Samsung Heavy Industries angažirao je firmu Kongsberg Maritime na programu tehnologije autonomnih brodova korejskog brodograditelja, nastavljajući ranije vlastite napore na projektiranju autonomnih plovila, prenosi martitime-executive.com.
Novi sporazum o zajedničkom projektu usmjeren je na razvoj dizajna za autonomni LNG nosač kapaciteta 174 tisuća kubičnih metara, standardne veličine u industriji, za prijevoz ukapljenog prirodnog plina. SHI će se baviti integracijom sustava i cjelokupnim dizajnom, dok će Kongsberg služiti kao "strateški partner" odgovoran za pružanje dizajna integriranih rješenja. Kongsberg ima značajno iskustvo u razvoju i korištenju autonomnih i daljinskih navigacijskih sustava, uključujući tehnologiju koja stoji iza revolucionarnog potpuno električnog spremnika Yara Birkeland, koji je trenutno na testiranju u Norveškoj.
"Usredotočit ćemo se na razvoj tehnologije kako bismo osigurali da autonomni brodovi postanu optimalno rješenje za brodarske tvrtke za smanjenje operativnih troškova i operativnih rizika", rekao je Jang Hae-ki, voditelj tehnološkog razvoja u Samsung Heavy.
Samsung je već testirao svoj interni autonomni navigacijski sustav, nazvan SAS, u kratkoj plovidbi domaćim vodama. U studenom je sustavom opremio sveučilišno plovilo za obuku od 9000 tona i preplovio više od 500 nautičkih milja. Brod Segye-ro koristio je SAS kako bi sigurno izbjegao 29 situacija rizika od sudara u kojima je naišao na druge brodove, prema SHI-ju. Samsungov sustav koristi radar, AIS i slike kamere za praćenje 360 stupnjeva oko plovila radi izbjegavanja sudara.
Za korejske brodograditelje kreće utrka za izgradnju autonomnih plovila s visokom razinom sigurnosti i učinkovitosti. Konkurentski DSME testirao je mali autonomni brod u studenom, a prošlog lipnja Hyundai Heavy Industries testirao je vlastiti sustav na LNG nosaču za što vjeruje da je prvo prekooceansko autonomno putovanje u industriji.