvora Brijesta vozila će se uključivati na postojeću pelješku cestu te dalje putovati prema Stonu ili prema Orebiću. Budući je pelješka cesta poprilično loša i nije predviđena za toliku količinu prometa koja se očekuje kad sav promet bude išao preko Pelješkog mosta, sve dok se ne završi gradnja novih pristupnih cesta preko mosta će moći ići samo osobna vozila i vozila težine do 7,5 tona.

Most je namijenjen isključivo za promet motornim vozilima, imat će dva vozna i dva zastavna traka tako da neće biti moguć prelazak pješaka.

Izgradnjom mosta, na Pelješcu i u dolini Neretve mijenja se puno toga poglavito u turističkom smislu, jer primarna turistička djelatnost dobiva novi zamah, budući atraktivne pelješke plaže već dogodine postaju bliže domaćim i inozemnim gostima.

Nadaju se tome i pelješki ugostitelji, koji očekuju turistički procvat poglavito središnjeg i istočni dijela poluotoka koji je rjeđe naseljen i turistički znatno manje razvijen od zapadnog dijela.

image
Nikola Vilić/Cropix
22. studeni 2024 05:50